پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام با قرار وثیقه 5 میلیون یورویی و تحت نظارت قضایی آزاد شد

پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام با قرار وثیقه 5 میلیون یورویی و تحت نظارت قضایی آزاد شد

مدیر عامل

تلگرام پاول دوروف از زندان آزاد شده و تحت نظارت قضایی با شرایط خاصی از جمله تعهد به سپرده گذاری 5 میلیون یورو وثیقه قرار گرفته است.

دوروف همچنین ممنوع الخروج است. در قلمرو فرانسه است و باید هفته ای دو بار به عنوان بخشی از شرایط وثیقه خود به ایستگاه پلیس مراجعه کند.

طبق بیانیه مطبوعاتی سازمان مبارزه با جرایم سازمان یافته فرانسه، JUNALCO، دادگاه قضایی پاریس رسماً دوروف به شش جرم متهم شد از جمله “همدستی در مدیریت یک پلتفرم آنلاین که اجازه تراکنش های غیرقانونی در یک باند سازمان یافته را می دهد”، پولشویی، و امتناع از ارائه اطلاعات به مقامات.

عدم پاسخگویی

طبق پس از اینکه دوروف به درخواست‌های قضایی JUNALCO، دفتر ملی برای خردسالان (OFMFIN) و سایر خدمات تحقیقاتی مرتبط با قاچاق مواد مخدر، محتوای جنسی کودکان و تحقیقات کلاهبرداری پاسخ نداد، این مقام مجبور شد وارد عمل شود.

اضافه کرد:

“این چیزی است که باعث شد JUNALCO تحقیقاتی را درباره مسئولیت کیفری احتمالی رهبران این سرویس پیام‌رسان در ارتباط با این تخلفات آغاز کند.”

به ویژه، مرکز فرانسه برای مبارزه با جرایم دیجیتالی (C3N) و اداره گمرک ملی مبارزه با تقلب (ONAF) تحقیقات بعدی را انجام خواهند داد.

دادستان های فرانسوی تاکید کرد که به نظر می‌رسد این تحقیقات شامل شکست تلگرام در ثبت سرویس‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده خود در دولت فرانسه می‌شود.

دوروف، که به دلیل دفاع سرسختانه از آزادی بیان و مقاومت در برابر تعدیل محتوای تلگرام مشهور است، با انتقاد کودک مواجه شده است. گروه‌های ایمنی که استدلال می‌کنند این پلتفرم به مرکزی برای CSAM تبدیل شده است و در تلاش‌ها برای مبارزه با آن همکاری نمی‌کند.

تلگرام اعلام کرده است که از ترکیبی از مدیران، هوش مصنوعی و گزارش‌های کاربر برای حذف CSAM از عموم استفاده می‌کند. کانال‌ها اما هنوز روشی برای گزارش فعالیت غیرقانونی در چت‌های خصوصی ارائه نکرده است.

دستگیری محکوم است

دستگیری دوروف واکنش را از سوی حامیان آزادی بیان و چهره های صنعت فناوری برانگیخت. بسیاری از این دستگیری به عنوان نقض حقوق بشر انتقاد می کنند و این سوال را مطرح می کنند که آیا رهبری سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز مسئول سوء استفاده از سوی عناصر بد خواهند بود.

برخی پیشنهاد کردند که مقامات فرانسوی در تلاش برای کنترل یا دسترسی به ارتباطات هستند. تلگرام. با این حال، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، تصریح کرد که دستگیری دوروف بخشی از یک روند قضایی بدون انگیزه سیاسی بوده است.

در همین حال، جامعه TON یک DAO را برای دفاع از آزادی او ایجاد کرده و نامه سرگشاده ای را منتشر کرده است. خواستار آزادی او شد.

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل