آیا روزهای وحشی کریپتو به پایان رسیده است؟ آیا فدرال رزرو بیت کوین را یک “بانک” می داند؟

آیا روزهای وحشی کریپتو به پایان رسیده است؟ آیا فدرال رزرو بیت کوین را یک “بانک” می داند؟

آیا روزهای وحشی کریپتو به پایان رسیده است؟ آیا فدرال رزرو بیت کوین را یک “بانک” می داند؟

Bijie.com گزارش داد:

در طول دهه گذشته، تمرکززدایی کامل، ناشناس بودن و ویژگی‌های تجارت رایگان در بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران بی‌شماری را در سراسر جهان جذب کرده است. تبدیل شدن به یک موضوع داغ برای نسل جدیدی از سرمایه گذاران.

با این حال، همه اینها می تواند یک چرخش تکان دهنده داشته باشد. دولت ایالات متحده و فدرال رزرو در حال آماده شدن برای برداشتن گامی پیشگامانه برای تغییر نام ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین به عنوان “ارزهای آتی” و قرار دادن آنها در حوزه نظارتی قانون رازداری بانکی (BSA) هستند.

این بدان معناست که دوران آزاد و وحشی بازار ارزهای دیجیتال به تدریج به سمت عصر جدیدی از مقررات سخت‌گیرانه پیش می‌رود.

وزارت خزانه داری ایالات متحده و فدرال رزرو اخیراً فاش کردند که به طور فعال در حال بررسی تعریف مجدد ارزهای دیجیتال به عنوان “ارز” تحت قانون رازداری بانکی هستند.

این اقدام باعث تغییر نگرش دولت ایالات متحده نسبت به مقررات ارزهای دیجیتال شد، که مدت هاست به دلیل ویژگی های تراکنش غیرمتمرکز و ناشناس، به عنوان “غرب وحشی” دنیای مالی در نظر گرفته می شود به موسسات مالی سنتی محدود نمی شود.

با این حال، این میزان آزادی و تراکنش‌های ناشناس است که بازار ارزهای دیجیتال را در غیاب نظارت، به کانون فعالیت‌های غیرقانونی احتمالی مانند پولشویی، تأمین مالی ده‌ها هزار نفر و غیره تبدیل می‌کند.

در پاسخ به این خطرات، رگولاتورهای ایالات متحده امیدوارند که ارزهای رمزنگاری شده را از طریق قانون رازداری بانکی در سیستم نظارتی مالی موجود بگنجانند و آنها را به عنوان دارایی‌هایی مطابق با ارزهای سنتی در نظر بگیرند.

هدف اصلی این تصمیم افزایش شفافیت مالی و اطمینان از ردیابی و نظارت بر تمامی تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال است و در نتیجه از وقوع فعالیت‌های مالی غیرقانونی جلوگیری می‌کند.

هنگامی که این پیشنهاد قبل از سال 2025 تصویب شود، ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین رسماً در نظارت سیستم مالی موجود در ایالات متحده گنجانده می شود.

این نه تنها به این معنی است که این دارایی‌های دیجیتالی مشمول مقررات مشابه بانک‌ها خواهند بود، بلکه به این معنی است که پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال و خدمات کیف پول ارزی مجبور به رعایت سخت‌گیرانه‌تر ضد پولشویی (AML) و ضد پول‌شویی می‌شوند. محدودیت‌های تامین مالی کریپتو (CTF) تصریح می‌کند که این تغییر می‌تواند شفافیت تجارت کریپتو را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، در حالی که ژنتیک فضای تجارت کریپتو را افزایش می‌دهد.

تولد ارزهای دیجیتال ناشی از تأمل در سیستم مالی سنتی و پیگیری ایده‌آل عدم تمرکز است. توسط کاربران ویژگی های غیرمتمرکز مالی کنترل شده، بدون مرز و تراکنش های ناشناس باعث شده است که ارزهای دیجیتال به سرعت در سراسر جهان دنبال کنندگان را جذب کنند و بازار بزرگی را تشکیل دهند.

با این حال، آخرین اقدام دولت ایالات متحده ممکن است تأثیر زیادی بر این رویای غیرمتمرکز داشته باشد، اگر ارز دیجیتال به عنوان “ارز” مجدداً تعریف شود و در حوزه نظارتی قانون رازداری بانکی شکل بگیرد، سرمایه گذاران باید از مشارکت در بازار پیروی کنند. قوانین سختگیرانه تر

این نه تنها باعث ناشناس ماندن ارزهای دیجیتال می‌شود، بلکه می‌تواند ناشی از بسیاری از پروژه‌هایی باشد که به تراکنش‌های ناشناس متکی هستند که مدل‌های تجاری خود را تغییر می‌دهند.

در محیط نظارتی جدید، پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال و خدمات کیف پول با فشار بیشتری مواجه خواهند شد تا احراز هویت و گزارش‌دهی دقیق‌تری از تمامی تراکنش‌ها انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که پلتفرم‌هایشان در معرض فعالیت‌های غیرقانونی قرار نمی‌گیرند افزایش هزینه های عملیاتی و همچنین ممکن است مانع از اجرای برخی ابتکارات نوآورانه شود.

اگرچه تعریف مجدد ارزهای دیجیتال به عنوان “پول” فضای آنها را برای توسعه رایگان محدود می کند، این حرکت ممکن است چالش های جدیدی را نیز برای صنعت به همراه داشته باشد.

اول از همه، به رسمیت شناختن رسمی ارزش ارزهای دیجیتال توسط دولت ایالات متحده، بدون شک نه تنها به افزایش اعتبار ارزهای دیجیتال در میان سرمایه گذاران نهادی کمک می کند، بلکه ممکن است ارتقاء بازار گسترده تری را نیز ترویج کند.

در درازمدت، ایجاد این چارچوب نظارتی ممکن است مشروعیت و ثبات بیشتری را برای صنعت ارزهای دیجیتال به ارمغان بیاورد، که ممکن است برای آن دسته از حامیانی که می‌خواهند ارزهای دیجیتال را به جریان اصلی تبدیل کنند، مفید باشد.

از آنجایی که ارزهای دیجیتال به تدریج در سیستم مالی سنتی ادغام می شوند، سرمایه گذاران بیشتری، به ویژه سرمایه گذاران نهادی که در گذشته نسبت به ارزهای دیجیتال شک داشتند، ممکن است شروع به مشارکت در این بازار کنند.

با این حال، این تغییر ممکن است مجموعه ای از چالش های خاص خود را نیز به همراه داشته باشد. تمرکززدایی ارزهای دیجیتال و آزادی نوآوری در هسته اصلی جذابیت آن است.

اگر مقررات جدید باعث اختلال شدید در این عملکردها شود، ممکن است بازار برخی از پروژه‌های ارزهای رمزنگاری شده را به مهاجرت به کشورهای فاقد مقررات انتخاب کند یا مدل‌های عملیاتی خود را به طور کامل تغییر دهند. از مقررات جدید.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل