یک بیت کوین اکنون بیش از 10000 بیگ مک خریداری می کند که از 51 عدد در سال 2015 افزایش یافته است.

یک بیت کوین اکنون بیش از 10000 بیگ مک خریداری می کند که از 51 عدد در سال 2015 افزایش یافته است.

قدرت خرید بیت کوین، همانطور که با شاخص بیگ مک اندازه گیری می شود، به طور قابل توجهی در طول دهه گذشته افزایش یافته است. در سال 2024، یک بیت کوین می تواند تقریباً 10500 بیگ مک بخرد که رشد قابل توجهی 20488 درصدی را نسبت به 51 بیگ مک در سال 2015 نشان می دهد. یک محصول اصلی مصرف کننده مانند Big Mac.

Big Macs per Bitcoin (inflationchart.com)
بیگ مک در هر بیت کوین inflationchartcom

شاخص بیگ مک، در ابتدا توسعه یافته توسط The Economist، به عنوان یک سنج غیررسمی برابری قدرت خرید عمل می کند. مقایسه قیمت بیگ مک در کشورهای مختلف برای ارزیابی ارزش ارز. این شاخص نشان می دهد که در حالی که ارزش بیت کوین افزایش یافته است، دارایی های سنتی مانند طلا نیز رشد داشته اند، البته با سرعت کمتر. در همان دوره، قدرت خرید طلا از نظر Big Mac تقریباً 35٪ افزایش یافته است که در مقایسه با بیت کوین رشد کمتری را نشان می دهد.

شاخص رسمی اکونومیست بیگ مک نیز روندهای ارزش گذاری ارز را نشان می دهد، مانند اینکه پوند انگلیس تا ژوئیه 2024 3.6 درصد در برابر دلار آمریکا بیش از حد ارزش گذاری شده است. این شاخص بینش هایی را در مورد شرایط اقتصادی جهانی و نوسانات ارز ارائه می دهد که منعکس کننده روندهای بازار گسترده تر است.

از همه ارزهای ردیابی شده، تنها پوند انگلیس، فرانک سوئیس، پزو اروگوئه، پزو آرژانتین، کرون نروژ و یورو در حال حاضر بیش از حد ارزش گذاری شده اند. در برابر دلار.

شاخص بیگ مک The Economist

داده‌ها مسیر پرنوسان و در عین حال صعودی بیت‌کوین را برجسته می‌کنند و آن را به عنوان یک طبقه دارایی منحصربه‌فرد با رشد قابل توجه قدرت خرید در دهه گذشته نشان می‌دهند.

هزینه Big Mac در ایالات متحده در سال 2015 4.29 دلار بود و اکنون 5.69 دلار است که 32٪ افزایش یافته است.

قیمت Big Mac از سال 2010 (Trufation)

این استدلال که بیت کوین یک حفاظت در برابر تورم فقط در صورت استفاده از بازه های زمانی کوتاه معتبر است. بیت کوین در طول یک روز یا یک ماه به ندرت با دارایی های پایدارتر مانند خزانه داری ایالات متحده یا حتی بسیاری از ارزهای فیات رقابت می کند. با این حال، در طول ده سال گذشته، حتی طلا نیز نتوانسته است از نظر قدرت خرید خام با بیت کوین رقابت کند.

اگر بازه زمانی را به تنها پنج سال کاهش دهیم، بیت کوین همچنان 8500 بیگ مک دیگر در هر سال خریداری می کند. سکه بنابراین، در حالی که این استدلال قوی‌تر است که بگوییم بیت‌کوین یک پوشش در برابر غیر مسئولانه سیاست های بانک مرکزی، ما هنوز هم می توانیم بگوییم که بیت کوین بر تورم غلبه می کند – قطعاً از نظر بیگ مک ها.

بیگ مک در هر بیت کوین – 5 سال (inflationchart.com)

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل