SBF و کارولین الیسون برای حفظ بیت کوین زیر 20 هزار دلار توطئه کردند، اما آیا این کار موثر بود؟

SBF و کارولین الیسون برای حفظ بیت کوین زیر 20 هزار دلار توطئه کردند، اما آیا این کار موثر بود؟

در 11 اکتبر، کارولین الیسون، رئیس سابق پژوهشکده آلامدا که اکنون منحل شده است، به دادگاهی در اطلاع داد که دستورالعمل هایی را از شرکت FTX دریافت کرده است. بنیانگذار و مدیر عامل سم “SBF” Bankman-Fried برای فروش بیت کوین (BTC) اگر قیمت آن بالای 20000 دلار باقی بماند.

این اعتراف برای کل صنعت کریپتو شوک بود، اما این دو مورد توطئه برای سرکوب قیمت بیت کوین، در مقابل انجام واقعی آن، دو چیز متفاوت است.

در حالی که هیچ جزئیاتی در مورد اندازه و زمان این معاملات در دسترس نیست، بازه زمانی احتمالاً بین سپتامبر و اکتبر 2022، یعنی فقط چند هفته کاهش می یابد. قبل از سقوط Alameda و FTX.

تعیین اینکه آیا Alameda به طور موثر برای سرکوب قیمت بیت کوین زیر 20000 دلار عمل کرده است، همانطور که برخی از تحلیلگران و معامله گران ادعا می کنند، چالش برانگیز است. با این وجود، می توان اهمیت ذخایر بیت کوین FTX را در مقایسه با سایر صرافی ها و کل حجم معاملات ارزیابی کرد.

به کیف پول های بیت کوین نگاه کنید

در حال حاضر، تنها کیف پول قابل اعتماد در دسترس عموم است. طبق Glassnode. این امکان وجود دارد که Alameda Research مستقیماً آدرس های دیگری را در اختیار داشته باشد، اما با توجه به بدهی قابل توجه شرکت تجاری، بعید است که آنها ذخایر نقدی داشته باشند.

نباید تصور کرد که FTX از کل پشته بیت کوین خود از کاربران استفاده کرده است. صرافی به پردازش برداشت‌های مشتری تا آخرین روز خود در 8 نوامبر 2022 ادامه داد. انتقال ناگهانی این دارایی‌ها مشکوک را برانگیخت و احتمالاً ورشکستگی آنها را تسریع می‌کرد. با این وجود، بررسی اهمیت حجم ها و دارایی های FTX ارزشمند است.

Coinbase در مقابل FTX حجم ماهانه بیت کوین، USD. منبع: CoinMetrics

از ژوئیه 2022، FTX حجم بیت کوین لحظه ای را 30 میلیارد دلار گزارش کرد که به طور متوسط ​​معادل 1 میلیارد دلار در روز است. با این حال، با توجه به سابقه دستکاری داده ها در صرافی، همانطور که توسط روش محاسبه صندوق بیمه جعلی.

با فرض اینکه فروش ذکر شده توسط الیسون در FTX رخ داده است، یک سفارش 4000 بیت کوین، به ارزش 80 میلیون دلار در آن زمان، تنها 8 درصد از میانگین حجم روزانه صرافی را نشان می داد. بعلاوه، با در نظر گرفتن حجم کل بیت کوین از صرافی های بزرگ، اندازه سفارش حدسی آلامدا حتی بی اهمیت تر می شود.

طبق روش “حجم واقعی” مساری، که معاملات شستشو را حذف می کند، حجم کل بیت کوین زیر 3.5 میلیارد دلار بود. هر روز بین سپتامبر و اکتبر 2022. حتی اگر Alameda تلاش کند 25٪ از 47000 دارایی BTC خود را در یک روز بفروشد، این 240 میلیون دلار تنها 7٪ از حجم روزانه را در صرافی های اصلی نشان می دهد.

برای مقایسه، در آوریل 2022، MicroStrategy از دستیابی به 4167 بیت کوین با قیمت متوسط ​​45714 دلار، در مجموع 190 میلیون دلار خبر داد. این احتمالاً در اواخر ماه مارس رخ داد و قیمت بیت کوین 6 درصد افزایش یافت و از 44,580 دلار به 47,270 دلار رسید.

شاخص قیمت بیت کوین (USD)، مارس تا آوریل 2022. منبع: TradingView
< /figure>

دو جنبه قابل توجه از اقدام قیمت در طول خرید MicroStrategy برجسته است. اول، قیمت در همان روز با اعلام رسمی در 5 آوریل 2022 به زیر 46000 دلار رسید. مهمتر از آن، به نظر می رسد اوج $48000 مطابق با سطوحی است که MicroStrategy اجرای خود را به پایان رساند و منجر به قیمت متوسط ​​​​45714 دلار شد.

با این حال، هنگام بررسی تصویر گسترده تر، بیت کوین در دو هفته منتهی به فعالیت MicroStrategy حدود 39500 دلار معامله می شد و چند هفته بعد به 39500 دلار کاهش یافت. هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم یک واحد واحد می تواند به طور موثر قیمت را برای مدت بیش از یک هفته کاهش دهد، خواه تسلا باشد تخلیه 936 میلیون دلار بیت کوین یا Alameda در حال انحلال سپرده های مشتریان FTX.

برای ارائه برخی زمینه ها، بایننس 623000 بیت کوین را در اختیار داشت. ذخایر در آگوست 2022، در حالی که کوین بیس نزدیک به 690000 بیت کوین داشت. این دو صرافی روی هم تقریبا 28 برابر بیت کوین بیشتری نسبت به FTX داشتند. این واقعیت تأثیر محدود سرمایه گذاری SBF و Caroline را از نظر قدرت شلیک مؤثر نشان می دهد.

در اصل، ممکن است چند روزی باشد که Alameda با موفقیت فشار آورد و باعث شد فروش آنها قیمت بیت کوین را به زیر 20000 دلار سرکوب کند. با این حال، با توجه به ذخایر آن‌ها و قیمت سفارش‌های با اندازه مشابه، بعید به نظر می‌رسد که این رویداد هنگام تجزیه و تحلیل دوره‌ای بیش از یک ماه مهم باشد.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا بیانگر دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی یا توهینی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و توجه داشته باشید رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ضرر مالی ندارد و این مطلب برای بالا بردن تجربیات مالی اطلاع رسانی میکند
خروج از نسخه موبایل