اقتصاد

نصب اکونومایزر جدید در پالایشگاه اصفهان برای کاهش مصرف گاز طبیعی

نصب اکونومایزر جدید در پالایشگاه اصفهان برای کاهش مصرف گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری برنا، عباس بهزادی، اظهار داشت: هلدینگ پتروپالایش اصفهان می‌تواند با نصب اکونومایزر بر روی بویلر‌های قدیمی خود به میزان ۷ درصد کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

وی ظرفیت بویلر‌های تولید کننده بخار پالایشگاه شمالی را حداکثر ۲۲۷ تن در ساعت عنوان کرد و افزود: ۴ دستگاه (بویلر‌های A/C/D/E) ساخت شرکت میتسوبیشی و یک دستگاه (بویلر F) نیز ساخت شرکت آذرآب می‌باشد. بویلر‌های مذکور فاقد سیستم اکونومایزر و دی سوپرهیتربوده و حداکثر راندمان آن در حالت سوخت گاز ۸۸ درصد است.

وی تاکید کرد: با توجه به همزمانی تعمیرات اساسی بویلر D پالایشگاه شمالی، جلسه تحویل بویلر مذکور به صورت سرد با حضور رئیس واحد‌های تولید بخار، آب‌های صنعتی، هوا، ازت و سوخت و پیمانکار پروژه شرکت تاشا برگزار شد.

بهزادی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته زمان نصب هر دستگاه اکونومایزر متناسب با برنامه زمانبندی تعمیرات بویلر D، حداکثر ۳۰ روز می‌باشد و با توجه به ساخت کلیه اکونومایزر و دی سوپر هیتر‌ها و پای کار بودن آنها در محل سایت پروژه، عملیات نصب متناسب با خاموشی و تعمیرات اساسی هر بویلر، تا پایان اسفندماه امسال خواهد بود.

مدیر پروژه احداث اکونومایزر و دی سوپر هیتر بویلر‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان تصریح کرد: از مزایا مهم این پروژه می‌توان به صرفه جویی در انرژی و زمان و استفاده از سوخت کمتر جهت تولید بخار، بهینه سازی عملکرد و شرایط احتراق در بویلر‌ها و تنظیم و کنترل دمای گاز‌های خروجی حاصل از احتراق در بویلر‌ها اشاره کرد.

وی افزود: با اتمام این پروژه، دمای دودکش از ۳۶۰ درجه سانتیگراد به کمتر از ۲۰۰ درجه سانتیگراد و راندمان بویلر‌ها به بیش از ۹۱ درصد می‌رسد و همچنین دمای بخار تولیدی در محدوده‌ی ۳۸۰ تا ۴۱۰ درجه سانتیگراد قابل تنظیم و کنترل می‌باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا