تحقیقات گلکسی نشان می‌دهد که ارتقای Dencun اتریوم باعث افزایش تراکنش‌های ناموفق و ربات‌های L2 شده است.

تحقیقات گلکسی نشان می‌دهد که ارتقای Dencun اتریوم باعث افزایش تراکنش‌های ناموفق و ربات‌های L2 شده است.

Bijie.com گزارش داد:

Galaxy Research نتایج تحلیلی را در مورد تأثیر ارتقاء اتریوم Dencun منتشر کرد. یافته‌ها نشان داد که ارتقاء کارمزدها را کاهش داد اما منجر به افزایش قابل‌توجهی در تراکنش‌های ناموفق و فعالیت ربات برای راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ مانند Arbitrum شد.

شرکت مدیریت دارایی Galaxy Research شبکه ارتقا یافته اتریوم Dencun را تجزیه و تحلیل کرد. در حالی که این ارتقا باعث بهبود اقتصاد عملیاتی جمع‌آوری‌های اتریوم شد، تجزیه و تحلیل Galaxy به کشف شگفت‌انگیزی دست یافت.

ارتقای Dencun در 13 مارس در شبکه اصلی اتریوم اجرا شد و مورد انتظارترین ارتقا از زمان ادغام است. هدف از این ارتقا برای مقابله با تهدید هزینه‌های بالای گاز در شبکه لایه دوم اتریوم است که از نظر تاریخی مانع از مقیاس‌پذیری شبکه شده است.

یافته‌های این شرکت که در گزارشی با عنوان «Dencun 150 Days Later» منتشر شد، نشان داد که اتریوم شاهد افزایش فعالیت ربات‌ها و تراکنش‌های ناموفق برای راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه دوم مانند Arbitrum و Base بوده است.

ارتقای Dencun باعث جذب فعالیت بیشتر ربات در راه حل L2 اتریوم می شود

کریستین کیم، تحلیلگر کهکشان، پست مفصلی را در X منتشر کرد که در آن تأثیر افزایش به‌روزرسانی Dencun در حباب‌های داده را برجسته کرد. کیم به گزارش جامع Galaxy “Dencun 150 Days Later” که در 21 آگوست منتشر شد اشاره کرد.

طبق گزارش، در 150 روز پس از شروع به‌روزرسانی Dencun در شبکه اصلی، 2225958 حباب با میانگین هزینه 1.59 دلار برای هر لکه و 1104315 حباب با تراکنش‌های لایه 1 با میانگین هزینه 1.59 دلار خریداری شده است. blob هزینه 5.22 دلار است.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که میانگین فعالیت تراکنش روزانه جمع‌آوری شده در مدت مشابه در مقایسه با 3.285 میلیون تراکنش ثبت شده بین 1 دسامبر 2023 تا 12 مارس 2024، 6.65 میلیون تراکنش افزایش یافته است.

تحلیلگران گزارش می دهند که نرخ تراکنش های ناموفق نیز افزایش یافته است. کیم گفت که تراکنش‌های ناموفق ناشی از کارمزدهای L2 پایین احتمالاً از آدرس‌هایی با فعالیت بالا که توسط ربات‌ها کنترل می‌شوند، می‌آیند. این گزارش آدرس‌های با فعالیت بالا را به‌عنوان آدرس‌هایی که ۱۰۰ تراکنش یا بیشتر را در یک پنجره ۲۴ ساعته انجام می‌دهند، شناسایی می‌کند، در حالی که آدرس‌هایی که ۵ تراکنش یا کمتر را انجام می‌دهند، آدرس‌هایی با فعالیت کم هستند.

Foundation جلوتر از L2 است که بالاترین نرخ شکست تراکنش را دارد

منبع: Galaxy Research

این گزارش همچنین نشان داد که Base، راه‌حل مقیاس‌بندی لایه 2 کوین‌بیس، بالاترین میزان خرابی را در میان آدرس‌های با فعالیت بالا، با حداکثر 41.6% داشت. Arbitrum با نرخ شکست 20.87% دنباله رو Base می‌کند، در حالی که OP mainnet با نرخ شکست 12.85% از نزدیک عقب‌تر است. در همان دوره، با استفاده از معیارهای ترسیم یکسان، نرخ تراکنش ناموفق برای آدرس‌های کم فعالیت به 4.02 درصد در تمام شبکه‌های مشاهده‌شده رسید.

تحقیقات Coinbase نشان می‌دهد که شکست‌های تراکنش سولانا نیز در حال افزایش است. به گفته کوین بیس، 25 تا 45 درصد از کارمزد تراکنش های بدون رای صرف تراکنش های ناموفق می شود.

مایکل نادو، بنیانگذار DeFi Report اذعان کرد که ربات‌ها نقش مهمی در تامین نقدینگی در بلاک چین‌های عمومی ایفا می‌کنند، زیرا هزینه‌هایی نیز پرداخت می‌کنند. نادو این ادعاها را رد کرد که ربات‌ها جعلی و هرزنامه هستند و نباید در محاسبات اقتصادی لحاظ شوند.

پیش از این گزارش شده بود که تراکنش‌های خصوصی در اتریوم بیش از ۵۰ درصد از هزینه‌های گاز شبکه را تشکیل می‌دهند. تجزیه و تحلیل Blocknative نشان می دهد که برخی از کاربران پیشرفته اتریوم ترجیح می دهند تراکنش ها را به صورت خصوصی از طریق استخرهای تاریک برای فرار از ربات هایی که در قسمت جلویی اجرا می شوند، هدایت کنند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل