اقتصاد

هزینه های استخراج بیت کوین این ماینر وال استریت در یک سال 168 درصد افزایش می یابد

هزینه های استخراج بیت کوین این ماینر وال استریت در یک سال 168 درصد افزایش می یابد

Bijie.com گزارش داد:

BitFuFu، شرکت استخراج بیت کوین (BTC) وال استریت (NASDAQ: FUFU) گزارش می دهد که علیرغم رشد قوی درآمد، هزینه های استخراج ارز دیجیتال به شدت افزایش یافته است. در سه ماهه دوم سال 2024 و درآمد خالص به شدت کاهش یافت.

در سه ماهه دوم سال 2024، هزینه این شرکت برای استخراج یک بیت کوین از عملیات خود به 51,887 دلار افزایش یافت که از 19,344 دلار در مدت مشابه گذشته افزایش یافت. سال دلار افزایش 168 درصدی هزینه های ماینینگ در حالی رخ می دهد که صنعت ارزهای دیجیتال با افزایش قیمت انرژی و افزایش دشواری استخراج پس از رویداد نصف شدن بیت کوین در ماه آوریل دست و پنجه نرم می کند.

در حالی که درآمد کل 69.7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 129.4 میلیون دلار رسید، درآمد خالص BitFuFu در سه ماهه دوم سال 2024 به 1.3 میلیون دلار کاهش یافت. در مقایسه با 5.1 میلیون دلار در مدت مشابه در سال 2023. این شرکت بخشی از این کاهش را به ضرر 16.4 میلیون دلاری غیرنقدی غیرنقدی ارزش منصفانه در دارایی های بیت کوین خود نسبت داد.

با این حال، Calla Zhao، مدیر ارشد مالی BitFusion ادعا کرد که این شرکت ترازنامه سالمی را با موقعیت نقدی خالص 52.5 میلیون حفظ کرده است. ما استراتژی رشد خود را اجرا کنیم.”

در سه ماهه دوم سال 2024، خروجی بیت کوین این شرکت از عملیات خود ماینینگ با 23.1 درصد کاهش به 780 بیت کوین رسید که از 1014 بیت کوین در همان مدت کاهش یافت. دوره BTC سال گذشته این کاهش عمدتاً به دلیل افزایش سختی بلاک چین برای استخراج بیت کوین و تأثیر رویداد نصف شدن است.

اخیراً، دو شرکت معدنی دیگر نیز داده های مالی سه ماهه دوم سال 2024 را منتشر کردند. با این حال، در مورد آنها، مبارزه با اثرات منفی نصف شدن نشان دهنده پدیده نصف شدن پاداش استخراج ارز دیجیتال است. شبکه‌های ارزهای دیجیتالی که بر روی الگوریتم اثبات کار (PoW) اجرا می‌شوند، به رایانه‌هایی (گره‌ها) نیاز دارند که آنها را برای حل معادلات پیچیده مورد استفاده برای تأیید تراکنش‌ها نگهداری می‌کنند. این فرآیند استخراج نامیده می شود. این گره‌ها در ازای کار خود، پاداش‌هایی را در قالب توکن‌های رمزنگاری متعلق به آن شبکه دریافت می‌کنند. به عنوان مثال، در شبکه بیت کوین، نصف شدن به طور منظم در فواصل از پیش تعیین شده رخ می دهد. نصف شدن نشان دهنده پدیده ای است که پاداش استخراج ارز دیجیتال به نصف کاهش می یابد. شبکه‌های ارزهای دیجیتالی که بر روی الگوریتم اثبات کار (PoW) اجرا می‌شوند، به رایانه‌هایی (گره‌ها) نیاز دارند که آنها را برای حل معادلات پیچیده مورد استفاده برای تأیید تراکنش‌ها نگهداری می‌کنند. این فرآیند استخراج نامیده می شود. این گره‌ها در ازای کار خود، پاداش‌هایی را در قالب توکن‌های رمزنگاری متعلق به آن شبکه دریافت می‌کنند. به عنوان مثال، در شبکه بیت کوین، نصف شدن به طور منظم در فواصل از پیش تعیین شده رخ می دهد. به نظر می رسد خواندن این اصطلاح موفق تر است. درآمد HIVE Digital 37% و TeraWulf 130% رشد کردند.

سود خالص نیز افزایش یافت زیرا هر دو شرکت تصمیم گرفتند برای حمایت از هوش مصنوعی و محاسبات با عملکرد بالا حرکت کنند. بر اساس تحلیل VanEck، تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها در این صنعت دقیقاً این کار را انجام می‌دهند و فرصتی 38 میلیارد دلاری را هدف قرار می‌دهند.

ارتقای عملیات استخراج ابر

علی‌رغم این چالش‌ها، BitFuFu رشد قابل توجهی در کسب و کار استخراج ابری خود گزارش کرد، با افزایش 86.8 درصدی کاربران ثبت‌شده نسبت به سال گذشته به 395056.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل BitFuFu، لئو لو، اظهار داشت: “از 30 ژوئن، پایگاه کاربران ثبت شده در استخراج ابری ما به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بیش از 395000 کاربر.” این نشان دهنده افزایش 87 درصدی سال به سال و افزایش 23 درصدی متوالی در سه ماهه اول سال 2024 است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا