فدرال رزرو وارد سخت ترین هفته می شود

فدرال رزرو وارد سخت ترین هفته می شود

Bijie.com گزارش داد:

فدرال رزرو به سختی ترین هفته خود در مدت زمان طولانی می رود. بانک مرکزی در شرف مواجهه با یک سری چالش است که همه از وال استریت تا مین استریت آن را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

فدرال رزرو نشست سالانه خود را در جکسون هول، وایومینگ آغاز کرد. رئیس جروم پاول سخنرانی خواهد کرد که انتظار می رود لحن را برای آنچه در آینده خواهد آمد تنظیم کند.

او باید با احتیاط پیش برود — بدون اینکه فدرال رزرو را در موقعیتی قرار دهد که می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، برنامه ریزی کند.

Federal Reserve about to have its toughest week yet

عمل متعادل کننده پاول

فدرال رزرو قبل از دست کم گرفتن تورم فزاینده گرفتار شده است. آنها آن را “موقت” نامیدند و این اشکال هنوز آنها را آزار می دهد. همانطور که کوئینسی کراسبی، استراتژیست ارشد جهانی در LPL Financial، گفت:

“آنها دیر کرده اند. آنها نمی خواهند در این مورد اشتباه کنند.”

آنچه در اینجا مطرح است این است که اکنون که به نظر می رسد تورم در حال کاهش است، فدرال رزرو چگونه پاسخ می دهد. داده های اخیر نشان می دهد که قیمت های مصرف کننده به پایین ترین سطح خود در بیش از سه سال گذشته کاهش یافته است.

قیمت‌های عمده فروشی در ماه جولای تغییر چندانی نداشت، هزینه‌ها بیشتر از حد انتظار بود و اخراج‌ها اساساً ثابت بودند. اما همه چیز آفتاب و رنگین کمان نیست – مسکن هنوز یک آشفتگی است.

ساخت و ساز شروع می شود و مجوزها در ماه ژوئیه به پایین ترین حد چهار ساله خود می رسد. دستمزدها در حال افزایش است، اما نه آنقدر سریع که از تورم پیشی بگیرد. واردات چهره زشت تورم را نشان می دهد و با بالاترین نرخ از دسامبر 2022 رشد می کند.

چه زمانی نرخ بهره کاهش می یابد؟

با وجود داده‌های مختلط، اکثر بازارها معتقدند فدرال رزرو باید به زودی کاهش نرخ بهره را آغاز کند. همانطور که کراسبی گفت:

، کارنامه فدرال رزرو کامل نیست

“این یک علم دقیق نیست. احتمالاً به همان اندازه که یک علم است یک هنر است.”

هر چه فدرال رزرو بیشتر منتظر کاهش نرخ بهره باشد، ریسک بیشتری را متحمل می شود. در حال حاضر، معامله گران روی کاهش یک چهارم نرخی در ماه سپتامبر شرط بندی می کنند و احتمال کاهش بیشتر در ماه های نوامبر و دسامبر وجود دارد.

بزرگترین نگرانی این است که فدرال رزرو به دلیل یک بحران تمام عیار مانند سقوط بازار کار یا یک فاجعه اقتصادی دیگر مجبور به کاهش نرخ بهره شود.

هیچ کس خواهان کاهش اضطراری نرخ نیست – اگر این یک واکنش سنجیده به کاهش تورم باشد، بسیار بهتر است.

اما همه موافق نیستند. ریچارد کلاریدا، نایب رئیس سابق فدرال رزرو معتقد است که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد و او کاملاً از ایده تورم “گذرا” در بازی حمایت می کند.

او گفت که گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی مرداد ماه، که انتظار می‌رود در اوایل سپتامبر منتشر شود، یک رویداد بزرگ خواهد بود. در حالی که پاول گفت فدرال رزرو “وابسته به داده ها” است و فقط به دنبال هر نقطه داده کوچک نیست، کلاریدا استدلال کرد:

اگر این یک گزارش فاجعه آمیز باشد، با افزایش قابل توجه دستمزدها و بیکاری، ما به 50 خواهیم رسید.

بنابراین، بله، هنوز در مورد اعداد است. با توجه به اینکه بازارها در لبه هستند و اقتصاد بین ثبات و هرج و مرج قرار گرفته است، پاول و تیمش باید این بار همه چیز را درست کنند. بدون فشار، درست است؟

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل