طرح‌های انشعاب غیررسمی Arweave باعث بحث و جدل در جامعه می‌شود

طرح‌های انشعاب غیررسمی Arweave باعث بحث و جدل در جامعه می‌شود

Irys، یک شبکه لایه-2 برجسته در اکوسیستم Arweave، ظاهراً برنامه هایی برای جدا کردن Arweave دارد. مطابق با پست توسط سام ویلیامز، موسس Arweave.

او ادعا می‌کند که علیرغم وجود مکانیزم ارتقای ایمن با Arweave، توسعه‌دهندگان Irys قصد دارند با هارد فورکی که به نظر می‌رسد یک هارد فورک است ادامه دهند. بازی با انگیزه طمع.» بنیانگذار Arweave نوشت:

“با توجه به این وضعیت، Arweave قصد دارد باندلرهای Irys را از مجموعه مورد اعتماد در دروازه های اصلی Arweave حذف کند. این منجر به تاخیرهای قابل توجهی قبل از در دسترس بودن داده های کاربر می شود.”

در یک رد کردن پست در همان روز، توسعه دهندگان Irys اظهار داشتند: “آیا ما در حال توسعه فناوری منشأ جدیدی هستیم؟ شما شرط می‌بندید که ما هستیم، و توسعه‌دهندگان Arweave را به «سانسور فعال» در پاسخ به تلاش‌های ادعایی برای «تخلیه Irys از Arweave» متهم می‌کنید. توسعه دهندگان افزودند: «در این فضا با ما همراه باشید. ما ویژگی‌های جدید قدرتمند زیادی داریم که در حال فکر کردن به آن‌ها هستیم، و نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا آنها را به اشتراک بگذاریم.»

در دو روز گذشته، توکن Arweave بیش از 20 درصد از ارزش خود را از دست داده است. اکنون با قیمت 8.90 دلار معامله می شود که بخشی از آن به دلیل افشای اتهامات است. Irys در حال حاضر بزرگترین شبکه لایه 2 در Arweave است، حسابداری برای بیش از گذشته 90 درصد از حجم 16 میلیون تراکنش روزانه بلاک چین. با این حال، از زمان مطرح شدن این اتهامات، حجم شبکه 31 درصد کاهش یافته است.

موارد مرتبط: NFTها، بازی و ذخیره سازی: کلید ارزش انباشته Filecoin و Arweave؟

به‌عنوان یک شبکه ذخیره‌سازی غیرمتمرکز غیرقابل تغییر، Arweave داده‌های Web2 و Web3 مانند صفحات وب، داده‌های بازی، تصاویر و ابرداده‌های توکن‌های غیرقابل تغییر و غیره را ذخیره می‌کند. حدود 74.26 پبی بایت (83.6 میلیون گیگابایت) داده در بلاک چین Arweave ذخیره می شود.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید
خروج از نسخه موبایل