اقتصاد

آرچر اویشن برای راه اندازی سرویس تاکسی هوایی در لس آنجلس آماده می شود

آرچر اویشن برای راه اندازی سرویس تاکسی هوایی در لس آنجلس آماده می شود

Bijie.com گزارش داد:

وقتی المپیک 2028 لس آنجلس را در اختیار گرفت، مردم ممکن است به دنبال راه‌های دیگری برای گردش در شهر فرشتگان باشند. یکی از شرکت‌هایی که در راستای این هدف کار می‌کند، Archer Aviation است که مجوز اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) را برای شروع عملیات تاکسی هوایی خود در حریم هوایی لس‌آنجلس دریافت کرده است.

آرچر مستقر در سان خوزه، کالیفرنیا، که در سال 2018 تأسیس شد، هواپیماهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) را توسعه می دهد، به این معنی که وسیله نقلیه می تواند مانند یک هلیکوپتر بلند شود و فرود بیاید، سپس مانند یک هواپیمای ملخ دار پرواز کنید

نیکیل گوئل، مدیر ارشد بازرگانی آرچر، به Decrypt گفت: “تمام مزیت اینجا این است که می توانید مانند یک هلیکوپتر به صورت عمودی بلند شوید، اما با نویز بسیار کم و هزینه کم.” “ایده این است که شما می توانید از هر بالگرد یا فرودگاه موجود در جهان استفاده کنید، و همچنین می توانید از فرودگاه ها و باند فرودگاه ها استفاده کنید.

شما همچنین می توانید زیرساخت های جدیدی را در مناطقی ایجاد کنید که قبلاً امکان ساخت هلی پد وجود نداشت.

این شرکت مشارکتی بین توسعه دهندگان VTOL جف بائر و تام مونیز، بنیانگذاران Archer برت ادکاک و آدام گلدشتاین، و گوئل است که قبلاً یکی از بنیانگذاران و به عنوان رایدشیر بوده است. سرب محصول Uber Elevate (Uber Air)، سرویس تاکسی هوایی برنامه ریزی شده این غول.

در سال 2020، Uber Elevate توسط سرویس تاکسی هوایی رقیب Joby Aviation خریداری شد و اوبر 75 میلیون دلار دیگر در Joby Aviations سرمایه گذاری کرد.

گوئل گفت: “اگر نگاه کنید روندها به کجا می روند، تا سال 2050، دو سوم جمعیت جهان در شهرها زندگی خواهند کرد.” “این همه خوب و خوب است، اما جاده های ما در این شهرها بزرگتر نمی شوند و جایی برای اضافه کردن 50 درصد خطوط بیشتر در بزرگراه ها وجود ندارد.”

پاسخ واضح – به خصوص در یک محیط شهری شلوغ – بالا رفتن است.

“شما نمی توانید تونل ها را حفر کنید، نمی توانید به صورت ماسبق مترو بسازید.” “پس تنها گزینه واقعی شما این است که در هوا بسازید و کاری را که ما انجام دادیم انجام دهید.”

گوئل افزود که این شرکت با خطوط هوایی یونایتد و خطوط هوایی جنوب غربی همکاری می کند.

گوئل گفت: “ما یک اکوسیستم شریک قوی ایجاد کرده ایم و به ساخت آن اکوسیستم در طول زمان ادامه خواهیم داد.”

از دیگر آژانس های علاقه مند به آرچر می توان به وزارت دفاع ایالات متحده اشاره کرد. اوایل این ماه، آرچر اعلام کرد که اولین هواپیمای Midnight خود را در قراردادی به ارزش بیش از 142 میلیون دلار به نیروی هوایی ایالات متحده تحویل داده است.

گوئل گفت که این شرکت قصد دارد طی 18 ماه آینده، یعنی اوایل سال 2026، هواپیمای نیمه شب خود را بر فراز لس آنجلس مستقر کند. شبکه پروازی برنامه ریزی شده آرچر شامل فرودگاه بین المللی لس آنجلس، استادیوم سوفیا، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و اورنج کانتی است.

گوئل گفت: “ما به تازگی شبکه ده گره خود را معرفی کردیم، از جمله مکان های ورزشی بسیار معروف مانند SoFi Stadium.” “استادیوم SoFi بزرگ است زیرا نه تنها میزبان المپیک، بلکه جام جهانی و سوپربول نیز خواهد بود، بنابراین ما یک فرصت بزرگ را در آنجا می بینیم.”

ویرایش شده توسط رایان اوزاوا.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا