غول Web2 L2 را راه اندازی کرد: سونی و امپراتوری سرگرمی آن چه موجی خواهند داشت؟

غول Web2 L2 را راه اندازی کرد: سونی و امپراتوری سرگرمی آن چه موجی خواهند داشت؟

Bijie.com گزارش داد:

از سال 2021، سونی غول Web2 با طرح‌بندی متاورس، پذیرش NFT و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های با کیفیت بالا، به طور مداوم مرزهای اکتشاف Web3 را گسترش داده است.

اکنون، سونی رسما وارد مسیر زنجیره عمومی شده است و با استارتال توسعه دهنده زنجیره عمومی ژاپنی Astar برای توسعه یک Ethereum L2 جدید – Soneium بر اساس OP Stack همکاری کرده است که می تواند به عنوان افزودن یک عضو قدرتمند دیگر به OP در نظر گرفته شود. اکوسیستم L2 پشته.

برای راحتی، در زیر آن را Sony L2 می نامیم

اکوسیستم سونی L2 علاوه بر سازگاری با برنامه‌های کاربردی موجود در آینده، خدمات جدیدی را نیز مرتبط با کسب‌وکار سونی توسعه خواهد داد و بلاک چین را در محصولات سونی معرفی خواهد کرد. مسئولان به صراحت اعلام کرده اند که برای حمایت از سازندگان در گسترش خلاقیت و تقویت تعامل آنها با جامعه هواداران تلاش خواهد شد.

قدرتمندترین کسب و کارهای سونی اکنون شامل بازی، موسیقی، و فیلم و تلویزیون است که به صنعت سرگرمی تعلق دارند.

بنابراین می‌توانید حدس بزنید که اکوسیستم L2 سونی به سمت سرگرمی و مصرف متمایل خواهد شد، پس از راه‌اندازی شبکه اصلی در آینده، بر روی پشتیبانی و توسعه مستقل دسته‌بندی‌های پروژه‌های زیر تمرکز خواهد کرد: >

دسته 1: GameFi

در موج GameFi در سال 2021، سازندگان بزرگ بازی های Web2 مانند Ubisoft، EA و Sega وارد بازی شده اند. سونی در واقع تایید خود را در مورد GameFi در آن زمان بیان کرد

در ماه مارس سال جاری، سونی مفهوم Super-Fungible Token را پیشنهاد داد ورشکست می شود، بازیکنان همچنان مالک این NFT ها خواهند بود. (اکنون به نظر می رسد که این اطلاعیه ها برنامه ریزی شده است)

این IP شاهکارهای بازی پرفروش مانند “Elden Ring”، “The Elder Scrolls” و “Horizon” را در خود جای داده است سازندگان تأیید کرده‌اند که پخش‌کننده‌های Web3 بدون Earn بازی نخواهند کرد و بازیکنان Web2 به NFT تمسخر خواهند کرد، اما احتمالاً روی این بازی‌های کوچک مبتنی بر IP، مانند بازی‌های کارتی تمرکز خواهند کرد.

امیدوارم سونی بتواند از حمام خون پیشگامان بازی Web3 3A درس بگیرد: اگر بازی‌های Web3 می‌خواهند به Web2 نفوذ کنند و به بازیکنان اصلی پاسخ دهند، باید «انتزاع زنجیره‌ای» و «انتزاع مفهومی» را پیاده‌سازی کنند تا بازیکنان این موضوع را درک نکنند. آنها در بلوک هستند. به مفاهیم تراکنش های درون بازی و مبادلات ارزی اشاره نکنیم، نیازی به پرداختن به تمام قسمت های جلویی وجود ندارد.

دسته 2: NFT

علاوه بر NFT های درون بازی، سونی باید IP فیلم و تلویزیون را در NFT ها ادغام کند و NFT های موسیقی را بیشتر منتشر کند. بازار IP NFT خود را ایجاد کنید و ضمن صدور آن با هزینه کمتر، می توانید همکاری سایر شرکت های IP را نیز جلب کنید. پیش از این و اکنون، به دلایل انطباق، همه غول‌های Web2 در جستجوی Web3 بسیار مطیع بوده‌اند و به نظر می‌رسد که تنها در مرحله «ابهام» باقی مانده‌اند. بیایید ببینیم آیا سونی می تواند مسیر جدیدی پیدا کند یا خیر.

نمونه‌هایی از سونی در حال کاوش NFT:

در سال 2021، در آستانه انتشار نسخه هلندی “Spider-Man: No Home”، سونی با AMC Theaters همکاری کرد تا NFT ها را بین طرفداران مرد عنکبوتی توزیع کند.

در سال 2022، سونی با گروه موسیقی یونیورسال برای انتشار مجموعه‌های دیجیتالی از نوازندگان افسانه‌ای مانند مایلز دیویس در بازار Snowcrash NFT همکاری کرد.

دسته 3: برنامه های کاربردی مصرف کننده

این یک روایت اولیه و نوآوری قبلی است وقتی همه از تبادل اطلاعات قیمت در بازار نزولی خسته شده بودند، جایگزین‌های عملگرایانه SocialFi، X2Earn و Web3 برای پلتفرم Web2 ظاهر شدند.

نسخه های مختلف Web3 یوتیوب را به خاطر دارید؟ حتی اگر مستقیماً به بینندگان پول پرداخت شود، نمی تواند از نابودی تدریجی آن جلوگیری کند. بدون کاربر = بدون ایجاد کننده = بدون محتوای خوب = بدون تقاضا = بی فایده، طبیعتاً نیازی به وجود توکن در بازار نیست.

در حال حاضر، Solana بهترین در اکوسیستم برنامه های کاربردی مصرف کننده است، اما در واقع چندان محبوب نیست.

کلمات اصلی از وب‌سایت رسمی: یکی از اهداف اصلی Soneium ایجاد خدمات جدید با استفاده از کسب‌وکارها و IP مختلف گروه سونی است و Soneium را به زیرساختی تبدیل می‌کند که همه می‌توانند به صورت روزانه از آن استفاده کنند.

مزیت سونی این است که یک غول Web2 با ترافیک/انرژی نامحدود است و باید بتواند محصولات Web3 خود را برای کاربران Web2 یا محصولات با کیفیت بالا از زنجیره خودش تبلیغ کند (باید به شدت توسط تیم بررسی شده باشد. به موضوع نیشگون گرفتن توجه کنید.

همچنان که ارزهای رمزنگاری شده بیشتر و بیشتر محبوب می‌شوند، نرم‌افزار چت کاربران Web2 را نشان دهید که می‌تواند قیمت رمز را در جعبه‌های گفتگو (Unlonely) پیش‌بینی کند، و پلتفرم‌های اجتماعی مانند Farcaster Frames که می‌توانند مستقیماً با توکن‌ها در پست‌ها تعامل داشته باشند Web2 و Web3 بسیار جالب است.

در حال حاضر می توانم به این سه نکته فکر کنم که هر کدام در واقع می توانند تعداد زیادی کاربر جدید را به Web3 بیاورند.

من فقط یک پخش کننده Web2 هستم. این اولین بار است که با بازی Web3 ارتباط برقرار می کنم. کیفیت آن بسیار جالب است در تجهیزات NFT ?

شاید من فقط یک طرفدار معمولی فیلم باشم، وقتی فیلم بعدی “مرد عنکبوتی” را تماشا می کنم، یک بلیط NFT می خرم، می توانم قفل عید پاک را به صورت آنلاین باز کنم، وارد یک انجمن دروازه ای شوم سازندگان و بازیگران ایده بدی نیست. ?

شاید من فقط یک فرد معمولی هستم که به طور تصادفی پلتفرم اجتماعی Web3 را که توسط سونی تبلیغ می شود دانلود کردم و در نهایت با ارز دیجیتالی که همیشه از اطرافیانم شنیده ام در تماس هستم می توانید آن را مستقیماً از پست های دیگران خریداری کنید!

شاید چیزی که کاربران Web2 واقعاً از آن متنفرند، فقط سروصدای بی پایان در مورد تبلیغات کریپتو و محصولات نامرغوب و با کیفیت پایین باشد. Soneium سونی لحظه بعدی پذیرش انبوه Web3 خواهد بود تا زمانی که بی فایده نشود، مانند یک هیولا عمل نکند، محصولات با کیفیت بالا تولید کند و از یک اکوسیستم خوب پشتیبانی کند!

توجه: محتوای فوق به عنوان مشاوره سرمایه گذاری در نظر گرفته نشده است و فقط برای مرجع است. تا زمان نگارش این مطلب، توییت‌های رسمی سونی هنوز نامی از Soneium نداشته‌اند. امیدواریم که اشاره سونیوم به توسعه خدمات جدید برای کسب و کار سونی فقط یک ترفند برای جذب کاربران شبکه آزمایشی و دریافت داده های خوب نباشد!

در نهایت، شنیدم که Soneium به زودی در شبکه آزمایشی قرار خواهد گرفت، و انجمن Discord به تازگی باز شده است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل