اقتصاد

کراکن با شکست‌های قانونی و نظارتی دوگانه در ایالات متحده و استرالیا مواجه شد

کراکن با شکست‌های قانونی و نظارتی دوگانه در ایالات متحده و استرالیا مواجه شد

یک قاضی فدرال ایالات متحده تبادل کریپتو را رد کرده است کراکن قوی>درخواست رد شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد اتهامات مربوط به فعالیت یک بورس اوراق بهادار ثبت نشده، Bloomberg News گزارش شد در 23 اوت.

این تصمیم پس از کراکن اتخاذ شد درخواست< /strong> رد پرونده پرونده توسط SEC در ماه نوامبر. شکایت رگولاتور این صرافی را متهم به راه اندازی یک بورس اوراق بهادار ثبت نشده، کارگزار، فروشنده و آژانس تسویه حساب کرد. 

تنظیم‌کننده همچنین صرافی ارزهای دیجیتال را به تسهیل غیرقانونی تجارت اوراق بهادار متهم کرد و از سال 2018 صدها میلیون دلار در این فرآیند به دست آورد. 

<.بنابراین، SEC ادعا می‌کند که Kraken با ادعای عدم ثبت نام به عنوان یک کارگزار امنیتی، مشتریان را از دریافت محافظت‌هایی مانند بازرسی‌های نظارتی، حفاظت در برابر تضاد منافع، و رعایت الزامات ثبت سوابق جلوگیری کرده است.

ادامه پرونده

Kraken، در درخواست خود برای رد این پرونده، استدلال کرد که ادعاهای SEC علیه شرکت بی‌اساس و مبتنی بر تفسیر نادرستی از قوانین اوراق بهادار است. صرافی ادعا کرد که SEC در تلاش است تا چارچوب‌های قانونی منسوخ را برای صنعت کریپتو به سرعت در حال توسعه بدون دستورالعمل‌های واضح اعمال کند.

این صرافی تاکید کرد که خدمات سهامداری آن، که در مرکز پرونده SEC قرار دارند، این کار را نمی‌کنند. همانطور که رگولاتور ادعا می کند، یک پیشنهاد اوراق بهادار ثبت نشده را تشکیل می دهد.

اما، قاضی ویلیام اچ. اوریک به نفع SEC رای داد و درخواست بورس برای انکار را رد کرد. وی اظهار داشت:

“SEC به طور قابل قبولی ادعا کرده است که حداقل برخی از تراکنش های ارز دیجیتالی که Kraken در شبکه خود تسهیل می کند، قراردادهای سرمایه گذاری هستند و بنابراین اوراق بهادار، و بر این اساس مشمول قوانین اوراق بهادار هستند.

این حکم با موضع گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، مطابقت دارد که اکثر توکن‌های دیجیتال، اوراق بهادار ثبت نشده و تحت نظارت SEC هستند. . این پرونده با عنوان رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه شرکت پیوارد، در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا ادامه خواهد یافت.

کراکن و کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنوز به درخواست ها برای اظهار نظر تا زمان انتشار پاسخ نداده اند. 

قابل توجه، این شکست در دادگاه به عنوان Kraken گزارش شده است قصد دارد 100 میلیون دلار در دور نهایی سرمایه گذاری قبل از عرضه اولیه اولیه نهایی (IPO) در سال 2025 جمع آوری کند. .

Kraken در مقابل ASIC

Kraken همچنین یک پرونده را از دست داد که توسط سازمان نظارت بر اوراق بهادار استرالیا در 23 اوت تشکیل شد.

 طبق تصمیم دادگاه فدرال استرالیا، Bit Trade Pty — که صرافی کراکن را در کشور اداره می کند – نتوانست به اندازه کافی محصولات تجاری حاشیه خود را در چارچوب قوانین کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) توزیع کند.

ASIC ادعا کرد که Bit Trade ارائه کرده است. “توسعه حاشیه” بدون انطباق از 5 اکتبر 2021، هر بار که محصول را در دسترس مشتری قرار می دهد، با s994B(2) قانون شرکت ها مغایرت دارد.

هر دو. طرفین اکنون هفت روز فرصت دارند تا در مورد اعلامیه ها و دستورات به توافق برسند، و ASIC قبلاً اعلام کرده است که قصد دارد جریمه های مالی علیه Bit Trade اعمال کند.

ذکر شده در این مقاله

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا