اقتصاد

با افزایش رقبا، سهم گری اسکیل از بازار ETF بیت کوین به زیر 25 درصد می رسد

با افزایش رقبا، سهم گری اسکیل از بازار ETF بیت کوین به زیر 25 درصد می رسد

با افزایش رقبا، سهم گری اسکیل از بازار ETF بیت کوین به زیر 25 درصد می رسد

Bijie.com گزارش داد:

در حالی که وقتی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ژانویه تصویب شد، Grayscale پیشتاز بزرگی در بازار ETF بیت کوین بود، اولین محرک آن از بین رفت.

این شرکت، مدیر سرمایه پیشرو در فضای ارزهای دیجیتال، سال گذشته برنده درخواست تجدیدنظر علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای حذف تراست بیت کوین Grayscale (GBTC) شد. تبدیل به بیت کوین ETF نقطه ای. تراست قبلاً مانند یک صندوق سرمایه‌گذاری بسته عمل می‌کرد اما عملاً تنها محصول سرمایه‌گذاری در بازار بود.

Grayscale بیشتر کارت ها را در اختیار داشت زمانی که صندوق تبدیل شده آن یکی از چندین ETF بیت کوین بود که توسط قانونگذاران در 10 ژانویه تایید شد.

Grayscale اولین شرکتی در فضا است که محصولی از نوع ETF ارائه می‌کند. “محصولات BTC و ETH Grayscale همیشه در مقایسه با بودجه های بازاریابی انبوه و پایگاه های مشتری این ارائه دهندگان (سایر) سهم بازار را از دست می دادند.”

محصول ETF بیت کوین Grayscale از آن زمان تاکنون سرمایه و سهم بازار خود را از دست داده است. طبق گزارش Dune Analytics، تا زمان نگارش این مقاله، GBTC دارایی‌هایی به ارزش 13.3 میلیارد دلار است که معادل 24.9 درصد از کل سرمایه بازار بیت‌کوین ETF است.

همانطور که Decrypt اخیرا گزارش داده است، غول مدیریت دارایی BlackRock در دارایی های تحت مدیریت برای ETF های خود از Grayscale پیشی گرفته است. iShares Bitcoin Trust (IBIT) BlackRock در حال حاضر 20.1 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می کند و 37.6٪ از بازار ETF بیت کوین را به خود اختصاص می دهد.

Grayscale تا کنون در جایگاه دوم باقی مانده است، اما صندوق بیت کوین Fidelity Wise Origin Fund (FBTC) از Fidelity فاصله زیادی ندارد. 11.4 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت شرکت در حال حاضر 21.3 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

با این حال، Grayscale شروع به ارائه جایگزین هایی برای محصولات GBTC کرده است. همانطور که Decrypt ماه گذشته گزارش داد، Grayscale شاهد بود که SEC بیت کوین Mini Trust خود را برای فهرست شدن در پلتفرم Arca بورس نیویورک تایید کرد. محصول جدید کارمزد کمتری دریافت می کند و برای جلوگیری از خروج دارایی ها طراحی شده است.

ETF جدید در آخرین روز جولای راه اندازی شد و با تبدیل بخشی از GBTC صادر شده تامین مالی می شود. تفاوت اصلی با صندوق قدیمی این است که Grayscale از دارندگان GBTC 1.5٪ هزینه دریافت می کند، در حالی که این صندوق جدید 0.15٪ هزینه دریافت می کند.

کوهن گفت: “ساختار هزینه قطعا یک عامل است.” با این حال، او تاکید کرد که “عمدتا برای سرمایه‌گذارانی که تازه وارد دنیای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند، این موضوع در مورد نام‌های قابل اعتماد خواهد بود.”

کارمزدهای بیت کوین Mini Trust بیشتر با رقبا مطابقت دارد، به طوری که BlackRock و سایرین سالانه تنها 20 تا 30 امتیاز از دارندگان خود دریافت می کنند. سایر رقبا انتخاب کرده اند که از هزینه ها به طور کامل برای خریداران اولیه چشم پوشی کنند. Grayscale Bitcoin Mini Trust در حال حاضر دارایی هایی به ارزش 1.8 میلیارد دلار را مدیریت می کند.

کوهن گفت: “هسته Grayscale BTC Mini Trust مقیاس خاکستری است که نشان می دهد چگونه می توانند در شرایطی که مدیران دارایی های بزرگ نمی توانند انعطاف پذیر باشند.”

ویرایش شده توسط رایان اوزاوا.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا