بهبود شاخص‌های عدالت اجتماعی و توزیع درآمد در دولت سیزدهم

بهبود شاخص‌های عدالت اجتماعی و توزیع درآمد در دولت سیزدهم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با وجود اینکه بودجه در سال‌های گذشته رشد نسبتاً بالایی داشت، اما امروز اتکاء به منابع و درآمد‌های پایدار در بودجه به گونه‌ای است که این ماه‌ها را بدون دغدغه در بودجه عمومی پشت سر می‌گذاریم.

به گزارش خبرگزاری برنا، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در جلسه امروز هیات دولت از پایداری بودجه در دولت مردمی گفت و افزود: با وجود اینکه بودجه در سال‌های گذشته رشد نسبتاً بالایی داشت، اما امروز اتکاء به منابع و درآمد‌های پایدار در بودجه به گونه‌ای است که این ماه‌ها را بدون دغدغه در بودجه عمومی پشت سر می‌گذاریم. در حال حاضر ماهانه به طور متوسط ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری اعم از حقوق و دستمزد، هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر دیگر و بازپرداخت اصل و سود اوراق منتشره در دوره‌های قبل، بدون نیاز به برداشت از محل‌های دیگر از محل منابع تعیین شده در قانون بودجه، تامین و پرداخت می‌شود.

داوود منظور با اشاره به اینکه این وضعیت در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر ورودی از منابع بودجه جریان منظم و پایداری دارد که مصارف را پوشش می‌دهد. ۹۰ درصد بودجه جاری ۴ ماه اول سال تخصیص داده شده و از محل تملک دارایی‌ها هم ۵۰ همت تخصیص انجام شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به تامین و پرداخت ماهانه حدود ۴۰ همت یارانه نقدی، کمک‌های معیشتی، یارانه دارو و برخی هزینه‌های حمایتی دیگر دولت اشاره کرد و اظهار داشت: این منابع نیز از محل فروش بنزین، گاز طبیعی و سایر فرآورده‌ها در داخل به دست می‌آید که عینا به مردم بازگردانده می‌شود و دولت از این محل چیزی دریافت نمی‌کند. همین مسئله باعث شده که شاخص عدالت اجتماعی و توزیع درآمد در این دولت بهبود و ضریب جینی کاهش پیدا کند. همچنین با تلاش‌های صورت گرفته خرید تضمینی گندم نیز به روال معمول در حال انجام است.

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل