حاشیه

معرفی سریال راز بقا

معرفی سریال راز بقا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معرفی سریال راز بقا

نام سریال: راز بقا

 

ژانر: کمدی، اجتماعی

 

کارگردان: سعید آقاخانی

 

تعداد فصل: ۱

 

تعداد قسمت ها: ۱۷

 

سال انتشار: ۱۴۰۱

 

 

 

بازیگران: 

بهرام افشاری
نیما شعبان‌نژاد
سعید آقاخانی
حسن معجونی
هدیه بازوند
سیروس میمنت
یدالله شادمانی
صدرالدین حجازی
جعفر دهقان
احسان روزبهانی
بهزاد زیبنده
سید سجاد رجبی

 

 

خلاصه سریال

رحیم مردی جوان و مردم آزار است که خانواده او، دوستش ایرج و اهالی محله از دست او در عذاب هستند. او پس از سرقت یک محموله واکسن کرونا از دست قاچاقچیان به زندان می افتد و پس از رهایی از زندان به دست قاچاقچیان ربوده میشود. قاچاقچیان او را می کشند اما او زنده می ماند و فرار می کند. بعد ها همه می فهمند که رحیم خونش با خون دیگران فرق دارد و هیچوقت نمیمیرد و بین مردم محبوب می شود تا وقتی که گرفتار بحران های دیگر می شود تا جایی که او هویتش نامعلوم می شود و با هویت دیگری زندگی می کند…

 

ایفای نقش بهرام افشاری در سریال رازبقا

 

درباره سریال

 

سعید آقاخانی در سال‌های اخیر بارها ثابت کرده که شاید به اندازه رامبد جوان و مهران مدیری فرصت برای خلق ایده‌هایش نداشته باشد اما بدون هیچ شک و تردیدی یکی از کمدی‌سازان خلاق سینما و تلویزیون ایران است.

فیلم‌نامه سریال راز بقا به شدت ساده است. داستان سریال از جایی شروع می‌شود که رحیم تیمسار [با هنرنمایی بهرام افشاری] تصمیم می‌گیرد تا برای کسب درآمد در مسابقات بوکس غیرقانونی حضور پیدا کند. او با همکاری هم‌محله‌ای‌اش یعنی ایرج [با نقش‌آفرینی متفاوت و تحسین‌برانگیز نیما شعبان‌نژاد] در این مسابقات حضور پیدا می‌کند اما در مسیر برگشت از مسابقه با یک اتومبیل گران‌قیمت تصادف می‌کنند. همین تصادف آن‌ها را به بیتا [با نقش‌آفرینی هدیه بازوند] می‌رساند. رحیم که عاشق بیتا شده برای رسیدن او به هر کاری می‌کند اما نمی‌داند که همین تصمیمش او را درگیر مشکلات بی‌شماری خواهد کرد.

 بهرام افشاری که بازیگر اصلی سریال رازبقا هم لقب می‌گیرد به خوبی در نقش اصلی سریال درخشیده و از پس انتظارات بالا برمی‌آید. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که افشاری را از همین حالا به عنوان ستاره سینمای کمدی ایران در سال‌های پیش‌رو معرفی کنیم. حسن معجونی [که در نقش حاتم تیمسار هنرنمایی می‌کند] یکی دیگر از بازیگران متمایز سریال راز بقا است. شخصیت حاتم تیمسار هم از آن شخصیت‌هایی است که صرفا در شبکه نمایش خانگی فرصت دیده‌شدن دارند!

 

حسن معجونی از بازیگران سریال راز بقا

روایت دوست‌داشتنی

اگرچه مسیر فیلم‌نامه سریال رازبقا تا رسیدن به ایستگاه شانزدهم و پایانی افت و خیزهای بسیاری را تجربه می‌کند اما در نهایت موفق ظاهر می‌شود. جدیدترین سریال سعید آقاخانی که نخستین تجربه او در شبکه نمایش خانگی هم لقب می‌گیرد، تماشاگر را سرگرم می‌کند و فرصت‌های بی‌شماری به او می‌بخشد تا از اعماق وجودش قهقه بزند. به لطف محدودیت‌های کمتر شبکه نمایش خانگی، سریال راز بقا توانسته خلاقیت بیشتری در فیلم‌نامه‌اش ارائه دهد و به همین دلیل برای مخاطب آثار آقاخانی هم جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا