داده ها مسیر بالقوه بیت کوین به 40 هزار دلار را در میان تلاطم های اقتصادی جهانی نشان می دهد

داده ها مسیر بالقوه بیت کوین به 40 هزار دلار را در میان تلاطم های اقتصادی جهانی نشان می دهد

بیت کوین (BTC) در یک محدوده باریک 4.5 درصدی در دو هفته گذشته، نشان دهنده سطح تثبیت در حدود 34700 دلار است.

با وجود راکد بودن قیمت‌ها، افزایش 24.2 درصدی از 7 اکتبر، ناشی از اثرات قریب الوقوع نصف شدن سال 2024 و تصویب بالقوه صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ، اعتماد را القا می کند. ایالت‌ها.

سرمایه‌گذاران نگران چشم‌انداز نزولی اقتصاد جهانی هستند

خرس‌ها انتظار دارند که داده‌های کلان اقتصادی بیشتری از انقباض اقتصاد جهانی حمایت کند زیرا رزرو نرخ بهره خود را بالای 5.25% نگه داشته است تا بتواند آن را مهار کند. تورم. به عنوان مثال، در 6 نوامبر، صادرات چین 6.4 درصد نسبت به سال قبل در اکتبر کاهش یافت. علاوه بر این، آلمان در 7 نوامبر تولید صنعتی اکتبر را 1.4 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داد.

ضعف‌تر فعالیت اقتصادی جهانی منجر به کاهش قیمت نفت WTI برای اولین بار از اواخر جولای به زیر 78 دلار شده است. پتانسیل کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ نفت نیل کشکاری، رئیس بانک رزرو مینیاپولیس، نظرات در 6 نوامبر، لحن نزولی ایجاد می‌کند، و باعث می‌شود که یک پاسخ “پرواز به کیفیت” ارائه شود.

کشکاری اظهار داشت:

مشکل تورم را به طور کامل حل نکرده ایم. ما هنوز کار بیشتری در پیش داریم تا این کار را انجام دهیم.»

سرمایه گذاران به خزانه داری پناه برده اند و در نتیجه بازدهی اسکناس 10 ساله به 4.55 درصد کاهش یافته است که پایین ترین سطح آن در شش هفته گذشته است. عجیب است که شاخص S&P 500 در بازار سهام به 4383 واحد رسیده است که بالاترین سطح خود در نزدیک به هفت هفته گذشته است و انتظارات را در طول رکود اقتصادی جهانی نادیده می گیرد.

این پدیده را می توان به این واقعیت نسبت داد که شرکت های S&P هستند. 500 مجموعاً 2.6 تریلیون دلار پول نقد و معادل آن را در اختیار دارند که با توجه به بالا ماندن نرخ‌های بهره، تا حدودی محافظت می‌کند. علیرغم افزایش قرار گرفتن در معرض شرکت‌های بزرگ فناوری، بازار سهام هم کمبود و هم بازده سود سهام را فراهم می‌کند و در زمان‌های عدم اطمینان با ترجیحات سرمایه‌گذاران همسو می‌شود.

در همین حال، سود باز آتی بیت‌کوین به بالاترین سطح خود از آوریل 2022 رسیده است. 16.3 میلیارد دلار این نقطه عطف اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا بورس کالای شیکاگو موقعیت خود را به عنوان دومین بازار بزرگ مشتقات BTC مستحکم می کند.

تقاضای سالم برای گزینه ها و معاملات آتی بیت کوین

استفاده اخیر از بیت کوین قراردادهای آتی و گزینه ها سرفصل رسانه ها شده است. تقاضا برای اهرم احتمالاً توسط آنچه سرمایه گذاران معتقدند دو کاتالیزور صعودی ترین برای سال 2024 هستند تقویت می شود: پتانسیل برای ETF بیت کوین و نصف شدن بیت کوین.

یک راه برای سنجش سلامت بازار، بررسی بیت کوین است. حق بیمه آتی، که تفاوت بین قراردادهای آتی دو ماهه و قیمت لحظه ای فعلی را اندازه گیری می کند. در یک بازار قوی، حق بیمه سالانه، که به عنوان نرخ پایه نیز شناخته می شود، معمولاً باید در محدوده 5٪ تا 10٪ باشد.

حق بیمه سالانه آتی 2 ماهه بیت کوین (بر اساس). منبع: Laevitas

توجه کنید که چگونه این شاخص به بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته یعنی 11 درصد رسیده است. این نشان دهنده تقاضای قوی برای معاملات آتی بیت کوین است که عمدتاً ناشی از موقعیت های خرید اهرمی است. اگر برعکس بود، با شرط‌بندی شدید سرمایه‌گذاران روی کاهش قیمت بیت‌کوین، حق بیمه در سطح 5 درصد یا پایین‌تر باقی می‌ماند.

یک مدرک دیگر را می‌توان از بازارهای گزینه‌های بیت‌کوین به دست آورد، که تقاضای بین آن‌ها را مقایسه می‌کند. گزینه های تماس (خرید) و قرار دادن (فروش). اگرچه این تجزیه و تحلیل استراتژی های پیچیده تری را در بر نمی گیرد، اما زمینه وسیعی برای درک احساسات سرمایه گذار ارائه می دهد.

موارد مرتبط: Bitcoin Ordinals تجدید حیات را از لیست Binance می بیند

گزینه های BTC دریبیت قرار داده شده است نسبت حجم 24 ساعت به تماس. منبع: Laevitas

در طول هفته گذشته، این شاخص به طور میانگین 0.60 بوده است که نشان دهنده یک سوگیری 40 درصدی به نفع گزینه های تماس (خرید) است. جالب توجه است که بهره باز گزینه های بیت کوین طی 30 روز گذشته 51 درصد افزایش داشته است و به 15.6 میلیارد دلار رسیده است و این رشد نیز توسط ابزارهای صعودی انجام شده است، همانطور که توسط داده های حجم قرار داده شده به تماس نشان داده شده است.

< از آنجایی که قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در 18 ماه گذشته رسیده است، ممکن است درجاتی از شک و تردید و پوشش ریسک وجود داشته باشد. با این حال، شرایط فعلی در بازار مشتقات رشدی سالم را بدون نشانه‌هایی از خوش‌بینی بیش از حد نشان می‌دهد و با چشم‌انداز صعودی که قیمت‌های 40000 دلار و بالاتر را تا پایان سال هدف قرار می‌دهد، همسو است.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا بیانگر دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی یا توهینی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و توجه داشته باشید رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ضرر مالی ندارد و این مطلب برای بالا بردن تجربیات مالی اطلاع رسانی میکند
خروج از نسخه موبایل