معرفی فیلم مرد بارانی- Rain Man

معرفی فیلم مرد بارانی- Rain Man

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  • نام فیلم: مرد بارانی- Rain Man
  • کارگردان: بری لوینسون
  • نویسنده: بری مارو
  • ژانر: روانشناسی، درام،کمدی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Rain Man در IMDB: ۸ از ۱۰

 

بازیگران: داستین هافمن، تام کروز، والریا گالینو، جری مالن، جک مرداک، مایکل د. رابرتس، رالف سیمور، لوسیندا جنی، بانی هانت، کیم رابی لارد و بت گرانت

 

خلاصه فیلم

فیلم مرد بارانی داستان واقعی زندگی شخصیتی را به‌تصویر می‌کشد که در زندگی خود دچار محدودیت‌های زیادی بوده ولی اجازه نداده این محدودیت‌ها جلوی او را بگیرند. درباره شخصیت کیم پیک صحبت می‌کنیم، فردی دچار سندروم ساوان که قسمت‌هایی از مغزش دچار نارسایی شده بود و به‌همین‌دلیل مشکلات زیادی برای او در زندگی پیش می‌آمد. داستین هافمن به زیبایی زندگی او را روی پرده برد و داستان فیلم هم درباره میراث پدر او جریان دارد که پس از مرگش به او می‌رسد و برادرش یعنی چارلی با ایفای نقش تام کروز اصلا از این موضوع راضی نیست.

درباره فیلم و بازخوردها

فیلم Rain Man علاوه‌بر کسب جایزه بهترین فیلم سال توانست اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و اسکار بهترین کارگردانی را به خودش اختصاص دهد و همچنین داستین هافمن به‌دلیل هنرنمایی استادانه خود در نقش ریموند که براساس زندگی کیم پیک خلق شده است، توانست اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کند. این فیلم در سال ۱۹۸۸ به تهیه‌کنندگی پیتر گوبر، دیوید مک‌گیفرت و مارک جانسون توسط استودیو United Artists با بودجه‌ای ۲۵ میلیون دلاری تولید و توانست فروش بسیار خوب ۳۵۵ میلیون دلاری را در گیشه‌ها برای خود رقم بزند. از دیگر جنبه‌های بسیار جذاب فیلم مرد بارانی می‌توان به موسیقی متن بسیار زیبای آن اشاره کنیم که توسط هانس زیمر تهیه شده است.

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل