اقتصاد

حجم معاملات DEX با 9 درصد کاهش به 179 میلیارد دلار در ماه نسبت به ماه رسیده است

حجم معاملات DEX با 9 درصد کاهش به 179 میلیارد دلار در ماه نسبت به ماه رسیده است

صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در ماه گذشته 179 میلیارد دلار حجم معاملات نقطه‌ای را به ثبت رساندند که 9 درصد به صورت ماهانه کاهش یافت، در حالی که صرافی‌های متمرکز آنها تقریباً 8 درصد در مدت مشابه رشد کردند. DefiLlama و The Block.

نسبت حجم بین هر دو اکوسیستم اکنون 14.8٪ است.

Ethereum تاج را پس می گیرد

علی رغم کاهش حجم ، اتریوم جایگاه بلاک چین را با بیشترین فعالیت معاملاتی روی زنجیره، تقریباً به دست آورد. 52 میلیارد دلار در ماه گذشته معامله شد، تقریباً 29٪ از کل.

در همین حال، سولانا < /strong>حجم معاملات از نزدیک به 59 میلیارد دلار ثبت شده در جولای به 41 میلیارد دلار در ماه اوت کاهش یافت. Arbitrum نیز فضا را از دست داد و بیش از 3 میلیارد دلار از حجم معاملات ماهانه کاسته شد.

زنجیره هوشمند بایننس در حالی که ادامه داشت رشد کرد. فعالیت معاملات زنجیره ای کاهش یافت و از 17.6 میلیارد دلار به 20.4 میلیارد دلار افزایش یافت. Base همچنین نزدیک به یک میلیارد دلار به حجم معاملات اضافه کرد، در حالی که Polygon، Thorchain، و خوش بینی شاهد کاهش علاقه معامله گران بودند.

علاوه بر این، Tron توانست با حجم معاملات ماهانه، جایگاهی را در بین 10 بلاک چین برتر به دست آورد و به 3.2 میلیارد دلار برسد. این بزرگترین حجم معاملات ماهانه ثبت شده توسط Tron از ماه می 2022 است.

این حرکت احتمالاً با افزایش محبوبیت SunPump، یک بازار memecoin مستقر در Tron، در اواسط آگوست مرتبط است. با این حال، طبق داشبورد Dune Analytics که توسط صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر Hashed ایجاد شده است، این پلتفرم در 29 اوت شروع به از دست دادن بخار کرد.

صرافی‌های متمرکز پیشتاز را گسترش می‌دهند

اگرچه حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز بین ماه‌ها کاهش یافت، صرافی‌های متمرکز شاهد علاقه فزاینده معامله‌گران نقطه‌ای بودند. این پلتفرم‌ها از 1.12 تریلیون دلار به 1.21 تریلیون دلار جهش کردند و Binance پس از رشد 11 درصدی ماهانه، 37 درصد از حجم را در اختیار داشت.< /p>

Crypto.com و Bybit نیز شاهد رشد قابل توجهی بود که به ترتیب 39% و 14% افزایش یافت. با این حال، مجموع حجم آنها کمی بیش از نیمی از فعالیت معاملاتی بایننس در ماه آگوست است.

اختلاف در حجم معاملات بین پلتفرم‌های معاملاتی غیرمتمرکز و متمرکز باعث شد که DEX برخی از موقعیت‌هایی را که در ژوئیه فتح کرده بود از دست بدهد. نسبت حجم معاملات ماهانه بین این مسیرهای معاملاتی از 17.5 درصد، بالاترین میزان در سال 2024، به 14.8 درصد کاهش یافت.

ذکر شده در این مقاله

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا