بیوگرافی و زندگینامه مریل استریپ/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

بیوگرافی و زندگینامه مریل استریپ/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام اصلی: مری لوئیز استریپ

تاریخ تولد: 22 ژوئن 1949 در نیوجرسی آمریکا

میزان تحصیلات: کالج واسر از دانشگاه ییل

حرفه: بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و خواننده ی آمریکایی

 

 

 

بیوگرافی مریل استریپ

مریل استریپ زاده ی 22 ژوئن 1949 در ایالت سامیت، نیوجرسی آمریکا می باشد. این چهره در عرصه های هنری گوناگون استعداد دارد و علاوه بر حرفه ی بازیگری یکی از خوانندگان مشهور آمریکایی محسوب می شود. 

مریل استریپ در نوجوانی در رشته هنر های نمایشی کالج هنر به نام واسار ثبت نام کرد و پس از مدتی در دانشگاه «ییل» در زمینه ی درام فارغ التحصیل شد. وی خرج تحصیل خود را با کار کردن به عنوان تایپیست و پیش خدمت رستوران فراهم می کرد. 

از کارهای هنری و برجسته ی مریل استریپ می توان به هنرنمایی در فیلم اتاق ماروین به کارگردانی جری زکس و انتخاب سوفی به کارگردانی آلن جی پاکولا اشاره کرد. 

 

مادر مریل “ویلکینسون استریپ” در زمینه ی تبلیغات بازرگانی و هنری مشغول به کار بوده است و پدر او “هری ویلیام استریپ” داروسازی مشهور بوده است.

مریل استریپ در سال های 1980، 1983 و 2012 با ایفای نقش در فیلم بانوی آهنی، انتخاب سوفی و کریمر علیه کریمر موفق به دریافت جایزه های اسکار شده است. وی تاکنون 19 مرتبه نامزد اسکار و 28 مرتبه نامزد جایزه گلدن گلوب شده است. لذا در میان تمامی بازیگران رکورددار دریافت اسکار بازیگری می باشد.

علاوه براین، این چهره در ماه فوریه سال 2016، در شصت و ششمین دوره ی جشنواره ی فیلم برلین منتخب رئیس هیئت بین المللی در میان داوران شد. 

مریل استریپ در سال 2016 منتخب رئیس هیئت داور بین الملل شد.

مرلین در خصوص رئیس هیئت داوران بیان کرد:

” من تاکنون در سمت رئیس هیئت داوران نبودم اما در مؤسسات دیگر وظیفه ی ریاست را بر عهده داشتم و خودم را برای داوری آماده کرده ام.”

مریل استریپ هم اکنون با عنوان پرافتخار ترین و ارزشمند ترین بازیگر زن زنده در هالیوود شناخته شده است.

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل