اقتصاد

مدیران عامل متا و اسپاتیفای: چارچوب نظارتی تکه تکه هوش مصنوعی اتحادیه اروپا مانع نوآوری می شود

مدیران عامل متا و اسپاتیفای: چارچوب نظارتی تکه تکه هوش مصنوعی اتحادیه اروپا مانع نوآوری می شود

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا و دنی اک، مدیرعامل اسپاتیفای، در یک

“ساختار نظارتی تکه تکه” اتحادیه اروپا، نوآوری هوش مصنوعی (AI) را خفه می کند. =”https://newsroom.spotify.com/2024-08-23/mark-zuckerberg-and-daniel-ek-on-why-europe-should-embrace-open-source-ai-it-risks-falling- بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد، به دلیل-به-دلیل-غیر منسجم-و-پیچیده-تنظیمات-می-گویند-دو-مدیرعامل فناوری/”>است. این دو رهبر فناوری افزودند که چارچوب نظارتی هوش مصنوعی اتحادیه اروپا «مملو از اجرای متناقض» است و توانایی شرکت‌های منطقه را برای استفاده از موج هوش مصنوعی مختل می‌کند. 

آنها خاطرنشان کردند: 

“به‌جای قوانین روشنی که اطلاع‌رسانی و راهنمای نحوه انجام کسب و کار شرکت‌ها در سراسر قاره، صنعت ما با مقررات همپوشانی و راهنمایی‌های متناقض در مورد نحوه رعایت آنها مواجه است.”

این دو بنیانگذار هشدار داد که بدون “تغییرات فوری” اتحادیه اروپا در مسابقه هوش مصنوعی عقب خواهد ماند. 

مورد هوش مصنوعی منبع باز

طبق گفته دو بنیانگذار، هوش مصنوعی منبع باز، مدل ها و ابزارها تحت مجوزهای مجاز برای عموم در دسترس هستند، فرصت قابل توجهی را برای سازمان های اروپایی ارائه می دهد. هوش مصنوعی منبع باز می تواند دسترسی به فناوری های پیشرفته را دموکراتیک کند، از تمرکز قدرت در میان چند بازیگر اصلی جلوگیری کند و محیط رقابتی و نوآورانه تر را تقویت کند. 

آنها اشاره کردند که بسیاری از اینترنت و شرکت‌های فناوری پیشرو در حال حاضر به فناوری‌های منبع باز متکی هستند و نشان می‌دهد که آینده توسعه هوش مصنوعی به طور مشابه از همکاری و شفافیت باز سود خواهد برد. 

آنها اظهار داشتند: 

“ما نسل بعدی ایده ها را باور داریم و استارت‌آپ‌ها با هوش مصنوعی منبع باز ساخته می‌شوند، زیرا به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد جدیدترین نوآوری‌ها را با هزینه کم ترکیب کنند و به مؤسسات کنترل بیشتری بر داده‌هایشان می‌دهد.»

متا، به ویژه، این مدل را با منبع باز چندین فناوری هوش مصنوعی خود، از جمله مدل های زبان بزرگ لاما، پذیرفته است. این مدل‌ها قبلاً توسط مؤسسات عمومی و محققان برای پیشبرد تحقیقات پزشکی و حفظ زبان‌های در معرض خطر استفاده شده‌اند. 

به طور مشابه، Ek موفقیت Spotify را به استفاده از هوش مصنوعی در مراحل اولیه نسبت داد.

مدیران عامل تاکید کردند که با اروپا این قاره با داشتن تعداد قابل توجهی از توسعه دهندگان منبع باز، موقعیت خوبی برای استفاده از این رویکرد برای توسعه هوش مصنوعی دارد.

چالش های نظارتی

به گفته مدیران عامل، در حالی که مقررات لازم است، مقررات پیشگیرانه فناوری های نوپایی مانند هوش مصنوعی بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر خواهد داشت. آنها خاطرنشان کردند: 

“مقررات پیچیده و ریسک گریز اروپا می تواند مانع از سرمایه گذاری آن بر روی شرط بندی های بزرگ شود که می توانند به بزرگی تبدیل شوند. پاداش‌ها.”

بنیان‌گذاران چالش‌های نظارتی پیش روی شرکت‌های اروپایی را با اشاره به کاربرد نابرابر مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا توضیح دادند. قانون GDPR) به گفته آنها، در حالی که هدف این مقررات “هماهنگ کردن استفاده و جریان داده ها” در سراسر منطقه است، تنظیم کننده ها اکنون نمی توانند تصمیم خود را در مورد نحوه اعمال قانون بگیرند. 

به عنوان مثال، متا دستور داده شده است تا آموزش مدل‌های خود را در مورد محتوای اشتراک‌گذاری شده عمومی از فیس‌بوک و اینستاگرام به تأخیر بیندازد تا زمانی که قانون‌گذاران نحوه اعمال GDPR را دریابند. در کوتاه مدت، این تاخیرها باعث ایجاد عدم اطمینان می شود. 

در مورد متا، تأخیر به این معنی است که مدل‌های هوش مصنوعی منعکس کننده «دانش، فرهنگ و زبان‌های جمعی اروپا» نیستند. این تاخیر همچنین مانع از استفاده اروپایی ها از آخرین محصولات هوش مصنوعی می شود. به عنوان مثال، متا نمی تواند مدل Llama خود را در اتحادیه اروپا عرضه کند. 

این بیانیه خاطرنشان کرد: 

“واقعیت آشکار این است که قوانین طراحی شده برای افزایش حاکمیت و رقابت اروپا در حال دستیابی به عکس است. مدیران عامل ادعا می کنند که چارچوب نظارتی ناسازگار هوش مصنوعی اتحادیه اروپا در حال حاضر باعث فرار مغزها در اکثر توسعه دهندگان هوش مصنوعی در خارج از منطقه شده است. این روند فقط تسریع خواهد شد و منطقه فرصت “یک بار در یک نسل” را از دست خواهد داد مگر اینکه اروپا به طور فعال رویکرد خود را تغییر دهد. 

آنها خاطرنشان کردند: «اروپا به رویکردی جدید با سیاست‌های واضح‌تر و اجرای منسجم‌تر نیاز دارد». آنها اظهار داشتند که یک رژیم نظارتی ساده نه تنها رشد هوش مصنوعی منبع باز را تسریع می کند، بلکه به توسعه دهندگان اروپایی نیز پشتیبانی می کند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: 

“اگرچه Spotify و Meta از هوش مصنوعی به روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند، اما موافقیم که مقررات متفکرانه، روشن و منسجم می‌تواند رقابت و نوآوری را تقویت کند، در حالی که محافظت از مردم و دسترسی آنها به فناوری‌های جدیدی که به آنها قدرت می‌دهد. list-feed”>

آخرین گزارش آلفا بازار

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا