یکی از بنیانگذاران FutureNet در مونته نگرو به اتهام کلاهبرداری 21 میلیون دلاری دستگیر شد

یکی از بنیانگذاران FutureNet در مونته نگرو به اتهام کلاهبرداری 21 میلیون دلاری دستگیر شد

Bijie.com گزارش داد:

رومان زیمیان، یکی از بنیانگذاران پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال FutureNet، در مونته نگرو دستگیر شد.

پلیس مونته نگرو و دفتر مرکزی ملی اینترپل، زیمیان را در پودگوریتسا دستگیر کردند و “تجهیزات فنی” مربوط به فعالیت های مجرمانه ادعایی وی را توقیف کردند.

زیمیان شهروند لهستانی است و دارای دو حکم بازداشت بین المللی از لهستان و کره جنوبی است. بیانیه پلیس منتشر شده توسط رسانه محلی Vijesti خاطرنشان کرد که زیمیان مظنون به “به خطر انداختن تعداد زیادی از افراد از قلمروهای لهستان و کره جنوبی” به مبلغ 21 میلیون دلار از طریق رفتار متقلبانه است.

Zimian FutureNet را در سال 2014 با شریک تجاری Stefan Morgenstern تأسیس کرد. طبق بیانیه مطبوعاتی اینترپل در سال 2022 که از دستگیری بنیانگذاران خود در یونان و ایتالیا خبر داد، این شرکت یک بسته تبلیغاتی دیجیتال و همچنین ارز دیجیتال FutureCoin را راه اندازی کرد، قبل از اینکه به عنوان یک “طرح هرمی عظیم بین المللی” در معرض دید قرار گیرد.

مورگنسترن و زیمیان متعاقباً به ترتیب از بازداشت خانگی در یونان و ایتالیا فرار کردند؛ مورگنسترن بعداً در سال 2023 در آلبانی دستگیر شد.

ایستگاه رادیویی محلی Slobodna Evropa گزارش داد که زیمیان برای تعیین محل استرداد او در برابر قاضی تحقیق در دادگاه عالی پودگوریتسا معرفی خواهد شد.

این تنها نبرد استرداد ارز دیجیتال در دادگاه های مونته نگرو نیست. دو کوون، یکی از بنیانگذاران Terra، در حال حاضر پس از گذراندن حکم زندان در مونته نگرو به دلیل تلاش برای سفر با استفاده از اسناد جعلی، در مرکز یک کشمکش قضایی بین ایالات متحده و زادگاهش کره جنوبی قرار دارد.

هر دو کشور به دنبال استرداد او هستند تا با اتهامات جنایی مرتبط با فروپاشی اکوسیستم Terra در سال 2022 روبرو شوند. در آخرین حکم “نهایی” دادگاه، دادگاه استیناف مونته نگرو اوایل ماه جاری تصمیمی مبنی بر استرداد کوون به کره جنوبی را تایید کرد، اما این تصمیم در حالی که دادگاه مسائل رویه ای را بررسی می کرد به تعویق افتاد.

ویرایش شده توسط اندرو هیوارد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل