میدری می تواند مانع مهاجرت فنی کارها از کشور شود

میدری می تواند مانع مهاجرت فنی کارها از کشور شود

ناصر رزاق خواه رئیس کانون انجمن‌های صنفی مهندسان معمار ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص کابینه معرفی شده از سوی رئیس جمهور گفت: امروز اولویت اول کشور تجارت و ارتباط اقتصادی با سایر کشور‌ها است و به نظر من تمام کابینه باید سهم خود را ایجاد این ارتباط تقبل و به بهترین وجه اجرا کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت اصلی این کار به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در این دوره باید تجارت در ابتدای نام این وزارتخانه قرار بگیرد.

رزاق خواه در ادامه با اشاره به اهمیت تامین مواد اولیه در صنعت ساختمان و راه سازی گفت: بخش اعظمی از این ملزومات در شرکت‌های تحت نظر وزارت کار و هلدینگ شستا تولید می‌شود اگر قرار است نهضت ساخت مسکن ادامه پیدا کند و قیمت مسکن کاهش پیدا کند باید قیمت و میزان مواد اولیه تولید شود این یعنی مدیریت کلان باید قوی باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این صنعت شدیدا به نیروی کار متکی است و می‌توان گفت تنها صنعتی است که نیروی انسانی از صفر تا بالاترین مدارج علمی در آن همزمان مشغول به کار هستند نحوه تعامل کارفرما با این افراد و مشکلاتی که ممکن در طول کار به وجود بیاید سبب شده که این حوزه بیشترین ارتباط را با ادارات کار استان‌ها داشته باشد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی مهندسان معمار ایران افزود: متاسفانه شرایط اقتصادی کشور در چند سال اخیر سبب شده که موج مهاجرت مهندسان معمار و عمران با شدت بیشتری نسبت به قبل ادامه پیدا کند و از دو سال قبل این موج مهاجرت شامل فنی کاران مانند نجارها، لوله کش‌ها، برق کاران ساختمانی و دیگر متخصصان فنی نیز شده است به طوریکه این دغدغه وجود دارد که اگر ساخت و ساز تا حدودی رونق بگیرد با کمبود نیروی انسانی مواجه شویم.

وی ادامه داد: وزیر کار بعدی باید یک برنامه مدون برای اشتغالزایی داشته باشد ما در کشور جمعیت زیادی از کارشناسان و مهندسان با حصیلات عالیه و فنی کاران با سابقه داریم. در دولت قبلی امید به بهبود اوضاع از بین رفته بود حالا جرقه‌ای زده شده و یک کور سوی امیدی به وجود آمده باید این امید را تقویت کرد تا در مرحله اول جلوی خروج متخصصان گرفته شود و در مرحله دوم شرایطی فراهم شود تا آنهایی که از کشورز رفته اند دوباره به وطن خود بازگردند.

رزاق خواه تصریح کرد: اقای میدری این امید را می‌تواند تقویت کند و ما به عنوان بازوی اجرایی در بخش خصوصی حاضر به همکاری کامل هستیم امیدواریم نمایندگان مجلس نیز با دادن رای اعتماد به این عزیزان شرایط را برای بازگشت رونق به صنعت ساخت و ساز فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل