شیوه‌نامه ارایه خدمات زمین در محدوده شهرها و روستاها ابلاغ شد

شیوه‌نامه ارایه خدمات زمین در محدوده شهرها و روستاها ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری برنا، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در نامه‌ای به اعضای کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، شیوه‌نامه ارائه خدمات زمین در محدوده شهرها و روستاهای مصوب از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را ابلاغ کرد.

کارگروه فراقوه‌ای مقابله با زمین‌خواری ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، شیوه‌نامه «نحوه ارائه خدمات حوزه زمین در محدوده و حریم شهرها و محدوده مصوب روستاها از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین» را بنا بر پیشنهاد مشترک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) و مطابق با تبصره ۱ ماده ۷ ضوابط اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین موضوع ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور تصویب کرده است.

در بخشی از این شیوه‌نامه آمده است؛ وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت کشور باید در مدت ۶ ماه نسبت به ارائه طرح‌های توسعه شهری مصوب رقومی (جامع، تفضیلی، هادی و …) به صورت وب‌سرویس الکترونیکی به سازمان فناوری اطلاعات ایران اقدام کنند. همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است مطابق زمان‌بندی مذکور در چارچوب ضوابط اجرایی نسبت به ارائه طرح هادی و کلیه نقشه‌های رقومی روستاها به سازمان مذکور اقدام کند.

بر این اساس شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف‌اند با دریافت درخواست متقاضیان و اطلاعات استعلامات مرتبط، نسبت به بررسی درخواست‌ها در چارچوب ضوابط قانونی اقدام کرده و نتیجه ارائه خدمت را حسب نوع ارتباط از طریق سامانه مدیریت ساخت‌وساز، سامانه شهرسازی کلان‌شهرها یا برنامه کاربردی برای درگاه متقاضیان ارسال کنند.

همچنین وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) لازم است با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران تمهیدات فنی لازم را به نحوی فراهم کنند که امکان تبادل اطلاعات سیستمی میان درگاه متقاضیان سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص سایر نقاط ارتباطی متقاضیان با مراجع مذکور نظیر دریافت دستور نقشه، ارائه نقشه ساختمان، پرداخت عوارض و اعلام نقص مدارک فراهم شود. تا زمان برقراری ارتباط‌های الکترونیکی مورد نیاز، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با روش‌های موجود در نقاط مذکور با متقاضیان تبادل اطلاعات می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل