خطر سیلاب برای ۲۲ شهر

خطر سیلاب برای ۲۲ شهر

به گزارش خبرگزاری برنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز، از افزایش شدت بارش‌های تابستانه و خطر سیلاب در حداقل ۲۲ شهرستان خبر داد و بر اساس این هشدار امروز سه شنبه بارش رگبار باران و تگرگ، رعدوبرق و وزش باد شدید و گردوخاک برخی مناطق استان فارس را فرا می‌گیرد.

منطقه اثر این شرایط در سه شنبه برای مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان به ویژه شهرستان‌های «شیراز، کوار، سروستان، فیروزآباد، فراشبند، خفر، فسا، جهرم، استهبان، نیریز، داراب، زرین دشت، خنج، قیروکازین، گراش، اوز، جویم، لار، لامرد و مهر» پیش بینی می‌شود.

برای چهارشنبه این شرایط در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی و شرقی استان به ویژه شهرستان‌های لار، گراش، اوز، لامرد، مهر، جویم، زرین دشت، داراب، جهرم، خفر، فسا، نیریز، استهبان، قیروکازین، خنج، فیروزآباد، فراشبند، خرامه، سروستان، بختگان، کوار و شیراز» تکرار می‌شود.

فعالیت این سامانه اثرات مخاطره آمیزی نظیر «جاری شدن روان آب، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه، سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات، امکان خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال شکستن درختان کهنسال و سیلاب» در پی دارد.

توصیه می‌شود برای مواجهه مناسب با شرایط پیش رو نسبت به «پرهیز از اتراق در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها حتی رودخانه‌های خشک، عدم توقف خودرو در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و کنار درختان کهن سال پرهیز از طبیعت گردی و دره نوردی در مناطق ذکر شده» اقدام شود.

انتهای پیام/ 

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل