معرفی فیلم انگل- Parasite

معرفی فیلم انگل- Parasite

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  • نام فیلم: انگل- Parasite 
  • کارگردان:‌ بونگ جون-هو
  • نویسنده: بونگ جون-هو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Parasite در IMDB: ۸.۵ از ۱۰

 

 

بازیگران: سونگ کانگ-هو، لی سون-کیون، چو یئو جئونگ، چوی وو-شیک

 

خلاصه فیلم

فیلمی که داستانش دقیقا مانند اسمش رفتار می‌کند. خانواده‌ای فقیر که پس از آشنا شدن با خانواده‌ای ثروتمند مانند یک انگل به درون آن‌ها نفوذ کرده و از آن‌ها تغذیه می‌کنند و روند داستانی فیلم هم یک روند بسیار هیجان‌انگیز را سپری می‌کند تا به انتهای خودش برسد.

چیزی که بونگ جونگ هو در فیلم انگل به زیبایی به تصویر کشیده؛ امید ناتمام خانواده کی وو در رسیدن به آرزوهایشان است.

با وجودی که آن‌ها از هر داشته‌ای بی‌بهره هستند، اما خود را در یک قدمی موفقیت دیده و به هیچ رو احساس باختگی کامل نمی‌کنند.

 

درباره فیلم

سینمای کره جنوبی در دهه‌ها و سال‌های گذشته به‌طور دائم نشان داده که چه پتانسیل بالایی دارد و چه افراد با استعدادی در آن مشغول کار هستند. فیلم انگل دقیقا یکی از مثال‌های بارز و بسیار عالی این موضوع تلقی می‌شود. فیلم Parasite بدون شک یکی از اتفاقات خوب سال ۲۰۱۹ بود. فیلمی که اینقدر خوب کثافت دنیای سرمایه‌داری را به تصویر کشید که درنهایت توانست جایزه اسکارِ بهترین فیلم سال را به خودش اختصاص دهد.

تلاش کی وو برای اتصال به ارتباط اینترنت و برقراری مسیر با جهان بیرون، فوق العاده دیدنی است و وقتی در دستشویی خانه، همراه با خواهر خود، موفق به انجام این کار می‌شود، موسیقی فیلم شادمانی را گوشزد می‌کند.

فیلم انگل را نمی‌توانیم در ژانر خاصی دسته‌بندی کنیم و این موضوع را خیلی خوب در زمان تماشای آن لمس کرده‌ایم. این فیلم به‌قدری زیبا و استادانه در طول مدت زمان خود ژانر عوض می‌کند و از یک ژانر به‌کلی وارد ژانری دیگر می‌شود که در زمان تماشای آن مدام از خود می‌پرسیم که اکنون این فیلم در چه ژانری قرار دارد؟ فیلمی که توانست در مراسم اسکار به نخستین فیلم غیرانگلیسی‌زبانی تبدیل شود که جایزه بهترین فیلم سال را به‌دست می‌آورد. فیلم انگل در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی بونگ جو هون توسط استودیو Barunson E&A با بودجه‌ای ۱۵ میلیون دلاری تولید شد و توانست فروش عالی ۲۶۰ میلیون دلاری را تجربه کند.

بونگ هو کارگردان فیلم انگل

 

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل