تقاضای بیت کوین ایالات متحده پس از سخنرانی رئیس فدرال رزرو افزایش یافت

تقاضای بیت کوین ایالات متحده پس از سخنرانی رئیس فدرال رزرو افزایش یافت

Bijie.com گزارش داد:

قیمت بیت کوین در اوایل آخر هفته پس از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم جکسون هول، افزایش یافت. بر اساس آخرین مشاهدات زنجیره ای، اعلام کاهش احتمالی نرخ بهره منجر به افزایش تقاضای بیت کوین در روز گذشته شده است.

تقاضای رو به رشد برای BTC در ایالات متحده – تأثیر بر قیمت؟

جولیو مورنو، رئیس تحقیقات CryptoQuant، در پست اخیر خود در پلتفرم X فاش کرد که تقاضا برای بیت کوین در ایالات متحده طی 24 ساعت گذشته در حال افزایش بوده است. این افزایش در شرایطی رخ می دهد که فدرال رزرو اعلام کرد چرخه نرخ بهره پایین در شرف آغاز است.

برای دارایی‌های پرخطر مانند بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی معمولاً یک اتفاق خوشایند است. کاهش نرخ بهره تمایل دارد سود ابزارهای مالی سنتی مانند اوراق قرضه را کاهش دهد و ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذارانی که به دنبال بازدهی بالاتر هستند جذاب تر کند.

طبق گفته مورنو، حق بیمه قیمت بیت کوین در کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، به بالاترین سطح خود از اواسط جولای رسیده است. برای زمینه، حق بیمه کوین بیس به تفاوت بین ارزش یک سکه در کوین بیس و سایر صرافی های متمرکز جهانی اشاره دارد.

نمودار نمایه برتر کوین بیس BTC منبع: jjcmoreno/X

به طور معمول، زمانی که حق بیمه قیمت بیت کوین در کوین‌بیس افزایش می‌یابد، به این معنی است که تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران آمریکایی افزایش می‌یابد، زیرا آنها مایلند برای خرید بیت‌کوین هزینه بیشتری بپردازند. همانطور که قبلا ذکر شد، این افزایش تقاضا با توجه به احتمال کاهش نرخ بهره و ابزارهای مالی سنتی کمتر سودآور منطقی است.

افزایش تقاضا نشانه خوبی برای قیمت بیت‌کوین است، زیرا نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در موقعیتی قرار می‌گیرند تا از آینده امیدوارکننده این ارز دیجیتال سود ببرند. در عین حال، رشد تقاضا و افزایش حق بیمه قیمت می تواند منجر به افزایش نوسانات بازار شود.

علاوه بر این، افزایش تقاضای بیت کوین ایالات متحده در زمان خوبی رخ می دهد، زیرا رشد تقاضا در چند هفته گذشته در سطح پایینی بوده است. CryptoQuant در گزارشی مشاهده کرد که تقاضای ظاهری برای بیت کوین از آوریل 2024 زمانی که قیمت آن حدود 70000 دلار بود ضعیف بوده است.

طبق هوش بلاک چین، قیمت بیت کوین باید مقداری رشد داشته باشد تا کمی روشن شود. در نهایت، اگر تقاضای رو به رشد در ایالات متحده ادامه یابد و به بازارهای دیگر گسترش یابد، سرمایه‌گذاران ممکن است شاهد بازگشت ارزهای دیجیتال پرچم‌دار به بالاترین حد خود باشند.

نمایش کلی قیمت بیت کوین

در زمان نوشتن این مقاله، قیمت BTC در حدود 64000 دلار در نوسان است که نشان دهنده افزایش بیش از 5 درصدی در روز گذشته است. طبق داده‌های CoinGecko، ارز دیجیتال برتر در هفته گذشته 7.5 درصد افزایش یافته است.

قیمت روزانه BTC |. منبع: نمودار BTCUSD در TradingView

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل