رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز مهم در مسیرهای اربعین

رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز مهم در مسیرهای اربعین

به گزارش خبرگزاری برنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی که امروز دوشنبه ۸ مردادماه در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: در بخش جاده‌ای که اصلی‌ترین نقش‌ و بیشترین سهم را در جابه‌جایی زائران دارد، برنامه‌ریزی‌شده که هم حمل‌ونقل عمومی و هم ظرفیت‌های اتوبوس‌ها به خدمت گرفته شود و برای این کار مکانیزم‌های تشویقی مطلوبی در نظر گرفته شده تا رانندگان بتوانند با انگیزه بیشتری به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کنار آن برای خودروهای شخصی افراد نیز پارکینگ‌های بیشتر و گسترده‌تر نیاز است که در این راستا نیز اقدامات مربوطه در حال انجام است.

بذرپاش اظهار کرد: در محورهای اربعینی در سال‌های گذشته ۱۰ نقطه حادثه‌خیز مهم داشتیم که این نقاط برای سفرهای اربعین رفع شده است. علاوه بر این، مناسب‌سازی معابر، روکش آسفالت، خط‌کشی و نصب علائم نیز برای ایمن‌سازی محورها در همه محورهای مواصلاتی به مقصد پایانه‌های مرزی در دستور کار است که تا یک هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: همچنین برای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی نیز مذاکرات در حال انجام است و امیدواریم امسال هم بتوانیم از این ظرفیت برای جابه‌جایی زائران استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: خود پایانه‌های مرزی نیز به دلیل گرمای شدید که طبق برآورد سازمان هواشناسی هوای گرم‌تری نسبت به سال گذشته در ایام اربعین تجربه خواهیم کرد، مه‌پاش‌ها افزایش قابل توجهی داشته‌اند و سایه‌بان‌ها در پایانه‌ها و پارکینگ‌ها ۱۵ هزار متر مربع افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به این که حجم بالای ناوگان نیز کمک خواهد کرد که ایستایی مسافر کمتر باشد، اظهار کرد: خود وزارت کشور نیز سهولت بیشتری برای تردد سریع‌تر را فراهم کرده که ایستایی زائران کمتر باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که همه تدارکات در بخش حمل‌ونقلی ما به‌ویژه جاده‌ای که بخش اعظم جابه‌جایی را به خود اختصاص می‌دهد برای آسایش بیشتر مسافران به کار گرفته شده است، گفت: در بخش فرودگاهی در سال گذشته از ۲۱ فرودگاه کشور اعزام زائرین انجام شد و امسال سعی خواهیم کرد که به تعداد این فرودگاه‌ها افزوده شود تا شرکت‌های هواپیمایی بتوانند بیش از پیش به زائران خدمت‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: تعداد فرودگاه‌ها هر چه افزایش پیدا کند جابه‌جایی بین‌شهری زائران کمتر خواهد شد و نیاز نیست که مسافران به شهرهای دیگر سفر کنند و کم ترددی زائران برای دسترسی به فرودگاه‌ها می‌تواند کمک قابل توجهی به سهولت خدمات‌دهی کند. علاوه بر این تمهیدات ویژه‌ای نیز در بخش فرودگاهی در نظر گرفته شده تا پذیرایی بهتری در فرودگاه‌ها و هواپیماها برای مردم داشته باشیم.

بذرپاش افزود: از کشورهای دیگر نیز کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم تعداد زائران بیشتری را جابه‌جا کنیم و پیش‌بینی می‌شود که مسافران ۲۵ تا ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته از طریق هوایی در روزهای اربعین به عراق سفر کنند. این در حالی است که قیمت نیز توسط سازمان هواپیمایی اعلام شده که بخش قابل‌توجهی از این میزان هزینه بلیت را خود فرودگاه‌های عراق دریافت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برآوردها این است که حداقل ۱۰ درصد به تعداد زوار افزوده خواهد شد و این رشد بیش از ۱۰ درصدی نیازمند افزایش آمادگی‌ها در بخش ناوگان است.

وی در ادامه در خصوص اتوبوس‌های وارداتی که در گمرک مانده‌اند نیز توضیح داد: امیدواریم که ترخیص اتوبوس‌های وارداتی که در گمرک مانده‌اند نیز در هفته‌های آتی انجام شود تا این اتوبوس‌ها بتوانند در مسیر اربعین تردد کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امسال اتوبوس‌هایی از عراق نیز از مبدأ تهران و چند شهر دیگر به مقصد عراق حرکت خواهند کرد که امیدواریم تعداد این ناوگان به ۴۰۰ دستگاه برسد و مجموع این اقدامات کمک می‌کند که بتوانیم زائران بیشتری را در زمانی کمتر جابه‌جا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل