تقاضای بیت کوین به شدت کاهش می یابد و به ارزش منفی نزدیک می شود

تقاضای بیت کوین به شدت کاهش می یابد و به ارزش منفی نزدیک می شود

Bijie.com گزارش داد:

تقاضا برای بیت کوین از آوریل کاهش یافته است و در آستانه ورود به محدوده منفی است.

طبق داده‌های CryptoQuant، تقاضای بیت‌کوین از افزایش 30 روزه 496000 بیت کوین در آوریل به 25000 بیت کوین در عرض چند ماه رسیده است.

بنابراین، تقاضای سطحی چیست؟ این اساساً تفاوت بین کل یارانه روزانه بلاک بیت کوین و تغییر روزانه تعداد بیت کوین هایی است که برای یک سال یا بیشتر لمس نشده اند. این یک شاخص کلیدی است، و در حال حاضر، به سمت پایین است.

Bitcoin demand slumps, nearing negative territory

قیمت بیت کوین با کاهش تقاضا ضربه خورده است. در ماه آوریل، قیمت بیت کوین به حدود 70000 دلار رسید. به سرعت به اوایل آگوست رسید و قیمت به حدود 51000 دلار کاهش یافت.

حتی پس از این اصلاح، ارز رمزنگاری شده همچنان بازدهی 33 درصدی را تا کنون در سال جاری نشان می دهد. اما بیایید صادق باشیم، این عنوانی نیست که کسی به آن امیدوار بود.

به نظر می‌رسد کاهش تقاضا ناشی از کندی خرید صندوق‌های قابل معامله در بورس آمریکا (ETF) باشد. در ماه مارس امسال، این ETF ها در مجموع 12000 بیت کوین دریافت کردند.

اکنون، بین 11 تا 17 آگوست، آنها تنها به طور متوسط ​​1300 بیت کوین به دست آورده اند. این یک افت بزرگ است. کوین بیس بهتر از این کار نمی کند. در اوایل سال 2024، درست پس از راه اندازی ETF، حق بیمه قیمت برای معاملات بیت کوین در Coinbase 0.25٪ بود.

اکنون، این حق بیمه به 0.01% ناچیز کاهش یافته است. این نشانه واضح دیگری از کاهش سریع تقاضا در ایالات متحده است.

داده‌های CryptoQuant نشان می‌دهد که حجم خرید ETF باید دوباره افزایش یابد تا تقاضای بیت‌کوین به مسیر خود بازگردد. بدون آن، هر گونه امید به بازگشت قیمت احتمالاً فقط یک فکر آرزویی است.

در حالی که مؤسسات در حال از دست دادن علاقه خود هستند، دارندگان هاردکور بیت کوین همچنان در حال خرید افت هستند. دارندگان دائمی – کسانی که هرگز بیت کوین خود را نفروخته اند – موجودی خود را طوری جمع می کنند که انگار فردایی وجود ندارد.

تراز کل آنها با نرخ رکورد 391000 BTC در ماه بالا می رود. CryptoQuant تاکید کرد که تقاضا از سوی این دارندگان دائمی حتی سریعتر از سه ماهه اول سال 2024 رشد می کند، زمانی که قیمت بیت کوین به بالای 70000 دلار رسید.

آنها به وضوح ارزش را در قیمت های پایین تر می بینند و از موقعیت استفاده می کنند. اما همه افراد بیت کوین را در اختیار ندارند. به اصطلاح “نهنگ ها”، کسانی که بین 1000 تا 10000 سکه در کیف خود دارند، بار خود را سبک می کنند.

داده ها نشان می دهد که درصد تغییر 30 روزه در ذخایر نهنگ از 6 درصد در فوریه به 1 درصد در حال حاضر کاهش یافته است که سریع ترین سرعت از سال 2019 است. به طور معمول، قیمت بیت کوین زمانی افزایش می یابد که دارایی نهنگ ها بیش از 3 درصد در ماه رشد کند.

اما الان اینطور نیست.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل