بازار کریپتو علیرغم بهبودها – Kaiko – همچنان با نقدینگی پس از ETF ها مبارزه می کند

بازار کریپتو علیرغم بهبودها – Kaiko – همچنان با نقدینگی پس از ETF ها مبارزه می کند

بیت کوین نقطه ای (BTC) و اتریوم (ETH) صندوق‌های قابل معامله در مبادلات (ETF) در ایالات متحده به بهبود نقدینگی در بازار کریپتو کمک کردند، اما بر اساس گزارش Kaiko در 29 اوت، هنوز برای جذب نوسانات بیشتر کافی نیست. research.kaiko.com/insights/moving-markets-liquidity-and-large-sell-orders”>گزارش.

کایکو گفت که نقدینگی پس از سقوط FTX در نوامبر 2022 به طور قابل توجهی بهبود یافته است و حجم معاملات روزانه 10 پلتفرم ارز دیجیتال برتر 30 درصد رشد کرده است. سال گذشته

با این حال، این گزارش اضافه کرد که حجم معاملات به تنهایی قابل اعتمادترین شاخص نقدینگی نیست، زیرا حجم می تواند به شدت تحت تاثیر کارمزدها و مشوق های ارائه شده توسط پلتفرم های معاملاتی باشد.

آمادگی برای تأثیرات عمده نیست

تحلیلگران Kaiko دریافتند که حجم معاملات باید با عمق بازار همراه شود، که توانایی حفظ سفارشات نسبتاً بزرگ بازار بدون تأثیرگذاری بر قیمت دارایی در نتیجه، نسبت حجم به عمق بازار تصویر دقیق‌تری ارائه می‌کند، زیرا حجم می‌تواند به شدت از نقدینگی ناشی از معاملات شستشو پیشی بگیرد.

با اعمال این نسبت، Kaiko متوجه شد که بازار ارزهای دیجیتال هنوز آماده آماده شدن برای تأثیرات بزرگ نیست. اثرات نقدینگی پایین اخیراً زمانی که سفارشات بیت کوین با لغزش بالایی در طی سقوط بازار در 2 آگوست پس از افزایش ناگهانی نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن مواجه شد، مشاهده شد.

لغزش رخ داد. زمانی که نقدینگی کافی برای جذب سفارش بازار با قیمت معین وجود نداشته باشد، که بر نتایج معاملات تأثیر منفی می گذارد. برخی از جفت‌های معاملاتی، مانند بیت کوین-یورو کوکوین، در آن روز شاهد کاهش بیش از 5 درصدی بودند.

علاوه بر این، این گزارش همچنین تغییرات لغزش را در زمان‌های مختلف روز شناسایی کرده است که نشان‌دهنده کمبود نقدینگی مناسب در وضعیت فعلی بازار است.<. /p>

اضافه عرضه

کایکو همچنین خاطرنشان کرد که “اضافه عرضه” همچنان بر نقدینگی بازارهای کریپتو فشار وارد می کند. این اصطلاح به مقدار کریپتوهایی که می‌تواند در بازار ریخته شود و قیمت‌ها را پایین می‌آورد، اطلاق می‌شود.

اولین نمونه‌ای که توسط Kaiko ذکر شد، دارایی Mt. Gox است که بیش از 46000 دستگاه دارد. بیت کوین – به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار – برای توزیع مجدد باقی مانده است. وی خاطرنشان کرد که توزیع اولین دسته با تخلیه سنگینی همراه بود. و اوکراین بیت کوین را در اختیار دارند که می تواند در هر زمان فروخته شود، همانطور که فروش اخیر آلمان نشان می دهد. دولت ایالات متحده به تنهایی بیش از 200000 بیت کوین در کیف پول های مختلف دارد.

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل