حاشیه

بیوگرافی سامان ارسطو و همسرش نادیا باوند + فرزندان

بیوگرافی سامان ارسطو و همسرش نادیا باوند + فرزندان

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل سامان ارسطو بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون به همراه عکس های خانوادگی و شخصی سامان ارسطو و نادیا باوند همسر سامان ارسطو و علت جدایی سامان ارسطو از همسرش و عکس هدی همسر سامان ارسطو و سامان ارسطو الان کجاست و سامان ارسطو در سرزمین مادری و ترانه آرام همسر سامان ارسطو و فرزند سامان ارسطو و همسر دوم سامان ارسطو با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه سامان ارسطو و همسرش هدی و نادیا باوند(Saman Arastoo)

  • نام اصلی : سامان ارسطو
  • نام در زمان تولد : افسانه ارسطو
  • متولد : 15 خرداد 1346 شاهرود
  • زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • پیشه : بازیگر ، کارگردان ، نمایش نامه و فیلم نامه نویس
  • مدرک تحصیلی : گواهینامه درجه دو هنری
  • سالهای فعالیت : 1364 تاکنون
  • قد سامان ارسطو : 175 سانتیمتر
  • همسر : هدی(جدا شده) و نادیا باوند

بیوگرافی کامل سامان ارسطو

سامان ارسطو با نام قبلی فرزانه ارسطو متولد 15 خرداد 1346 در شاهرود بازیگر سینما و تلویزیون ، کارگردان ، نمایش نامه و فیلم نامه نویس ، و مدرس تئاتر اهل ایران است.بیوگرافی سامان ارسطو و همسرش نادیا باوند + فرزندان

بیوگرافی سامان ارسطو و همسرش نادیا باوند + فرزندان

سامان ارسطو - Saman Arastoo

سامان ارسطو – Saman Arastoo

دیپلم رشته علوم انسانی است و همچنین دارای گواهینامه درجه دو هنری (معادل فوق لیسانس) در زمینه تئاتر است ، که هنوز از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد صادر نشده است.

او یک ترنسجندر بوده که در سال 1387، در سن 41 سالگی ، تطبیق جنسیت داد و از آن پس نام خود را از فرزانه به سامان تغییر داد.

افسانه ارسطو قبل از تغییر جنسیت

افسانه ارسطو قبل از تغییر جنسیت

خانواده و اصالت

سامان ارسطو متولد شاهرود در استان سمنان است و یک خواهر و یک برادر دارد.

شروع فعالیت

سامان ارسطو قبل از تغییر جنسبت زمانی که فرزانه ارسطو نام داشت ، کار بازیگری تئاتر خود را در سال 1364 آغاز کرد ، و از آن پس پیوسته تاکنون به این حرفه مشغول بوده است.

سامان ارسطو

نویسندگی و کارگردانی

در سال 1367 با نویسندگی و کارگردانی نمایش «سلول هیجده» حرفه کارگردانی تئاتر و نمایش نامه نویسی را هم تجربه کرد ، عضویت در هیأت مدیره انجمن نمایش شاهرود از دیگر فعالیت های وی در همان سال است.

دوره های بازیگری

در دهه شصت و هفتاد در کلاس های مختلفی برای بهره مندی از تجارب و دانش اساتید مختلف شرکت کرد ، که از جمله آن ها می توان به کلاس های درس پروانه مژده برای شناخت بیشتر سبک ابزورد ، کلاس های تئاتر رکن الدین خسروی؛ کلاس های بدن و حرکت فهیمه راستکار و شهناز یوسفی و کلاس های فن بیان حمید سمندریان در سال 1375  اشاره کرد.

سامان ارسطو

اولین سریال

در سال 1378 ارسطو با بازی در سریال سفره عقد پا به عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون نیز گذاشت.

کارگردان و نویسندگی

فیلم کوتاه «یک روز بالاخره ما رو از کافه می ندازن بیرون» در سال 1385 به کارگردانی وی ساخته شد و این آغاز فعالیت او در زمینه فیلم سازی است به علاوه او تا کنون 10 فیلم نامه نوشته است.

سامان ارسطو

دختری که در واقع دوست داشت پسر باشد

فکر می کنم ، شش یا هفت ساله بودم که احساس کردم متفاوتم و با دختربچه های دیگر که اطرافم هستند ، همسو نیستم. من از همان اول همیشه تی شرت و شلوارک می پوشیدم در حالی که اکثر دختربچه ها دنبال دامن کوتاه و کفش تق تقی بودند.

هیچ وقت یادم نمی آید پشت ویترین یک مغازه به کفش های پاشنه بلند چشم دوخته باشم ، اصلا همیشه کفش ها و لباس های پدرم را می پوشیدم؛ اما هیچ گاه سر کمد لباس های مادرم نمی رفتم.

از تصمیم تغییر جنسیت تا اقدام

تقریبا سال های 67 و 68 بود که متوجه شدم در ایران هم امکان تغییر جنسیت هست اما مساله این بود که من آمادگی برای انجام آن را نداشتم ، ترس از تنها شدن هم باعث شد 20 سال طول بکشد تا من تصمیم بگیرم جنسیتم را تغییر بدهم.

سال 1385 دیگر مطمئن شدم که می خواهم این کار را انجام بدهم و اقدام کردم تا اینکه در سال 1387، در سن 41 سالگی ، تغییر جنسیت دادم و از آن پس نامم را از فرزانه به سامان تغییر دادم.

سامان ارسطو

هزینه جراحی تغییر جنسیت

دو تا جراحی اولم نزدیک به 9 میلیون تومان هزینه داشت که با کمک مهتاب کرامتی و پادرمیانی هایش به 400 هزار تومان رسید و این واقعاً کمک بزرگی بود که هیچ وقت فراموش نمی کنم.

جراحی دوم که مهم ترین و اصلی ترین جراحی بود پول زیادی می خواست؛ چیزی حدود 20 میلیون تومان که با کمک 30 نفر از همکارانم این مبلغ تهیه شد.

سامان ارسطو

وضعیت ازدواج و همسر سامان ارسطو

از وضعیت ازدواج و همسر سامان ارسطو اطلاعات دقیقی در دست نیست.

سامان ارسطو

ازدواج اول قبل از تغییر جنسیت

من در سال 1370 وقتی دختر بودم یک ازدواج اجباری داشتم ، من فقط یک روز در این ازدواج ماندم. یکسال و نیم هم طول کشید تا جدا شدم.

ازدواج دوم بعد از تغییر جنسیت

سال 1387 با همسر اولم که هدی نام داشت نامزد کردیم ، 9 تیر 1388 تاریخ عقدمان بود و اردیبهشت 1390 از هم جدا شدیم.

سامان ارسطو

ازدواج سوم

سامان ارسطو در سال 1394 مجدداً ازدواج کرد و همسرش نادیا باوند بازیگر است.

سامان ارسطو و همسرش نادیا باوند در کنار معصومه کریمی

سامان ارسطو و همسرش نادیا باوند در کنار معصومه کریمی

دوستان روشن فکر

مائده طهماسبی و همسرش فرهاد آئیش ، مستانه مهاجر ، مهتاب کرامتی (هم دانشگاهی) ، مسعود کیمیایی ، رابعه اسکویی ، مجید جعفری و خیلی های دیگر از دوستان هنرمندم راحت پذیرفتند.

عزت الله انتظامی ، محمدعلی کشاورز و خیلی از کسانی که سن و سال بیشتری از آنها گذشته بود و فکر می کردم این اتفاق را خیلی راحت نپذیرند اما باز هم به من خیلی کمک کردند و شرایطم را همانطور که بود پذیرفتند.

دست دادن در وزارت ارشاد

آن زمان قبل از تغییر جنسیت مانتوی ساده می پوشیدم.

همه هم می دانستند من متفاوتم ، اتفاقا وزارت ارشاد که می رفتم با مردها دست می دادم اما حراست ایراد نمی گرفت. بعد از جراحی حراست گفت ما می دانستیم تو با بقیه فرق داری ، برای همین جلویت را نمی گرفتیم.

سامان ارسطو و بهنوش بختیاری

سامان ارسطو و بهنوش بختیاری

برنامه ماه عسل

چندین نفر زنگ زدند ، برنامه ماه عسل گفتند ، سامان ارسطو را به برنامه تان دعوت کنید تا در این باره صحبت کند اما آن ها گفتند ، این موضوع خط قرمز صدا و سیما است.

بی مهری ها

در حیطه کاری بی مهری زیادی به من شد.

مثلا در مجموعه محله گل و بلبل کار کردم و قرارداد بستم یک سکانس هم گرفتند اما بعد گفتند نمی توانی بیایی. پولم را هم ندادند آن کار می توانست ، شروع خوبی در تلویزیون برای من باشد. توضیحی هم ندادند.

عکس های اینستاگرام سامان ارسطو

عکس های اینستاگرام سامان ارسطو

حمایت از حیوانات

از سال 1382 به شکل غیر مستقیم با انجمن حمایت از حیوانات همکاری می کند ، و از سال 1388 پانسیونی جهت نگهداری سگ ها و گربه ها راه اندازی کرد ، که این پانسیون همچنان دایر است.

مشاوره

از سال 1387 به صورت شخصی در راستای معالجات روحی و جسمی به حمایت افراد ترنسکشوال (.T.S) در تهران و شهرستان ها می پردازد او از سال 1391 با یکی از موسسات حمایت از قشر آسیب پذیر کارتون خواب ها در ایران همکاری می کند.

سامان ارسطو

قصه زندگی ام

در سل 1397 نمایش «کالبد شکافی» به کارگردانی سامان ارسطو و بازی همسرش نادیا باوند اجرا شد که درباره چالش ، انتظارات و مطالبات ترنس ها و دو جنسی های جامعه است .

سامان ارسطو و همسرش

سامان ارسطو و همسرش

سایر فعالیت ها

سامان ارسطو در سال 1396 به عنوان دستیار صحنه در سریال افسانه هزار پایان فعالیت داشت.

سامان ارسطو


فیلمشناسی

  • قسم (1397)
  • ملی و راه های نرفته اش (1395)
  • تله فیلم حباب (1391)
  • چمدان (1391)
  • تیغ زن (1387)
  • استشهادی برای خدا (1386)
  • جنگ کودکانه (1383)
  • سربازهای جمعه (1382)
  • آبادان (1381)

سامان ارسطو در تله فیلم حباب

سامان ارسطو در تله فیلم حباب


منابع : نم نمک | سامان ارسطو اینستاگرام/ سامان ارسطو فیسبوک/ shlhk hvsx,/صفحه شخصی سامان ارسطو/سامان ارسطو ویکی پدیا/ سامان ارسطو تلگرام

منبع : نم نمک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا