رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در ۵ استان کشور

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در ۵ استان کشور

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، کبری رفیعی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز (جمعه نهم شهریور)، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز واقع در مازندران، شرق تهران، شرق گیلان و شمال آذربایجان غربی و همچنین در جنوب شرق سیستان و بلوچستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: شنبه ۱۰ شهریور با گذر سامانه حاره‌ای از شرق دریای عمان در جنوب شرق و جنوب سیستان و بلوچستان و یکشنبه ۱۱ شهریور در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه (۱۲ و ۱۳ شهریور) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر است.

رفیعی افزود: در روز‌های یکشنبه و دوشنبه (۱۱ و ۱۲) در نوار شرقی کشور به‌ویژه در زابل و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید در بعضی ساعات همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز دمای هوا در غالب مناطق کشور به طور نسبی کاهش می‌یابد و در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: در ۲ روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

رفیعی خاطرنشان کرد: بیشینه دمای تهران امروز ۳۲ درجه و کمینه دما ۲۳ درجه بالای صفر است.

انتهای پیام/ 

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل