اقتصاد

گوگل موافقت کرد که رسانه های خبری کالیفرنیا را تامین مالی کند، دولت ایالتی نیز کمک مالی خواهد کرد

گوگل موافقت کرد که رسانه های خبری کالیفرنیا را تامین مالی کند، دولت ایالتی نیز کمک مالی خواهد کرد

Bijie.com گزارش داد:

گوگل موافقت کرده است تا 250 میلیون دلار حمایت مالی به اتاق‌های خبر و مراکز هوش مصنوعی کالیفرنیا در پنج سال آینده ارائه کند. دو لایحه ارائه شده توسط قانونگذاران کالیفرنیا پس از آن با توافقی که دو سال بعد به دست آمد جایگزین خواهد شد.

کالیفرنیا همچنین از طریق تعهد صندوق مطبوعاتی به مبلغ 30 میلیون دلار در سال برای سال اول و 10 میلیون دلار در سال برای چهار سال بعدی، بودجه ارائه خواهد کرد. مدرسه روزنامه‌نگاری UC Berkeley میزبان این صندوق خواهد بود. از سوی دیگر، سهم گوگل شامل 15 میلیون دلار برای یک سال و 10 میلیون دلار سالانه پس از آن، و همچنین سایر بودجه برای توسعه مرتبط با هوش مصنوعی است.

روزنامه‌نگاران و قانون‌گذاران مخالف قرارداد تأمین مالی Google هستند

با این حال، این تعهد مالی توسط روزنامه نگاران و سیاستمداران محکوم شد. مت پیرس، رئیس انجمن رسانه های غربی، گفت که این یک “شکست کامل” بود و مدعی شد که گوگل بار بیشتری را بر دوش مالیات دهندگان می گذارد. علاوه بر این، او نگران است که این موضوع به کاهش شدید و طولانی مدت کالیفرنیا در جمع‌آوری اخبار مستقل نپردازد.

این نگرانی‌ها توسط سناتور ایالتی استیو گلیزر منعکس شد، که گفت بودجه Google “کاملاً ناکافی” و کمتر از نیاز برای حمایت از روزنامه‌نگاری کالیفرنیا است. این کمتر از قراردادهایی است که سایر کشورها با گوگل دارند، مانند قرارداد 74 میلیون دلاری کانادا در سال.

Google شتابدهنده هوش مصنوعی را به عنوان بخشی از قرارداد پشتیبانی رسانه ای تامین مالی می کند

این بدان معناست که Google نه تنها به اتاق خبر کمک می کند، بلکه برای شتاب دهنده ملی نوآوری هوش مصنوعی نیز بودجه ارائه می کند. این ابتکار برنامه های کاربردی هوش مصنوعی را در صنایع مختلف از جمله روزنامه نگاری آزمایش می کند و می بیند که چگونه به آنها کمک می کند. با این حال، مشارکت OpenAI در سایر شرکت‌های هوش مصنوعی این سؤال را در نظر گرفته است که آیا فناوری هوش مصنوعی تأثیر گسترده‌تری بر روزنامه‌نگاری دارد یا خیر.

کنت واکر، رئیس امور جهانی گوگل، گفت که تاریخ نشان می دهد که این توافق از روزنامه نگاری و اکوسیستم خبری محلی حمایت می کند. فرماندار گاوین نیوسام این اقدام را ستود و گفت که نویدبخش “بازسازی نیروی کار مطبوعاتی قوی و پر جنب و جوش کالیفرنیا” است.

با این حال، طبق گفته‌های News/Media Alliance، که نماینده تقریباً 2000 روزنامه ایالات متحده در سراسر کشور است، باید قوانین فدرال وجود داشته باشد که ناشران محتوای خبری را ملزم به پرداخت عادلانه کند. برای آنها، گوگل همچنان بر موتورهای جستجو تسلط دارد و از این طریق از بسته بندی مجدد اطلاعاتی که گوگل برای آن پولی پرداخت نمی کند، درآمد کسب می کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا