پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام در فرودگاه فرانسه بازداشت شد

پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام در فرودگاه فرانسه بازداشت شد

Bijie.com گزارش داد:

    موسس تلگرام در راه بازگشت از آذربایجان توسط مقامات فرانسوی در فرودگاه دستگیر شد. موسس به دلیل عدم همکاری با مجریان قانون و به اتهام همدستی در فعالیت‌های غیرقانونی که در برنامه پیام‌رسانی رخ داده است تحت تعقیب است.

پاول دوروف موسس و مدیر اجرایی تلگرام توسط مقامات در فرودگاه فرانسه دستگیر شد. یک گزارش ترجمه شده توسط TFI Info می گوید که بنیانگذار در فرودگاه پاریس-لو بورژه در راه بازگشت از آذربایجان دستگیر شد. او را یک زن و محافظش همراهی می کردند.

شایان ذکر است که مدیر عامل، حکم بازداشت خود را از اداره ملی پلیس دادگستری فرانسه (OFMIN) دریافت کرده است. و مهمتر از همه، این حکم فاقد همکاری با مجریان قانون بود. از جمله، مدیرعامل به دست داشتن در جرایم جنسی، کلاهبرداری و قاچاق مواد مخدر متهم شده است.

جالب است که این اولین بار نیست که دوروف در تقاطع با مقامات مجری قانون دیده می شود. مدیر عامل تلگرام به دلیل عدم همکاری با مقامات روسی در برنامه اولیه خود، رسانه های اجتماعی روسی و وب سرویس VK، خبرساز شد. امتناع بنیانگذار از سانسور محتوا و ارائه اطلاعات به دولت در مورد کاربران آن در نهایت منجر به خروج او از شرکت شد.

در حالی که تلگرام به دلیل استفاده برای فعالیت‌های غیرقانونی مورد توجه قرار گرفته است، برنامه پیام‌رسانی اجتماعی نیز نقش کلیدی در تضمین آزادی بیان و بیان داشته است. این اپلیکیشن پیام رسان به ویژه در اعتراضات هنگ کنگ در سال 2021 علیه لایحه ضد مهاجرت برجسته بود. این اپلیکیشن به معترضان اجازه می دهد تا اعتراضات را بدون سانسور دولتی هماهنگ کنند.

در نتیجه ارز دیجیتال تلگرام ضربه خورد

TONCOIN (TON) به شدت به دستگیری بنیانگذار رسانه های اجتماعی واکنش نشان می دهد. به گفته CoinMarketCap، این سکه تنها در یک ساعت بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داد و در زمان انتشار با قیمت 5.98 دلار معامله شد. نمودار روز گذشته زیان های مشابهی را ثبت کرد، در حالی که نمودار 7 روزه زیان بیش از 7 درصد را ثبت کرد. ارزش بازار این سکه بیش از 15 میلیارد دلار و حجم معاملات آن تقریباً 695 میلیون دلار است.

در رابطه با دستگیری، کاربر X چت سیمپسون گفت:،

اگر پاول دوروف با این فرض دستگیر شد که افراد شرور از تلگرام برای آسیب رساندن به دیگران استفاده می‌کنند، چرا مدیران شرکت‌های دخانیات و اسلحه‌سازی دستگیر نشدند، دخالت آشکار دولت در آزادی بیان واقعاً وحشتناک می‌شود؟

در همین حال، Dacadey کاربر Reddit گفت:

“این یک استدلال بسیار احمقانه است. مانند این است که فروشگاه های قاشق و چنگال را متهم کنید که در قتل شریک هستند، زیرا آنها چاقوهای آشپزخانه می فروشند. به خصوص “عدم همکاری با مجریان قانون” – بله، ما می دانیم که شما توسط همه پیام رسان ها وسوسه شده اید. درب پشتی برای جاسوسی از شهروندان خود 24/7.

داستان هنوز در حال توسعه است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل