اقتصاد

ETH ETF Grayscale دچار خروجی هایی می شود و قیمت اتریوم را پایین می آورد

ETH ETF Grayscale دچار خروجی هایی می شود و قیمت اتریوم را پایین می آورد

Bijie.com گزارش داد:

    ETF اتریوم شاهد خروجی های عظیمی بود که مجموع جریان ها را پنهان کرد. ZERO IKA، تحلیلگر ارزهای دیجیتال هشدار می دهد که ETF ها ممکن است ذاتاً دارایی ها صعودی نباشند.

از زمان راه اندازی صندوق قابل معامله در مبادلات اتریوم [ETH] (ETF)، انتظارات برای افزایش قیمت اتریوم به 4000 دلار هنوز محقق نشده است.

در واقع، بر اساس داده‌های CoinMarketCap، ETH با کاهش 2584 دلاری در زمان چاپ مواجه است که در 24 ساعت گذشته 2.94 درصد کاهش داشته است.

روندهای بازار ETH ETF

علاوه بر این، طبق گفته سرمایه‌گذاران Farside، ETF اتریوم تا 20 آگوست با جریان خروجی خالص قابل توجهی به میزان 6.5 میلیون دلار مواجه شد که روند خروج از 15 اوت ادامه داشت.

بررسی دقیق‌تر داده‌ها الگوی قابل‌توجهی را نشان می‌دهد که در آن ETHE Grayscale جریان‌های خروجی ثابتی را تجربه می‌کند و به طور قابل‌توجهی کل جریان‌های ETH ETF را پنهان می‌کند.

از 20 آگوست، اتریوم به تنهایی 37 میلیون دلار خروجی داشته است که به خروجی خالص 6.5 میلیون دلاری ETF اتریوم کمک کرده است.

از زمان آغاز به کار، اتریوم شاهد خروج خالص 247.8 میلیون دلاری بوده است، در حالی که خروجی خالص از تمام ETF های اتریوم به 440.5 میلیون دلار رسیده است.

مدیران مفهوم ETF را به چالش می کشند

با این حال، در حالی که به طور کلی اعتقاد بر این است که راه اندازی ETF ها ذاتاً برای اتریوم و سایر دارایی ها مفید است، تحلیلگر ارزهای دیجیتال ZERO IKA معتقد است که،

“این تصور که ETF ها فقط “موتورهای صعودی” هستند با واقعیت فاصله زیادی دارد.

او در ادامه افزود،

به نظر می‌رسد که رویکرد آخر کاملاً از ذهن همه خارج است، و یک «حفظه پژواک» وجود دارد که در آن اکثر مردم ETF‌ها را صعودی می‌دانند.»

در اینجا، ZERO IKA این باور رایج را که ETF ها به طور خودکار قیمت دارایی ها را بالا می برند، به چالش می کشد.

در عوض، او هشدار داد که ETF ها اغلب به عنوان ابزار سودآوری توسط موسسات و صندوق های تامینی استفاده می شوند، و از استراتژی هایی مانند خرید (منتظر) و فروش (کوتاه کردن) یک دارایی استفاده می کنند.

این دیدگاه نشان می‌دهد که ETFها فقط ابزارهای صعودی نیستند، بلکه می‌توانند برای دستکاری بازارها برای دستیابی به منافع سازمانی مورد استفاده قرار گیرند و تأثیر مثبت مورد انتظار آنها بر ارزش دارایی‌ها را مورد تردید قرار دهد.

روندهای بازار ETF بیت کوین

جالب توجه است که طبق گفته سرمایه‌گذاران Farside، ETF بیت‌کوین [BTC] Grayscale (GBTC) نیز دوره‌ای از خروجی‌های قابل‌توجه را تجربه کرده است که منعکس کننده روندهای ETF اتریوم است.

در روزهای خاصی، جریان‌های خروجی GBTC از جریان خروجی خالص از بازار گسترده‌تر ETF بیت‌کوین فراتر رفت و الگوهای جریان نهادی مشابه و دستکاری احتمالی بازار را برجسته کرد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا