ایران و فرانسه بر مشارکت شرکتهای کوچک و متوسط متمرکز شوند
![ایران و فرانسه بر مشارکت شرکتهای کوچک و متوسط متمرکز شوند_6669a0c4e0998jpeg - مجله آموزشی تفریحی خالق ایران و فرانسه بر مشارکت شرکتهای کوچک و متوسط متمرکز شوند](https://khalg.ir/wp-content/uploads/2024/06/d8a7db8cd8b1d8a7d986-d988-d981d8b1d8a7d986d8b3d987-d8a8d8b1-d985d8b4d8a7d8b1daa9d8aa-d8b4d8b1daa9d8aad987d8a7db8c-daa9d988da86_6669a0c4abb07-780x470.jpeg)
ایران و فرانسه بر مشارکت شرکتهای کوچک و متوسط متمرکز شوند
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در دیدار رئیس و نایبرئیس اتاق ایران با هیاترئیسه کنفدراسیون شرکتهای کوچک و متوسط اقتصادی فرانسه و رئیس انجمن فرانکوفون این کشور، بر همکاری بین بنگاههای کوچک و متوسط دو کشور به ویژه در حوزه تولید انرژیهای تجدیدپذیر تأکید شد.
صمد حسنزاده، رئیس اتاق ایران در این دیدار به ظرفیتها و امکانات دو کشور اشاره و تأکید کرد: با توجه به ظرفیتها و توانمندیهای ایران و فرانسه، دو کشور میتوانند در حوزههای خدمات فنی و مهندسی، جادهسازی و ساختمانسازی با یکدیگر همکاری کنند.
او ادامه داد: ایران در بخش تولید و صادرات انواع محصولات کشاورزی و گلخانهای سرآمد بوده و همکاریهای خوبی در این حوزه با روسیه، کشورهای عربی و از طریق عراق با عربستان دارد؛ این ارتباط میتواند بین ایران و فرانسه نیز شکل بگیرد.
رئیس اتاق ایران با اشاره به برگزاری ایران اکسپو، اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای آسیایی در اصفهان و همایش کرمان آیدکس از ابتدای سال جاری تا کنون، افزود: در این رویدادهای بینالمللی که در ایران برگزار شد، بالغ بر ۴۷ هیات از کشورهای مختلف به ایران سفر کردند و در قالب همین دیدارها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ قرارداد به امضا رسید. نکته قابل توجه اینجاست که نیمی از هیاتهایی که در این مدت به ایران آمدند، از کشورهای آفریقایی بودند و میدانیم که بین کشورهای آفریقایی و فرانسه نیز ارتباطات گستردهای جاری است.
حسنزاده با تاکید بر اهمیت جایگاه آفریقا در اقتصاد نوین جهان، اظهار کرد: ایران نیز در حال افزایش سطح مناسبات تجاری خود با کشورهای آفریقایی است.
ایران و فرانسه با تکیه بر SMEها روابط تجاری خود را دنبال کنند
در ادامه حسین پیرموذن، نایبرئیس اتاق ایران با تأکید بر اینکه سیستم اقتصادی فرانسه متمرکز بر بنگاههای کوچک و متوسطها (SME) است، گفت: در حدود ۸۰ درصد صنعت ایران نیز بر شرکتهای کوچک و متوسط متمرکز است، بنابراین تقویت روابط این بنگاهها با همتایان فرانسوی آنها میتواند به افزایش سطح روابط بین دو کشور کمک کند.
او معتقد است: برای تقویت روابط تجاری بین دو کشور، سفارتخانهها بسیار اثرگذار هستند و میتوانند با در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به فعالان اقتصادی دو طرف در راستای گسترش سطح مناسبات، کمک کنند. در همین ارتباط به نظر میرسد ایران و فرانسه، امروز بهترین زمان را برای بررسی و شناسایی یکدیگر در اختیار دارند و در این مسیر نقش سفارتخانههای دو طرف بسیار پررنگ است.
پیرموذن به دوران برجام و حضور هیاتهای تجاری از کشورهای مختلف اروپایی به ایران اشاره و تأکید کرد: در آن زمان بخش قابل توجهی از هیاتهای تجاری که به ایران آمدند، متشکل از نمایندگان SME بودند. این نشان میدهد که توجه به جایگاه این واحدها در احیا و گسترش روابط تجاری، بسیار مهم است.
نایبرئیس اتاق ایران پیشنهاد کرد: گروه ارتباطی بین بنگاههای ایرانی و فرانسوی شکل بگیرد و به کمک آن اطلاعات اقتصادی لازم مبادله شود. این اقدام کمک میکند تا بنگاهها در ارتباط مؤثر و مستمر با هم حرکت کنند. فراموش نکنیم که این گروه ارتباطی، فقط متمرکز بر مسائل اقتصادی فعالیت میکند. چون هدف آن گسترش سطح روابط تجاری بین ایران و فرانسه است.
انتهای پیام/
منبع: برنا