ماینرهای بیت کوین مشکل سودآوری بزرگی دارند

ماینرهای بیت کوین مشکل سودآوری بزرگی دارند

Bijie.com گزارش داد:

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین اکنون با یک واقعیت تلخ روبرو هستند. نصف شدن ماه آوریل، جوایز را به نصف کاهش داد، از 6.25 بیت کوین به 3.125 بیت کوین در هر بلوک، و سودآوری را برای ماینرها سخت تر کرد.

علاوه بر آن، افزایش هزینه‌های انرژی باعث کاهش سود ناچیز باقی‌مانده می‌شود. این فشار معدنچیان را وادار می‌کند تا راه‌هایی برای روشن نگه‌داشتن چراغ‌ها و راه‌اندازی دکل‌ها پیدا کنند.

آخرین گزارش JPMorgan Chase بیان می کند که سه ماهه دوم سال 2023 یک فاجعه تاریخی برای معدنچیان خواهد بود. به گفته تحلیلگران رجینالد اسمیت و چارلز پیرس:

“یک سقوط کامل در حاشیه و سود وجود دارد.”

اقتصاد صنعت معدن نیز ضربه خورده است، و اوضاع برای کسانی که به سرعت خود را تطبیق نمی دهند خوب به نظر نمی رسد.

در سه ماهه اول، ماینرها با قیمت هش به طور متوسط ​​0.11 دلار در هر TH/s در بالاترین سطح قرار داشتند. اما آن اجرای خوب در ماه جولای با مشکل مواجه شد. قیمت هش به پایین ترین حد خود رسید و دشواری استخراج نیز کاهش یافت و 10 درصد نسبت به اوج خود کاهش یافت.

ما اکنون در وضعیت دشوار 82.0 T قرار داریم که یک بهبودی جزئی است اما هنوز تا سطح قبل از نیمه‌ها فاصله دارد.

این بدان معناست که ماینرها باید کار بیشتری انجام دهند و در ازای آن کمتر دریافت کنند. میانگین راندمان شبکه 33.3J/TH تخمین زده می شود که به این معنی است که میانگین قیمت برق شبکه 65 دلار آمریکا در مگاوات ساعت است.

این حالت عادی جدیدی است که ماینرها باید با آن کنار بیایند – هزینه های بالاتر و هزینه های کمتر. جای تعجب نیست که برخی از ماینرها به سختی معلق هستند.

از 1 ژانویه تا 23 ژوئیه 2024، ماینرها موفق به تولید 1297 هزار بیت کوین در کارمزد تراکنش و درآمد 863 میلیون دلاری شدند. بد نیست، اما وقتی هزینه‌ها را در نظر بگیرید و پاداش‌ها را نصف کنید، مشخص می‌شود که ماینرها با دود کار می‌کنند.

هدف بازبینی شده نرخ هش JPMorgan برای پایان سال 2024 اکنون بین 725 EH و 775 EH است که بالاتر از محدوده قبلی است. اگر مشکلات مانند دو سال گذشته به روند صعودی خود ادامه دهند، ممکن است تا پایان سال بین 670 EH و 760 EH شاهد آن باشیم.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل