تراکنش‌های خصوصی تاریک بیش از نیمی از هزینه‌های گاز اتریوم را تشکیل می‌دهند

تراکنش‌های خصوصی تاریک بیش از نیمی از هزینه‌های گاز اتریوم را تشکیل می‌دهند

Bijie.com گزارش داد:

طبق تحلیل Blocknative، طبق گزارشات، جریان سفارش اتریوم تحت سلطه تراکنش های خصوصی است. کاربران تراکنش‌ها را به صورت خصوصی مسیریابی می‌کنند تا از ربات‌های جلویی جلوگیری کنند. تراکنش های خصوصی تنها حدود 30 درصد از کل تراکنش ها در بلاک چین اتریوم را تشکیل می دهند، اما بیش از نیمی از هزینه های گاز شبکه را مصرف می کنند.

اکوسیستم اتریوم تغییرات قابل توجهی را در اکوسیستم معاملات و هزینه گاز خود به دلیل غلبه تراکنش‌های تاریک استخر در شبکه دیده است. از ماه مارس، تعداد تراکنش‌های خصوصی که توسط کاربران پیشرفته‌تر اتریوم از طریق استخرهای تاریک انجام می‌شوند، افزایش یافته است.

کاربران اتریوم با مسیریابی خصوصی تراکنش ها از ربات های جلویی اجتناب می کنند

طبق تجزیه و تحلیل Blocknative، کاربران تراکنش‌ها را به صورت خصوصی مسیریابی می‌کنند تا از ربات‌های روبه‌رو اجتناب کنند. ربات Front Runner که به سرعت در حال رشد است از تراکنش هایی که در صف پردازش قرار می گیرند استفاده می کند و از طریق فرآیندی به نام حداکثر ارزش قابل استخراج (MEV) سود حاصل از معاملات را استخراج می کند.

تراکنش‌های خصوصی این ربات‌ها را دور می‌زنند زیرا مستقیماً برای تأیید به پیشنهاد دهندگان یا تأییدکنندگان مسدودکننده در پروتکل بلک‌پول ارسال می‌شوند. استخرهای تاریک به اعتبار دهندگان این امکان را می دهند که به جای صف در یک مجموعه عمومی، جایی که ربات ها می توانند از سود معاملاتی خود استفاده کنند، معامله کنند.

تراکنش های مسیریابی خصوصی تقریباً 30٪ از کل تراکنش های انجام شده در شبکه را تشکیل می دهند. با این حال، گزارش های Blocknative نشان می دهد که این تراکنش ها بیش از نیمی از کل استفاده از هزینه گاز در شبکه را تشکیل می دهند.

«کاربران اغلب برای محافظت از MEV، تراکنش‌های خود را به‌صورت خصوصی انتقال می‌دهند، به‌ویژه زمانی که عملیات‌های زنجیره‌ای پیچیده‌تر و در نتیجه گاز فشرده‌تر انجام می‌دهند، این عملیات‌ها به نوبه خود گاز بیشتری را نسبت به تراکنش‌های غیر MEV مصرف می‌کنند.»

این گزارش نشان می‌دهد که تعداد معدودی از سازنده‌های بلاک مانند Titan، Beaver، Flashbots و Rsync بر جریان خصوصی شبکه در مقایسه با سازندگان دیگر تسلط دارند. جریان سفارش خصوصی به سایر سازندگان به میزان متوسطی 70 درصد افزایش یافت و از 1.5 میلیون به حدود 2.5 میلیون رسید. با این حال، ترافیک سفارش های خصوصی از سازندگان برتر از زمان هارد فورک Tengcun در ماه مارس به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

فلش‌بات‌ها با 130 درصد افزایش از 3 میلیون به 7 میلیون، کمترین رشد گاز خصوصی را در فهرست سازنده‌های برتر داشتند. گاز خصوصی تیتان 140 درصد از 3.5 میلیون به 8.5 میلیون افزایش یافت. گاز خصوصی Rsync نیز از 2.5 میلیون به 6 میلیون افزایش یافت که 140 درصد افزایش داشت. Beaver با نرخ رشد 150 درصدی پیشتاز است و از 3 میلی‌متر به 7.5 میلی‌متر افزایش یافته است.

تسلط بر استخر تاریک مشکلات تمرکز را ایجاد می کند

Blocknative در این گزارش تاکید کرد که افزایش استفاده از استخر تاریک شبکه می‌تواند منجر به هزینه‌های گاز غیرقابل پیش‌بینی و بسیار فرار شود، که می‌تواند بر صف تراکنش‌ها در ممپول‌های عمومی تأثیر منفی بگذارد. قابل ذکر است، این پدیده مشکلات تمرکز را آشکار می کند، زیرا شرکت کنندگان مجاز شبکه فقط می توانند به تراکنش های مسیریابی خصوصی دسترسی داشته باشند.

این گزارش می‌گوید که این پدیده همچنین منجر به مشاهده کمتر هزینه‌های زنجیره‌ای می‌شود، زیرا فضای بلوک با صرافی‌های مسیریابی خصوصی پر شده است.

طبق گزارش Blocknative، نتیجه کاهش قابل مشاهده کارمزد گاز، نوسان کارمزد تراکنش است. کاربران ممکن است متوجه شوند که قیمت تراکنش‌هایشان بسیار پایین است، به طوری که تراکنش به گیر می‌افتد، یا قیمت تراکنش‌های آن‌ها بسیار بالاست و هیچ تضمینی وجود ندارد که تراکنش وارد زنجیره شده است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل