وزیر ایکس طرح مرحله‌ای را برای برداشت روپیه هند پس از نقض امنیتی بزرگ 230 میلیون دلاری اعلام کرد

وزیر ایکس طرح مرحله‌ای را برای برداشت روپیه هند پس از نقض امنیتی بزرگ 230 میلیون دلاری اعلام کرد

وزیر ایکس طرح مرحله‌ای را برای برداشت روپیه هند پس از نقض امنیتی بزرگ 230 میلیون دلاری اعلام کرد

Bijie.com گزارش داد:

صرافی هندی جنگ زده WazirX تنها چند هفته پس از از دست دادن 230 میلیون دلار در یک حمله سایبری، بازگشایی برداشت روپیه هند (INR) را اعلام کرد.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال قصد دارند به کاربرانی که موجودی روپیه هند دارند اجازه دهند تا 66٪ از دارایی‌های خود را به طور موقت برداشت کنند، اما 34٪ از دارایی‌ها به دلیل اختلافات و تحقیقات مداوم توسط سازمان‌های مجری قانون مسدود می‌مانند.

این صرافی نشان داد که از 26 آگوست 2024 تا 8 سپتامبر 2024، کاربران می توانند نیمی از 66 درصد وجوه موجود را برداشت کنند. نیمی دیگر بین 9 تا 22 سپتامبر 2024 برداشته می شود. مشخص نکرد که چه زمانی و آیا موجودی 34 درصد در دسترس خواهد بود.

دارندگان ارز دیجیتال WazirX چوب کوتاه می‌شوند

این صرافی می‌تواند روپیه هند توزیع کند زیرا واحد عملیاتی آن Zanmai Labs موجودی روپیه هند را نگه می‌دارد و در برابر هکرها مصون است. با این حال، مشتریانی که موجودی ارزهای دیجیتال داشتند، وضعیت بدتری داشتند زیرا صرافی بیشتر توکن‌های ERC-20 خود را به دلیل حمله سایبری از دست داد.

این بدان معناست که موجودی مبادله برای پوشش دارایی‌های مشتری کافی نیست و بنابراین برداشت‌های ارزهای دیجیتال نمی‌توانند از سر گرفته شوند.

می گوید:

با توجه به از دست رفتن موجودی بزرگ توکن های ERC-20 به دلیل حملات سایبری و سرقت، دارایی های توکن کافی برای بازپرداخت بدهی کاربران پلت فرم به دلیل موجودی توکن وجود ندارد.

این صرافی اکنون قصد دارد تا دارایی‌های ارز دیجیتال باقیمانده را مطابق با سیستم ترتیبات سنگاپور به طور عادلانه بین کاربران توزیع کند. بر اساس این ترتیب، کاربران باید در مورد پیشنهادهای تجدید ساختار برای توزیع دارایی های باقی مانده بین آنها رای دهند. با این حال، صرافی درصدی از دارایی های کاربران را که ممکن است دریافت کنند، مشخص نکرده است.

این ترتیب را به صورت زیر توضیح می دهد:

ما تصمیم گرفته‌ایم تا طرح ترتیبات سنگاپور را برای تسهیل توزیع منصفانه و مورد تایید کاربر دارایی‌های رمزنگاری شده تحت این طرح اجرا کنیم. نتیجه برای همه طرف‌های درگیر منصفانه است.

در همین حال، وزیرX کارمزد تراکنش را از 25 روپیه به 10 روپیه کاهش داده است تا مردم بتوانند روپیه هند را برداشت کنند. همچنین خاطرنشان کرد که آزمایشگاه های زنمای هیچ گونه تحقیقی در این زمینه نداشته و مسدود شدن 34 درصد وجوه تنها یک اقدام پیشگیرانه بوده است. صرافی قول داده است که روند را تسریع کند تا کاربران روپیه هند بتوانند تمام وجوه خود را برداشت کنند.

وزیرX برای سازماندهی مجدد در سنگاپور درخواست خواهد کرد

به عنوان بخشی از طرح بازسازی خود، صرافی قصد دارد برای شروع این فرآیند به دادگاه عالی سنگاپور درخواست دهد. گفت که این به آن زمان و فضای تنفس کافی برای توسعه یک برنامه می دهد. تجدید ساختار شامل جلب رضایت مشتریان متاثر بر روی یک پیشنهاد است.

در حالی که WazirX روند را مشخص نمی کند، وعده می دهد که کاربران را درگیر و به روز نگه می دارد:

“این روند قانونی توسط ما و مشاوران ما هدایت می شود و کاربران نهایی می توانند قبل از اجرایی شدن این طرح رای دهند و پیشنهادهای بازسازی را تایید کنند – به این معنی که کاربران از تمام تحولات مهم و نظرات شما از طریق نظرسنجی ها و شهرها مطلع خواهند شد. سالن ها”

بر اساس جدول زمانی رویدادهای گذشته، هر طرح بازسازی ممکن است سال ها طول بکشد. یک دهه طول کشید تا قربانیان سرقت کوه Gox بتوانند دارایی های خود را پس بگیرند. از سوی دیگر، قربانیان سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری شکست خورده اخیر مانند FTX، Celsius، BlockFi و Gemini Trust هنوز پس از گذشت نزدیک به دو سال، دارایی‌های خود را بازیابی نکرده‌اند. WazirX بعید است که متفاوت باشد.

برخی از کاربران از این پیشنهاد ابراز نارضایتی کرده‌اند و گفته‌اند که این پیشنهاد باعث تشدید مشکلات مشتریان می‌شود. آنها ادعا کردند که صرافی از این موقعیت استفاده کرده و از بازپرداخت تمام روپیه هند خودداری کرده است. برخی دیگر خاطرنشان می‌کنند که WazirX با وادار کردن کاربران به تحمل بار حملات سایبری بدون کمک کردن، ضررها را اجتماعی می‌کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل