۲۰۲ شرکت به عنوان فعال اقتصادی برگزیده گمرکی پذیرش شدند

۲۰۲ شرکت به عنوان فعال اقتصادی برگزیده گمرکی پذیرش شدند

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد رضوانی‌فر رئیس گمرک ایران گفت: ۹۷ درصد از شرکت‌های پذیرش‌شده در برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) در سال جاری، شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان هستند.

به گفته وی در حال حاضر مجموعا ۶۰۸ شرکت تولیدی، دانش‌بنیان و بازرگانی از حداکثر تسهیلات قانونی تعیین شده در گمرک در قالب برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی، استفاده می کنند.

رضوانی‌فر اظهار داشت: از مجموع ۶۰۸ شرکت‌های پذیرفته‌شده در برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی نیز بیش از ۸۰ درصد آن، شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های پذیرفته‌شده در برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی بر اساس شاخص‌های تعیین شده در ۳ سطح رتبه‌بندی می‌شوند و حداکثر تسهیلات قانونی تعیین‌شده در گمرک را دریافت می‌کنند، افزود: ۵۰ درصد از شرکت‌های پذیرش‌شده برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی در رتبه یک، ۲۵ در رتبه دو و ۲۵ درصد دیگر در رتبه سه قرار دارند.

گمرک ایران به طور مستمر عملکرد شرکت‌های برگزیده را در چارچوب معیارهای قانون‌مداری گمرکی کنترل و پایش می‌کند. در جهت تحقق اهداف حمایت از تولید با مشارکت مردم، اجرای برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) و ارائه هدفمند تسهیلات به این فعالان در دستور کار گمرک ایران قرار دارد.

انتهای یپام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل