چهار شرکت سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند

چهار شرکت سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از سپرده‌گذاری مرکزی، در این اطلاعیه با اشاره به درخواست‌ها و پیگیری‌های فراوان سهامداران عدالت در خصوص زمان دریافت مرحله سوم سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ آمده است: با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات مکرر و اتمام مهلت قانونی هشت ماهه شرکت‌ها برای پرداخت سود سهام خود بر اساس قانون تجارت، همچنان ۴ شرکت‌ سود سهام عدالتشان را به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

بر اساس این اطلاعیه،«گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پالایش نفت بندرعباس» تاکنون وجوه مرحله سوم خود را به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

پیش از این نیز شرکت «فجر انرژی خلیج فارس» از افزایش سرمایه خود از محل سود سهام عدالت خبر داده بود اما تاکنون مسئولان این شرکت میزان دقیق افزایش سرمایه خود را به سپرده گذاری مرکزی اعلام نکرده‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به شرایط فوق، هم اکنون امکان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مسیر نیست اما سازمان بورس و اوراق بهادار و سپرده‌گذاری مرکزی در حال رایزنی و مذاکرات لازم برای دریافت سود از شرکت‌های فوق هستند تا بتوانند مجوزهای لازم را از شورای عالی بورس و اوراق بهادار برای واریز مرحله پایانی سود سهام عدالت اخذ کنند.

گفتنی است، مراحل اول و دوم سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در اواخر آذر و اسفندماه سال گذشته به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار سود واریز شد.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل