رشد ۶.۳ درصدی تجارت روسیه با کشور‌های عضو بریکس

رشد ۶.۳ درصدی تجارت روسیه با کشور‌های عضو بریکس

به گزارش خبرگزاری برنا، آنتون آلیکانوف، وزیر صنعت و تجارت روسیه، در جلسه وزرای صنایع BRICS گفت: گردش مالی تجاری روسیه با کشور‌های BRICS در پنج ماه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این رویداد جلسات دیگری با نمایندگان چین، اتیوپی و برزیل نیز برنامه‌ریزی شده است.

آلیکانوف گفت: سال گذشته، تجارت روسیه با کشور‌های بریکس، ۲۸ درصد افزایش یافت و به نزدیک ۳۰۰ میلیارد دلار رسید. همچنین در پنج ماه اول امسال شاهد ادامه رشد هستیم که به میزان ۶.۳ درصد نسبت به ابتدای سال افزایش یافته است. واضح است که حجم تجارت به طور قابل توجهی افزایش یافته است، زیرا آمار‌های ۲۰۲۳ که ذکر کردم شامل کشور‌های عضو جدید نمی‌شد.

این وزارتخانه انتظار دارد که روند مثبت ادامه یابد و پیش‌نیاز‌های آن نیز آماده است.

وزیر گفت: قطعا این روند مثبت ادامه‌دار است و واضح است که تأثیر قابل توجهی از تغییر عمده در جریان‌های کالا، صادرات و واردات وجود دارد. ما در اینجا حمایت قوی از همکاران BRICS را می‌بینیم، زیرا سال گذشته، افزایش تجارت به میزان ۲۸ درصد، یک رکورد جدید بود و عدد پایه به طور قابل توجهی افزایش یافت. به عبارت دیگر، حجم تجارت ما با کشور‌های بریکس در سال گذشته بسیار زیاد بود و به عنوان یک نقطه شروع برای سال جاری، رقمی بزرگ محسوب می‌شد، اما با وجود این رشد چشمگیر، همچنان شاهد روند مثبتی در افزایش تجارت هستیم.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل