روند توسعه و نظارتی محصولات سرمایه گذاری توکن شده در هنگ کنگ

روند توسعه و نظارتی محصولات سرمایه گذاری توکن شده در هنگ کنگ

Bijie.com گزارش داد:

1 مقدمه ای بر محصولات سرمایه گذاری توکن شده

توکن‌سازی به فرآیند تبدیل دارایی‌های غیر رمزگذاری‌شده (“دارایی‌های مرجع”) به اشکال دیجیتال (“ارزهای رمزنگاری شده”) اشاره دارد که با توسعه رمزنگاری‌ها، اشکال دارایی‌های مرجع، از جمله محصولات کشاورزی، به تدریج غنی‌تر شده‌اند. فلزات گرانبها مانند طلا، املاک و اوراق بهادار مالی. در حال حاضر، هیچ تعریف قانونی برای “توکن سازی” یا “محصولات سرمایه گذاری توکن شده” در هنگ کنگ وجود ندارد. در نظر گرفته شده برای نشان دادن مالکیت یک محصول سرمایه گذاری.

2. نظارت هنگ کنگ بر محصولات سرمایه گذاری توکن شده

کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ معتقد است که محصولات سرمایه گذاری توکن شده مجاز توسط SFC مجاز به استفاده در “معامله در “بازار اولیه” مناسب است، در حالی که تجارت در “بازار ثانویه” نیاز به بررسی دقیق تری دارد. از جمله حفظ سوابق مالکیت توکن مناسب و مداوم، زیرساخت های تجاری بالغ و شرکت کنندگان در بازار برای حمایت از نقدینگی، قیمت های منصفانه پروکسی برای محصولات سکه. بنابراین بخشنامه های مربوطه کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ عمدتاً بازار اولیه را تنظیم می کند و اهداف اصلی مقررات ارائه دهندگان محصول و واسطه ها هستند.

(1) ترتیبات توکن سازی

تجارت بازار اولیه انتشار اوراق بهادار رمزی است. کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار هنگ کنگ، صادرکننده محصول را به عنوان شخص مسئول در نظر می گیرد، صرف نظر از اینکه آیا شخص ثالثی برای کسب و کار خاصی برون سپاری می کند. صادرکنندگان محصول باید اقدامات مربوطه را از جنبه هایی مانند سوابق مالکیت و کاهش خطرات شبکه انجام دهند.

برای سوابق مالکیت، ناشران محصول باید مالکیت محصولات سرمایه گذاری توکن شده و نحوه انتقال و ثبت منافع مالکیت مربوط به اوراق بهادار توکن شده را ثبت کنند. با توجه به الزامات کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین، ناشران محصول باید ترتیبات و عملیات توکن سازی، قابلیت اطمینان سوابق مالکیت، و یکپارچگی قراردادهای هوشمند را تأیید و به کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار توضیح دهند شخص ثالث

از نظر کاهش خطرات سایبری، صادرکنندگان محصول باید از شبکه‌های بلاک چین قابل اعتماد استفاده کنند و نباید از شبکه‌های بلاک چین عمومی و بدون مجوز بدون کنترل‌های اضافی و مناسب استفاده کنند. توکن‌های بدون مجوز صادر شده در شبکه‌های بدون مجوز عمومی ممکن است منجر به خطرات امنیت سایبری و خطرات پولشویی یا تأمین مالی تروریسم شوند. سایر خطرات فنی شامل فورک ها، وقفه های شبکه بلاک چین، و غیره است. ملاحظات مربوطه شامل استحکام شبکه دفتر کل توزیع شده (DLT) است (به ویژه مقاومت آن در برابر حملات رایج، وجود نقص کد، نقض امنیتی، آسیب پذیری ها و سایر خطرات). قابلیت همکاری تکنولوژیکی شبکه DLT با سیستم‌های پشتیبان صادرکنندگان محصول و سایر طرف‌ها (مانند متولیان یا ارائه‌دهندگان خدمات کیف پول)، خواه توانایی پاسخگویی مناسب به رویدادهای مرتبط با DLT (مانند فورک، حمله و غیره) .) طرح ادامه کسب و کار.

(2) افشا

ناش‌کنندگان محصول همچنان باید از رژیم بروشور تحت فرمان شرکت‌ها (فصل 32) و رژیم پیشنهاد سرمایه‌گذاری تحت بخش IV فرمان اوراق بهادار و آتی پیروی کنند و بنابراین سرمایه‌گذاری‌های توکن شده را صادر می‌کنند. همچنان باید اسنادی را به مشتریان ارائه دهد که محتویات و خطرات محصول را افشا می کند. علاوه بر محتوایی که باید در اسناد انتشار اوراق بهادار سنتی بیان شود، صدور اوراق بهادار رمزی نیز باید فاش شود: (1) ترتیبات توکن سازی، به ویژه اینکه آیا تسویه حساب در زنجیره بلوکی انجام می شود یا خارج از زنجیره (2) مالکیت توکن‌ها (برای مثال: مالکیت قانونی توکن‌ها، مالکیت عواید، مالکیت و منافع محصولات (3) خطرات مربوط به ترتیبات توکن‌سازی.

(3) واسطه

واسطه هایی که محصولات سرمایه گذاری توکن شده مجاز توسط کمیسیون اوراق بهادار و آتی را توزیع می کنند باید مجوزهای مربوطه را دریافت کنند. واسطه‌ها همچنین باید بررسی لازم را انجام دهند، که شامل موارد زیر می‌شود، اما به این موارد محدود نمی‌شود: (1) سابقه و سلامت مالی مدیریت، تیم تحقیق و توسعه و ناشر (2) آیا دارایی‌هایی که از نشانه‌های امنیتی مربوطه وجود دارند و مرتبط هستند حقوق ضمیمه شده به دارایی ها (3) کلیه مطالب مربوط به نشانه های امنیتی، از جمله مطالب منتشر شده (مانند اوراق سفید) و هر گونه مطالب تبلیغاتی مرتبط، و باید اطمینان حاصل شود که تمام اطلاعات ارائه شده به مشتریان دقیق است و جنسی گمراه کننده نیست. علاوه بر بررسی اطلاعات مربوط به نشانه‌های امنیتی، واسطه‌ها باید هنگام توزیع اطلاعات مربوط به نشانه‌های امنیتی را به شیوه‌ای واضح و قابل درک ارائه کنند و در صورت وجود خطر، اظهارات هشداری را ارائه کنند.

(4) صلاحیت کارکنان

ناشران محصول باید با کمیسیون اوراق بهادار و آتی تأیید کنند که حداقل یک کارمند با تجربه و تخصص مرتبط برای کار و/یا نظارت بر ترتیبات توکن‌سازی و مدیریت ریسک‌های مربوط به مالکیت و فناوری دارند.

3. روندهای نظارتی هنگ کنگ در مورد محصولات سرمایه گذاری توکن شده

(1) چارچوب قانونی مبتنی بر محصولات سرمایه گذاری سنتی

کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ برای نظارت بر محصولات سرمایه گذاری توکن شده همیشه یک رویکرد بی طرف از نظر فناوری را اتخاذ کرده است و همچنان از اصل نظارتی “همان تجارت، خطرات مشابه، قوانین مشابه” تبعیت می کند برای سیستم‌های سرمایه‌گذاری نشانه‌گذاری‌شده، اما توکن‌سازی و فناوری‌های مرتبط در چارچوب مقررات اوراق بهادار و آتی هنگ‌کنگ گنجانده می‌شوند ، یعنی دارایی مرجع.

(2) نگرش باز کمیسیون تنظیم اوراق بهادار هنگ کنگ نسبت به محصولات سرمایه گذاری توکن شده

اگرچه محتوای نظارتی موجود بر توکن‌های امنیتی متمرکز است، کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ کانال‌هایی را برای انتشار انواع دیگر محصولات سرمایه‌گذاری توکن‌شده باز کرده است. اگر (1) یک محصول سرمایه‌گذاری جدید با ویژگی‌های توکن‌سازی، (2) یک محصول سرمایه‌گذاری که توسط کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین تأیید شده است، بخواهد توکن شود، ناشر محصول می‌تواند با مشورت با اوراق بهادار چین از کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین مجوز بگیرد. کمیسیون تنظیم مقررات پیشاپیش همه طرف‌ها باید با تنظیم‌کننده‌ها در رابطه با پروژه‌های توکن‌سازی ارتباط نزدیک داشته باشند.

(3) در مقایسه با بازار اولیه، بازار ثانویه اقدامات نظارتی دقیق‌تری اتخاذ خواهد کرد

بخشنامه مربوط به محصولات سرمایه گذاری مجاز کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی، عمدتاً بازار اولیه را تنظیم می کند در آینده، کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ همکاری بیشتری در صدور اولیه و تجارت ثانویه محصولات سرمایه گذاری شده انجام خواهد داد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل