اقتصاد

بیت کوین با فشار فروش زیادی مواجه است

بیت کوین با فشار فروش زیادی مواجه است

Bijie.com گزارش داد:

بیت کوین تحت فشار فروش قرار گرفته است و ظاهر خوبی ندارد. تقاضا برای ملکه کریپتو کاهش یافته است و داده‌های روی زنجیره و رفتار نگهداری روند نزولی را نشان می‌دهد.

هفته‌ها اقدام کسل‌کننده قیمت بر احساسات بازار تأثیر گذاشته است، و تحلیلگران خاطرنشان کردند که بزرگترین ارز دیجیتال در تلاش برای حفظ موقعیت خود است.

طبق گفته‌های CryptoQuant، قبل از اینکه شاهد بهبودی واقعی یا اوج‌های جدید باشیم، تقاضای بیت‌کوین باید افزایش یابد.

آنها یک نشانگر تقاضا دارند که تفاوت بین کل پاداش بلاک روزانه بیت کوین و تغییر روزانه تعداد بیت کوین هایی را که بیش از یک سال است حرکت نکرده اند را نشان می دهد.

Bitcoin struggles with intense selling pressure

نشانگر قرمز چشمک می زند. به طور معمول، ماینرها بیت کوین را برای پوشش هزینه های عملیاتی می فروشند، اما زمانی که دارندگان بزرگ نیز شروع به فروش می کنند، نشانه واضحی از کاهش تقاضا است.

میلیاردها دلار فشار فروش

میلیاردها دلار فشار فروش به بازار وارد شده است و این خوشبینی را که با تصویب ETF نقطه ای اتریوم آغاز شده بود، از بین برد.

در ژانویه، زمانی که معاملات ETF بیت کوین آغاز شد، و دوباره زمانی که رویداد نصف شدن ماه می رخ داد، برخی از گاوها 80000 دلار را در ژوئن هدف قرار دادند. آنها معتقدند این رویدادها باعث افزایش تقاضا خواهد شد. اما نه، این اتفاق نیفتاد.

بیت کوین در حال حاضر از زمان رسیدن به بالاترین سطح در ماه می، 20 درصد کاهش یافته است. اگرچه ETF از زمان راه‌اندازی خود، جریان خالص ثابتی معادل 17.5 میلیارد دلار را جذب کرده است، اما هنوز شک‌هایی وجود دارد.

web
Bitcoin struggles with intense selling pressure

برخی می گویند که این جریان ممکن است حتی از شرط بندی های صعودی ناشی نشود. این فقط می تواند معامله گرانی باشد که سعی می کنند از تجارت آربیتراژ سود ببرند. CryptoQuant اشاره کرد که رشد کل دارایی های سرمایه گذاران بزرگ بیت کوین کند شده است.

در ماه مارس، نرخ رشد ماهانه آنها 6٪ بود، اما اکنون تنها 1٪ است. این کندی همزمان با کاهش خرید نقدی ETF در ایالات متحده است.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که میانگین حجم خرید روزانه ETF بیت کوین به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

در ماه مارس، زمانی که قیمت بیت کوین به بالای 70000 دلار رسید، این ETF ها روزانه 12.5 هزار بیت کوین افزایش یافتند. هفته گذشته این عدد به 13000 بیت کوین کاهش یافت. این دقیقاً اعتماد به نفس را القا نمی کند.

دارندگان بلندمدت به انباشتن ادامه می‌دهند، اما کافی نیست

در حالی که بازیکنان کوتاه مدت خود را نجات می دهند، دارندگان بلندمدت برعکس عمل می کنند. این افراد بیش از شش ماه است که بیت کوین را نگه داشته اند و هنوز هم دیوانه وار بیت کوین را انباشته می کنند.

تراز کل آنها به بالاترین حد خود یعنی 391000 BTC رسیده است. این یک باور جدی است، اما به تنهایی برای حفظ عملکرد بازار کافی نیست.

im
Bitcoin struggles with intense selling pressure

در همان زمان، کل سرمایه بازار استیبل کوین ها به رکورد جدید 165 میلیارد دلار رسید. از لحاظ تاریخی، این افزایش نقدینگی برای استیبل کوین ها نشانه صعودی برای بازار ارزهای دیجیتال بوده است.

این معمولاً به این معنی است که پول بیشتری در حاشیه آماده سرمایه گذاری است. اما در حال حاضر، این به معنای افزایش قیمت بیت کوین نیست.

پس از سقوط، قتل عام به آلت کوین ها و حتی بازار سهام سرایت کرد. قیمت بیت کوین در حال کاهش است و در تلاش است تا بالای 60000 دلار بماند. ما شاهد خروجی هایی از برخی از مهمترین آدرس ها هستیم که هرگز نشانه خوبی نیست.

این جریان‌های خروجی به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند: آدرس‌های فعالیت زیاد، ورودی‌ها و خروجی‌های مکرر، آدرس‌هایی که اغلب بیت‌کوین را از صرافی‌های متمرکز (CEX) دریافت می‌کنند و نهنگ‌های جدید.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا