قطر چارچوب دارایی های دیجیتال را برای جذب شرکت های جهانی راه اندازی می کند

قطر چارچوب دارایی های دیجیتال را برای جذب شرکت های جهانی راه اندازی می کند

مرکز مالی قطر (QFC) در دوحه از شرکت‌های داخلی و بین‌المللی دعوت کرده است تا برای مجوز فعالیت به‌عنوان ارائه‌دهندگان خدمات رمزی تحت چارچوب نظارتی تازه معرفی‌شده خود اقدام کنند.

در تاریخ 1 سپتامبر، مرجع مرکز مالی قطر (QFCA) و سازمان تنظیم مقررات مرکز مالی قطر (QFCRA) چارچوب دارایی های دیجیتال QFC 2024 را راه اندازی کرد.

QFC Digital Assets Framework 2024

این چارچوب ایجاد می کند یک بنیاد قانونی برای دارایی های دیجیتال، پوشش جنبه هایی مانند توکن سازی، به رسمیت شناختن حقوقی حقوق مالکیت در توکن ها و دارایی های اساسی، نگهداری، انتقال و مبادله. همچنین قراردادهای هوشمند را از نظر قانونی به رسمیت می شناسد.

این ابتکار با هدف ایجاد یک اکوسیستم دارایی دیجیتال در QFC، با رعایت استانداردهای بین المللی. این یک زیرساخت فن‌آوری قابل اعتماد برای ایجاد اعتماد در بین مصرف‌کنندگان، ارائه‌دهندگان خدمات، و سهامداران صنعت فراهم می‌کند.

به‌خصوص، این چارچوب از همکاری و مشاوره با سهامداران صنعت ناشی می‌شود. QFC آن را با نظرات یک گروه مشاوره متشکل از 37 سازمان داخلی و بین المللی در بخش های مالی، فناوری و حقوقی توسعه داد.

بندر بن محمد بن سعود آل ثانی، رئیس بانک مرکزی قطر، بر چارچوب این چارچوب تاکید کرد. در پیشبرد استراتژی بخش مالی سوم قطر اهمیت دارد.

او خاطرنشان کرد که این فرصت‌های قابل توجهی ایجاد می‌کند و محیط نظارتی را تقویت می‌کند و با اهداف تحول دیجیتال قطر تحت سومین استراتژی توسعه ملی و چشم انداز ملی قطر 2030.

یوسف محمد الجایده، مدیر عامل QFC، بیان کرد که این مقررات تعهد آنها را به ایجاد یک رژیم نظارتی همسو با بهترین شیوه های بین المللی نشان می دهد. او معتقد است که این شفافیت هم مشارکت‌کنندگان داخلی و هم بین‌المللی را جذب می‌کند و بخش خدمات مالی قطر را بیشتر تقویت می‌کند.

مایکل رایان، مدیر عامل QFCRA، افزود که این چارچوب زمینه را برای بخش خدمات مالی پر رونق و نوآورانه فراهم می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند. برای سرمایه گذاری بر روی فناوری ها و بازارهای نوظهور.

< /div>

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل