حاشیه

تغییر چهره ساره بیات در آستانه 45 سالگی، که برای طرفدارانش شوکه کننده بود+عکس و بیوگرافی

تغییر چهره ساره بیات در آستانه 45 سالگی، که برای طرفدارانش شوکه کننده بود+عکس و بیوگرافی

ساره بیات متولد ۱۴ مهر ۱۳۵۸ بازیگر سینما و تلویزیون است. او از سال ۱۳۸۰ وارد کار تئاتر شد و پس از تحصیل بازیگری، در مجموعه تلویزیونی یک مشت پر عقاب (۱۳۸۶) حضور یافت. نخستین حضور سینمایی او در فیلم مقلد شیطان (۱۳۸۹) بود. بیات برای بازی در نقش مکمل فیلم تحسین‌شدهٔ جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹) به‌همراه بازیگران زن این فیلم برندهٔ خرس نقره‌ای شد. او همچنین برای بازی در نقش اصلی فصل فراموشی فریبا (۱۳۹۲) و آااادت نمی‌کنیم (۱۳۹۴) نامزد سیمرغ بلورین شد.

در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در مجموعه فیلم و سریال با بیوگرافی ساره و بیات و جدیدترین عکس های او در مراسم اکران فیلم ساعت 6 صبح در هتل اسپیناس پلاس همراه باشید.

عکس های جدید ساره بیات

 

تغییر چهره ساره بیات در آستانه 45 سالگی، که برای طرفدارانش شوکه کننده بود+عکس و بیوگرافی

 

تغییر چهره ساره بیات در آستانه 45 سالگی، که برای طرفدارانش شوکه کننده بود+عکس و بیوگرافی

 

ساره بیات

بیوگرافی ساره بیات

 

ساره بیات بازیگر زن سینما و تلویزیون در 14 مهر ماه 1358 در تهران متولد شد. او از سال 1380 وارد تئاتر شد و در جشنواره پلیس در اولین کارش، جایزه بهترین بازیگری را به همراه دیپلم افتخار کسب کرد. بعد از اخذ مدرک بازیگری از موسسه کارنامه به مجموعه یک مشت پر عقاب دعوت شد.

زندگی شخصی

ساره بیات در یک خانواده ۴ نفره بزرگ شده و تنها یک خواهر کوچکتر از خود بنام سَروین دارد که همسر رضا قوچان‌نژاد (فوتبالیست) است. همسر او علیرضا افکاری، آهنگساز و تنظیم‌کننده ایرانی است.

او فارغ‌التحصیل صنایع فرش و سفیر صنایع دستی است. او که دارای مدرک بازیگری از مؤسسه کارنامه است بازیگری تئاتر، تلویزیون و سینما را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد. ساره بیات علاوه بر بازیگری، طراحی لباس و نقاشی نیز انجام می‌دهد. او با بازی در فیلم مقلد شیطان وارد سینما شد.

بیات در سال ۱۳۸۹ برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین انتخاب شد و در ادامه نیز خود جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن انجمن منتقدان فیلم لندن و به همراه لیلا حاتمی، سارینا فرهادی و کیمیا حسینی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد. وی در سال ۱۳۹۶ جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره حافظ برای سریال عاشقانه دریافت کرد.

ساره بیات

فعالیت هنری ساره بیات

یک مشت پر عقاب نام یک مجموعه تلویزیونی بود که در بهمن ماه 1386 از شبکه سه سیما پخش می شد. او در سال 1385 با بازی در فیلم سینمایی مقلد شیطان به کارگردانی و تهیه کنندگی افشین صادقی وارد عرصه سینما شد.  تبهکاری به نام جمشید سیف که با دقت و حوصله از سوژه های خود عکس و مدارکی را تهیه می کند، با تهدید آنها مبنی بر برملاشدن مدارک مورد نظر همکاری و هم یاریشان را در انجام اعمال پلیدش جلب می کند. مدیر بازرگانی یک شرکت آخرین سوژه اوست.

ساره بیات در سال 1389 با بازی درخشانش در فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و خرس نقره ای بهترین بازیگر زن بطور مشترک با لیلا حاتمی و سارینا فرهادی از جشنواره فیلم برلین را کسب کرد. جدایی نادر از سیمین فیلمی با ژانر درام به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی اصغر فرهادی میباشد.

این فیلم مجموعاً بیش از 51 جایزه جهانی را از آن خود کرده است که از آن جمله، چندین جایزه از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و نیز جوایز معتبر بین المللی همچون جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان ،گلدن گلوب و خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین قابل ذکر است. اقبال مثبت منتقدان به جدایی نادر از سیمین تا جایی است که برخی آن را جزو 11 فیلم برتر سال 2111 خوانده اند؛ اگر چه نقدهای مخالفی نیز بر آن وارد شده است.

فیلم شناسی ساره بیات 

در ادامه این مطلب با آثار ساره بیات در سینما و تلویزیون همراه باشید.

سینمایی های ساره بیات

  • 1397رحمان 1400 منوچهر هادی
  • 1397لابیرنت   امیرحسین ترابی
  • 1396اتاق تاریکروح الله حجازی
  • 1395زرد مصطفی تقی زاده
  • 1395بیست و یک روز بعدسید محمدرضا خردمندان
  • 1395لابیمحمد پرویزی
  • 1394آااادت نمی کنیم ابراهیم ابراهیمیان
  • 1393محمد رسول الله مجید مجیدی
  • 1393ناهید آیدا پناهنده
  • 1393خداحافظی طولانی فرزاد مؤتمن
  • 1392خواب زده ها  فریدون جیرانی
  • 1392ساکن طبقهٔ وسط  شهاب حسینی
  • 1392فصل فراموشی فریباعباس رافعی
  • 1392  لامپ 100 سعید آقاخانی
  • 1389جدایی نادر از سیمیناصغر فرهادی
  • 1385مقلد شیطانافشین صادقی

ساره بیات

تلویزیون

 
سال نام کاگردان شبکه
۱۳۸۶ یک مشت پر عقاب اصغر هاشمی شبکه یک
۱۳۸۷ بی‌گناهان احمد امینی شبکه سه
۱۳۸۸ بانو فرید سجادی حسینی شبکه سه

ساره بیات

نمایش خانگی

 
سال نام کارگردان
۱۳۹۵ عاشقانه منوچهر هادی
۱۳۹۸ دل منوچهر هادی
۱۳۹۹ گیسو (عاشقانه ۲) منوچهر هادی
۱۴۰۲ تیراندازی محمدامین کریم پور

توجه این مطلب از سایت چشمک برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این متن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا