اقتصاد

حکم حقوق و دستمزد ارزهای دیجیتال امارات متحده عربی توافقات قراردادی را به رسمیت می شناسد، نه تأیید ارزهای رمزنگاری شده را

حکم حقوق و دستمزد ارزهای دیجیتال امارات متحده عربی توافقات قراردادی را به رسمیت می شناسد، نه تأیید ارزهای رمزنگاری شده را

حکم حقوق و دستمزد ارزهای دیجیتال امارات متحده عربی توافقات قراردادی را به رسمیت می شناسد، نه تأیید ارزهای رمزنگاری شده را

Bijie.com گزارش داد:

حکم اخیر دادگاه دبی به یک شرکت دستور داد که حقوق پرداخت نشده یک کارمند سابق را به ارز امارات متحده عربی و ارزهای دیجیتال بپردازد. این حکم سوالاتی را در مورد اینکه آیا حقوق در امارات متحده عربی اکنون مجاز به پرداخت با ارزهای دیجیتال است یا خیر، ایجاد می کند.

Cryptopolitan در صحبت با شریک مدیریت شرکت حقوقی Wasel & Wasel در امارات متوجه شد که حکم دادگاه به‌جای اعتبارسنجی گسترده‌تر ارزهای رمزنگاری شده به عنوان ارزهای داخل امارات متحده عربی، تأیید شرایط خاص توافق شده در قرارداد است. چارچوب قانونی

اختلاف بر عدم پرداخت EcoWatt متمرکز است

این اختلاف بر سر ناتوانی متهمان در پرداخت قسمت نمادین EcoWatt از دستمزد شش ماهه شاکیان و ادعای خاتمه نادرست شغل آنها است. دادگاه به نفع کارمند رای داد و نه تنها اعتبار پرداخت ارز دیجیتال را به رسمیت شناخت، بلکه دستور داد که به جای تبدیل آنها به ارز فیات، پرداخت در توکن های EcoWatt انجام شود.

دادگاه‌ها تشخیص داده و اجرا می‌کنند که ارزهای دیجیتال شکل معتبری از پاداش هستند، اگرچه هنجارهای پرداخت سنتی معمولاً شامل ارزهای فیات می‌شوند. در سال 2024، حکم دادگاه بر این اصل استوار بود که دستمزد، حق کارمند برای کار مورد توافق است.

دادگاه متذکر شد که دستمزد طبق بخش 912 قانون معاملات مدنی در ازای کار توافقی، بخش 22 فرمان فدرال شماره (33) سال 2021 در مورد مقررات روابط کار و ماده 16 2022، حق کارگر در برابر کارفرما است. مصوبه شماره 1 هیأت وزیران در مورد آیین نامه اجرایی مصوبه مقرر می دارد که کارفرما مکلف است میزان و نوع دستمزد را در قرارداد کار تعیین کند در غیر این صورت توسط دادگاه تعیین می شود.

Wasel&Wasel اولین شرکت حقوقی است که این مقاله را در Lexicology منتشر کرده است. Cryptopolitan با محمود ابوواصل صحبت کرد تا درباره تأثیر این حکم بیشتر بداند.

حکم دادگاه امارات متحده عربی ارزهای دیجیتال را با ارزهای فیات یکسان نمی داند

طبق گفته ابوواسل، این حکم به این معنا نیست که ارزهای دیجیتال معادل ارزهای فیات هستند. وی خاطرنشان کرد: «این صرفاً تأیید می‌کند که قراردادهای کاری که پرداخت در ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کنند، قابل اجرا هستند، این حکم به‌جای اعتبارسنجی گسترده‌تر ارز دیجیتال به عنوان ارز در چارچوب قانونی امارات متحده عربی، به رسمیت شناختن شرایط خاص توافق‌شده در قرارداد است.

طبق گفته ابوواسل، دادگاه فقط شرایط توافق شده طرفین در قرارداد را تایید کرد. ابوواسل توضیح داد که درست مانند قراردادهای کاری که در آن دستمزدها به ارزهای خارجی پرداخت می‌شود، دادگاه‌ها نیز قراردادهایی را تایید کرده‌اند که در آن کارفرما موافقت می‌کند که بخشی از حقوق کارمند را به ارز دیجیتال بپردازد.

پرداخت حقوق و مزایای حقوق

برخی از کارشناسان خاطرنشان کردند که دادگاه‌های امارات بین پرداخت دستمزد و مزایای دستمزد تمایز قائل شده‌اند و بنابراین ارز رمزنگاری شده در نظر گرفته شده در این حکم یک مزیت محسوب می‌شود.

ابواسل توضیح داد: «اصطلاح «مزایای حقوق و دستمزد» ممکن است در این زمینه یک نام اشتباه باشد حکم مشخص، دادگاه پرداخت بخشی از غرامت کارمندان را به صورت ارز دیجیتال، همانطور که به صراحت در قرارداد کار پیش بینی شده بود، تایید کرد

در نتیجه، ابوواسل توضیح داد که دادگاه مستقیماً اعتبار شرایط قراردادی، از جمله پرداخت‌های ارز دیجیتال را به رسمیت شناخته است. وی افزود: بنابراین تمایز بین «حقوق» و «مزایای حقوق و دستمزد» تا حد زیادی معنایی دارد و قابلیت اجرایی قانونی شرایط پاداش مورد توافق کارفرما و کارمند را تغییر نمی‌دهد.

دادگاه امارات متحده عربی با استیبل کوین ها به عنوان پرداخت دستمزد معتبر برخورد می کند

ممکن است تغییر از پرداخت‌های ارز دیجیتال به استیبل کوین‌ها برای پرداخت حقوق آسان‌تر باشد، به‌ویژه پس از اینکه بانک مرکزی امارات اخیراً مقررات توکن پرداخت خود را معرفی کرد که به استیبل کوین درهم امارات اجازه می‌دهد به عنوان ارز قانونی در امارات استفاده شود.

ابوواسل توضیح داد: «در مورد استیبل کوین‌ها، در رای دادگاه خردسال دبی به شماره 1365/2023، دادگاه به طور خاص به وضعیت حقوقی استیبل کوین‌ها رسیدگی نکرد و هیچ راهنمایی مستقیمی در مورد آنها ارائه نکرد مقررات یا طبقه بندی این حکم بر اجرای ادعاهای متقلبانه در USDT تمرکز دارد

با این حال، او اضافه کرد، “دادگاه دستور پرداخت غرامت معادل مبلغ درهم درهم درگیر در تراکنش را بدون پرداختن به اصول نظارتی یا قانونی گسترده تر پیرامون خود استیبل کوین صادر کرد.”

دادگاه بر قابل اجرا بودن ادعاها بر اساس ارزش AED به جای خود ارز دیجیتال تأکید کرد.

ابواسل خاطرنشان کرد که “شاکی در ابتدا به دنبال غرامت بر اساس نرخ مبادله ای بود که 366000 درهم بود، اما جالب اینجاست که دادگاه در زمان معامله، نرخ ارز واقعی مشابهی را برای دلار آمریکا اعمال کرد و دستور پرداخت آن را صادر کرد. 365,934 Mu در عوض 366,000 درهم.”

بنابراین، حتی در سال 2023، استیبل کوین‌ها مانند هر ارز دیگری تلقی می‌شوند و ادعاها پس از ارزش‌گذاری USDT بر اساس نرخ تبدیل USDT آن اعمال می‌شوند.

آینده ارزهای دیجیتال در امارات متحده عربی

با مقررات جدید رمز پرداخت بانک مرکزی امارات متحده عربی و مدت کوتاهی پس از اینکه تتر اعلام کرد که استیبل کوین AED را در این کشور راه اندازی خواهد کرد، دادگاه های امارات چندین ادعای مربوط به ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها را تایید کردند.

گابریل خوری، وکیل ارزهای دیجیتال در امارات متحده عربی، در مورد آینده در مصاحبه ای با دبی وان اظهار داشت: «در مورد این است که طرفین در قراردادهای کاری آزادند که چه چیزی می خواهند قدم به جلو.”

او افزود: “هرچه مردم ارزهای رمزپایه و بلاک چین را بپذیرند، بیشتر به عنوان مقررات مربوط به توکن پرداخت، یک دوره انتقالی یک ساله وجود دارد و خواهیم دید که چگونه اجرا می شود.”

او این حکم را مهم می‌داند، به‌ویژه که در برخی تصمیمات قبلی حتی اشاره‌ای به ارزهای دیجیتال نشده است. با این حال، این قضاوت مرتبط است زیرا راه را برای توسعه آینده جامعه ارزهای دیجیتال هموار می کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا