سکه های میم را تخلیه کنید – آنها جرقه ای برای گاو نر بعدی ایجاد نمی کنند

سکه های میم را تخلیه کنید – آنها جرقه ای برای گاو نر بعدی ایجاد نمی کنند

نویسنده: Evan Luthra، CoinTelegraph گردآورنده: Tao Zhu،

امسال، بازار سکه‌های میم رونق گرفته است. این در واقع تنها بخش رمزنگاری است که در طول چرخه نصف شدن بیت کوین در حال رونق است. از برخی جهات، یادآور داستان GameFi از آخرین چرخه است — پدیده ای که من درست قبل از ظهور آن پیش بینی کرده بودم.

با این حال، علیرغم اشتیاق به memecoins، دلایل خوبی وجود دارد که چرا آنها بهترین وسیله سرمایه گذاری برای تقویت بازار صعودی نیستند. اگر سرمایه‌گذاران جدید توجه خود را به دارایی‌های پایدارتر در دنیای واقعی (RWA) و هوش مصنوعی (AI) معطوف کنند، برای سلامت بلندمدت بازار بهتر خواهد بود.

Memecoin عموماً به گونه‌ای طراحی شده است که دلپذیر و سرگرم کننده باشد. شما می توانید آنها را به عنوان پسر عموهای کریپتو سهام میم مانند AMC و GameStop در نظر بگیرید. برخی از نمونه‌های معروف memecoin عبارتند از Dogecoin و Shiba Inu – که به نظر من Memecoin‌های OG هستند.

از زمان شروع Dogecoin سفر طولانی بوده است، اما فضای memecoin در مدت زمان کوتاهی بسیار رشد کرده است. در مارس 2024، تنها حدود 2000 پروژه memecoin وجود داشت. تنها حدود 1000 مورد از آنها نقدشونده هستند، به این معنی که حجم معاملات آنها بالای صفر است. تا اوت، تقریباً 1.7 میلیون توکن در پلتفرم memecoin مبتنی بر Solana PumpFun وجود داشت.

از 10 آگوست، در مجموع 1.7 میلیون توکن در PumpFun منتشر شده است. منبع: این عدد در همان دوره بیش از 10 برابر بیت کوین است. رشد میم کوین ها با ترکیبی از حدس و گمان های زیاد و افراد مشهور پشت برخی از فعالیت ها تقویت شده است. این سکه‌ها همچنین به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرند: در طول دوره زمانی مورد مطالعه توسط Binance، نام‌ها بیش از 50 درصد رشد داشته است.

مشهورها با استفاده از نفوذ خود در تبلیغ سکه‌های میم به نام خود مشارکت داشته‌اند. می‌توانید برخی از سکه‌های میم افراد مشهور را در CoinGecko پیدا کنید، مانند Iggy Azalea’s MOTHER، RNT، Andrew Tate’s Top G، Jason Derulo’s JASON، Flocka’s Waka Flocka و Davido’s Timeless Davido. من یک سرمایه‌گذار فعال در طول سال‌ها بوده‌ام و در برخی از پروژه‌های برتر در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌ام، اما مانند بسیاری از کاربران سنگین ارزهای دیجیتال، در JASON و MOTHER نیز سرمایه‌گذاری کرده‌ام – سرمایه‌گذاری تا سقف 100000 دلار.

آیا Memecoin پایدار است؟

Memecoin بیشترین نقدینگی را در طول این چرخه جذب کرده است و سؤالاتی را در این صنعت در مورد اینکه آیا memecoin ها ابزارهای سرمایه گذاری پایدار (یا ایده آل) در آینده هستند، ایجاد کرده است. موج memecoin عمدتاً توسط تفکر کوتاه مدت هدایت می شود. مردم به دنبال طرح های سرمایه گذاری سریع برای پول نقد هستند. اگرچه این لزوماً چیز بدی نیست، اما ترس از دست دادن (FOMO) را در فضای memecoin افزایش می‌دهد. اینFOMO یکی از بزرگترین دلایلی است که چرا بازار memecoin شاهد رشد بسیار زیادی بوده است.

گزارشی در ماه آگوست نشان داد که 97 درصد از memecoin ها دیگر وجود ندارند و بیش از نیمی از آنها مخرب هستند. منبع: Chainplay

در سه ماهه اول 2024، رشد متوسط ​​قیمت memecoin (بیش از 1300٪) بالاتر از دومین RWA روایت سودآور (رشد کمی کمتر از 300٪) بود 4.6 برابر بیشتر من معتقدم این شکاف به زودی بر می گردد. صنعت بلاک چین نمی تواند تنها بر اساس نقدینگی تولید شده توسط حباب memecoin رشد کند. تعداد بسیار کمی از این سکه ها سودآور هستند. گزارشی که در ماه آگوست منتشر شد نشان داد کهتقریباً 97 درصد از تمام memecoin‌ها دیگر وجود ندارند – با بیش از 2000 memecoin در هر ماه.

صنعت بلاک چین تنها در صورتی می تواند رشد کند که توسط کاتالیزورهای نقدینگی واقعی در صنایعی مانند RWA و AI هدایت شود. اینها حوزه های پایداری هستند که می توانند باعث رشد صنعت شوند. دلیل آن ساده است: با RWA، دارایی های واقعی را می توان در بلاک چین توکن کرد. در عین حال، طبق تحقیقات گارتنر، بازار هوش مصنوعی تا سال 2027 به ارزش 297 میلیارد دلار آمریکا خواهد رسید و نرخ رشد مرکب سالانه 19 درصد در چند سال آینده

رشد سریع صنعت memecoin چشمگیر است، اما این صنعت نیست که نقدینگی پایداری را که صنعت برای حرکت رو به جلو نیاز دارد فراهم کند. توکن کردن املاک و مستغلات، هنر و سایر دارایی‌های کلکسیونی گران‌قیمت به آن چیزی که memecoin نمی‌توانست دست یابد – و پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز موفقیت شرکت را در بلاک چین به ارمغان خواهند آورد. و اتوماسیون این صنایع بازار صعودی بعدی را هدایت خواهند کرد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل