چین در بازنگری قانون مبارزه با پولشویی، تجارت ارزهای دیجیتال را به عنوان پولشویی طبقه بندی کرد.

چین در بازنگری قانون مبارزه با پولشویی، تجارت ارزهای دیجیتال را به عنوان پولشویی طبقه بندی کرد.

Bijie.com گزارش داد:

مقامات چینی روز دوشنبه صریحاً اعتراف کردند که تجارت در “دارایی های مجازی” روشی برای پولشویی است و اولین اقدام این کشور علیه طبقه دارایی است.

دادگاه عالی خلق و دادستانی عالی خلق، برترین نهادهای قضایی چین، به طور مشترک این تغییرات را در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند.

تدابیری که انتظار می‌رود از روز سه‌شنبه اجرایی شود، بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای تقویت قوانین مبارزه با پولشویی، از جمله هدف قرار دادن استفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های مالی غیرقانونی است.

تفسیر حقوقی جدید، تجارت دارایی‌های مجازی، از جمله دارایی‌های انجام شده از طریق مبادلات ارزهای دیجیتال، را به‌عنوان اقدامی برای پنهان کردن و پنهان کردن منبع و ماهیت عواید مجرمانه طبقه‌بندی می‌کند< /p>

مقامات چین اکنون پولشویی بیش از 5 میلیون یوان (685000 دلار) یا ایجاد خسارت بیش از 2.5 میلیون یوان (343000 دلار) را به عنوان یک جرم جدی بر اساس قانون در نظر خواهند گرفت.

این آستانه‌ها تضمین می‌کنند که عملیات پولشویی در مقیاس بزرگ با بررسی قانونی بیشتر و مجازات‌های سخت‌تر مواجه می‌شود.

اگر مجرم شناخته شوند و به پنج سال زندان یا بازداشت کیفری محکوم شوند، با جریمه ای کمتر از 10000 یوان (1370 دلار) مواجه خواهند شد.

مجازات حبس از پنج تا 10 سال متغیر است و علاوه بر حبس، افراد حداقل 200000 یوان (27400 دلار) جریمه خواهند شد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که این کشور ICO ها را در سال 2017 و تجارت ارزهای دیجیتال را در سال 2021 ممنوع کرد، که نشان دهنده نگرش بی ثبات چین نسبت به ارزهای دیجیتال است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، روز دوشنبه در جریان یک رویداد مبارزاتی در گروه Precision Components در یورک، پنسیلوانیا، بر اهمیت پیشروی ایالات متحده از پیشرفت های فناوری چین تأکید کرد.

ترامپ گفت: “برای سوق دادن کشورمان به آینده، از جمله نیازهای فزاینده قدرت هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال – این یک مشکل فزاینده است – ما باید در این راه بمانیم. بالا، ما می خواهیم در خط مقدم باشیم.” “در غیر این صورت، چین و سایر کشورها آن را در دست خواهند گرفت.”

ویرایشگر: سباستین سینکلر

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل