اقتصاد

X در برزیل با تشدید تنش ها بین ماسک و قاضی تاریک می شود

X در برزیل با تشدید تنش ها بین ماسک و قاضی تاریک می شود

الکساندر دو موراس، قاضی دادگاه عالی، دستور “تعلیق فوری و کامل” پلتفرم رسانه اجتماعی X در برزیل، بی بی سی را صادر کرد گزارش شد در 31 اوت. قاضی به آژانس مخابراتی کشور دستور داد تا دسترسی به X را مسدود کند، که باعث شد پلت فرم امروز زودتر تاریک شود، طبق نیویورک تایمز.

این ممنوعیت اعمال شد پس از اینکه مدیر عامل الون ماسک نتوانست به ضرب الاجل قاضی برای تعیین نماینده قانونی جدید در کشور عمل کند. این ممنوعیت تا زمانی که شرکت از دستورات دادگاه پیروی کند و مجموعاً 3 میلیون دلار جریمه های موجود را پرداخت نکند، به قوت خود باقی خواهد ماند.

طبق گفته یک کاربر X، قاضی همچنین جریمه 8874 دلاری در روز برای استفاده از شبکه های خصوصی مجازی (VPN) برای دسترسی به X پس از ممنوعیت. علاوه بر این، فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و اپل پنج روز فرصت دارند تا دسترسی به برنامه را مسدود کنند و از این ممنوعیت پیروی کنند.

در ماه آوریل، دادگاه به پلتفرم دستور داده بود تا حساب‌های X خاصی را که با پخش کردن، قوانین برزیل را نقض می‌کنند، تعلیق کند. اطلاعات نادرست ماسک دستورات دادگاه را نادیده گرفته بود و از آزادی بیان به عنوان یک حق اساسی حمایت می کرد.

هفته گذشته، ماسک دفتر برزیلی خود را پس از هشدار قاضی مورائس در مورد بازداشت های قریب الوقوع به دلیل عدم اجرای دستور ماه آوریل خود، تعطیل کرد.

روز جمعه، ماسک نوشت در X:

“آزادی بیان بستر دموکراسی است و یک شبه قاضی غیر منتخب در برزیل در حال نابود کردن آن برای اهداف سیاسی است.” ماه ها درگیری داشتند ماسک ادعا می کند که قاضی در تلاش است تا نظرات محافظه کارانه را ساکت کند. این به این دلیل است که قاضی موراس دستور تعلیق حساب‌های X را صادر کرد که عمدتاً متعلق به حامیان رئیس جمهور سابق جناح راست ژایر بولسونارو بود.

حساب رسمی X دیروز منتشر کرد که:

“به زودی، ما انتظار داریم قاضی الکساندر دو موراس دستور تعطیلی X را در برزیل صادر کند – فقط به این دلیل که ما از دستورات غیرقانونی او برای سانسور مخالفان سیاسی خود پیروی نمی کنیم.”

این افزوده شد که مخالفان شامل یک سناتور منتخب و یک دختر 16 ساله هستند. علاوه بر این، X تاکید کرد که قاضی مورائس پلتفرم را مجبور می‌کند قوانین برزیل را نقض کند، که این کار را نمی‌کند.

قاضی مورائس، با این حال، ادعا می‌کند که ماسک از تلاش او برای پاکسازی اینترنت کشور جلوگیری می‌کند. دستور قاضی مورائس با نامیدن ماسک “قانونی” اعلام کرد که ماسک قصد دارد “با دور نگه داشتن رای دهندگان از واقعیات، سخنان مشوق نفرت و حمله به حاکمیت قانون دموکراتیک، نقض حق انتخاب آزادانه رای دهندگان، اجازه دهد تا “گسترش گسترده اطلاعات نادرست، سخنان نفرت انگیز و حمله به حاکمیت قانون دموکراتیک، نقض انتخاب آزاد رای دهندگان را فراهم کند. اطلاعات دقیق.”

دیگر مشاغل ماسک با عواقب مواجه می شوند

قاضی مورائس برای تحت فشار قرار دادن ماسک و در تلاش برای دریافت جریمه های اخذ شده از X، وجوه سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک اسپیس ایکس را مسدود کرد. این دستور همچنین استارلینک را از انجام تراکنش های مالی در کشور منع می کند.

Starlink گفت قصد دارد با این سفارش مبارزه کند. در پستی در X، نوشت:

“این دستور مبتنی بر یک تصمیم بی‌اساس است که استارلینک باید مسئول جریمه‌های وضع شده – برخلاف قانون اساسی – علیه X باشد.”< /p>

استارلینک اضافه کرد که این دستور که به صورت مخفیانه صادر شده است، هیچ گونه روند قانونی را که توسط قانون اساسی برزیل تضمین شده است، اجازه نمی دهد.

گفتن قاضی مورائس “دیکتاتور” کاربر دیگری، WSBChairman، خاطرنشان کرد:

“آنها شما را به خاطر تلاش برای خواندن اخبار بیش از یک سال حقوق جریمه خواهند کرد. ما در سال 1984 زندگی می‌کنیم.”

وکیل فنی پرستون بیرن مشاهده کرد که اگر X نبرد را در برزیل شکست می دهد، اتحادیه اروپا، بریتانیا، استرالیا و کانادا بعد از ممنوعیت X قرار خواهند گرفت. با این حال، اگر X پیروز شود، “رژیم های سانسور در سراسر جهان در مقابل آمریکایی ها بی دندان نشان داده می شوند و به سرعت سقوط می کنند.” /p>

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا