ویتالیک بوترین از قدرت تنوع در ارزهای دیجیتال دفاع می کند

ویتالیک بوترین از قدرت تنوع در ارزهای دیجیتال دفاع می کند

Bijie.com گزارش داد:

ویتالیک بوترین، خالق افسانه ای اتریوم، با افکاری در مورد رابطه پرتنش بین ارزهای دیجیتال و حاکمیت بازگشته است.

بیش از یک دهه است که ارزهای رمزنگاری شده زمین بازی برای شورشیان بوده است که می خواهند آزاد بمانند و از کنترل سیاستمداران و شرکت های تشنه قدرت فرار کنند.

اما همانطور که ارز دیجیتال تغییر می کند، نیاز آن به حاکمیت نیز تغییر می کند. ویتالیک خاطرنشان کرد که در حالی که روزهای اولیه همه در مورد ساخت ابزارهایی برای دور زدن کنترل های خارجی بود – مانند شبکه های اولیه و پیام های رمزگذاری شده – با ظهور بلاک چین، ارزهای دیجیتال و DAO ها، بازی تغییر کرده است.

ویتالیک گفت: «این سیستم‌ها دیگر فقط ابزار نیستند، عمر طولانی دارند و دائماً در حال تکامل هستند. بقای این سیستم ها به تحقیقات در حال انجام، نرم افزار منبع باز و سایر کالاهای عمومی بستگی دارد که نیاز به تفکر جدید دارند.

به طور خلاصه، ایدئولوژی که جنبش ارزهای دیجیتال را آغاز کرد، برای حفظ آن باید رشد کند.

مبارزه بین آزادی و کنترل

Vitalik به ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود. او می بیند که این مبارزه در سایر زمینه های فناوری نیز جریان دارد. برای مثال فلوریدا را در نظر بگیرید. اوایل امسال، فرماندار ران دیسانتیس تصمیم گرفت گوشت تولید شده در آزمایشگاه را ممنوع کند و گفت:

نخبگان جهانی می خواهند رفتار ما را کنترل کنند و رژیمی از گوشت پتری و حشرات را به آمریکایی ها تحمیل کنند.

حزب آزادیخواه نیوهمپشایر وقت خود را تلف نکرد و این حرکت را “سوسیالیسم اقتدارگرا” نامید. اما همه در اردوگاه لیبرال موافق نیستند.

برای ویتالیک، انتقاد آزادیخواهان نیوهمپشایر موجه است. ممنوعیت یک نوع گوشت جدید و بالقوه اخلاقی تر به دلیل اینکه مردم را بیمار می کند، مخالف ارزش گذاری برای آزادی است. اما همه اینطور فکر نمی کنند.

وقتی ویتالیک به این دلیل به حفاری رفت، متوجه شد که بهترین توضیح از طرف روکو میجیک است. روکو معتقد است که وقتی گوشت تولید شده در آزمایشگاه به جریان اصلی تبدیل شد، جامعه شروع به چرخش حول آن کرد و کار را برای کسانی که نمی‌خواستند شرکت کنند سخت‌تر می‌کرد.

روکو خاطرنشان کرد: «این در مورد پول نقد دیجیتال اتفاق می‌افتد»، و افزود که حتی Riksbank نیز نگران کم‌دسترسی شدن پرداخت‌های نقدی بود.

سپس گوگل است. تنها چند هفته پس از اینکه DeSantis ممنوعیت گوشت خود را اجرا کرد، گوگل قابلیتی را در اندروید ارائه کرد که گوشی‌ها را در زمان واقعی اسکن می‌کند و اگر فکر می‌کند مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اید، هشدار می‌دهد. به نظر می رسد یک برد باشد – به هر حال، کلاهبرداری ها بدتر می شوند، به خصوص در مکان هایی مانند جنوب شرقی آسیا.

اما همه هیجان زده نیستند. مردیث ویتاکر، رئیس بنیاد سیگنال درگیر نبود، اگرچه راه حل در سمت مشتری است، به این معنی که هیچ اطلاعات شخصی برای Google یا هر شخص دیگری ارسال نمی شود.

آینده حکمرانی

همه این تنش ها ویتالیک را وادار می کند تا سوالات سختی بپرسد. کسی مثل او که خود را مدافع آزادی می داند باید از چه محافظت کند؟ گفت:

“کالاهای عمومی بسیار مهمتر و بزرگتر از قبل هستند.”

اینترنت ارتباطات را ارزان و آسان کرده است، اما همچنین به سازندگان راه‌های جدیدی برای کنترل و تأثیرگذاری بر افراد ارائه کرده است. این در مورد چگونگی واکنش جامعه به این واقعیت های جدید است.

ویتالیک گفت:

تلاش‌های کنونی برای مقابله با این مسائل اغلب ناشیانه است و آنها را به‌عنوان یک استثنا و نه به عنوان یک قاعده در نظر می‌گیرد.

اما او متعجب شد، اگر راهی برای ارزش گذاری آزادی و دموکراسی وجود داشته باشد و در عین حال به این چالش ها پرداخته شود، چه می شود؟

در قلب استدلال او این است که تکیه بر یک راه حل واحد بسیار خطرناک است. ما به یک رویکرد چند عاملی نیاز داریم. او گفت: “برای بازیابی حساب، به راحتی می توان دید که چگونه این کار می کند.” هرکسی تصمیم می‌گیرد به چه چیزی اعتماد کند، و اگر اشتباهی مرتکب شود، معمولاً عواقب آن فقط متوجه اوست.

اما وقتی نوبت به درآمد پایه جهانی (UBI) یا رای دادن می‌رسد، ریسک بالاتر است. به نظر می رسد که این سیستم ها نیاز به اجماع گسترده در مورد اینکه چه کسی در جامعه تعلق دارد دارد. آخرین چیزی که ویتالیک به ما گفت این بود:

«من فکر می‌کنم که تنوع به بهترین وجه نه به‌عنوان جایگزینی فراگیر برای چارچوب تفکر جهانی موجود، بلکه به‌عنوان مکملی برای آن درک می‌شود، جایی که ایده‌های زیربنایی می‌توانند مکانیسم‌های مختلف را بهتر کنند.»


مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل